Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nesteet häviää (Avant 100,-90, MC2, 2,2 turbo) mihin ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nesteet häviää (Avant 100,-90, MC2, 2,2 turbo) mihin ?

    Terve

    Audista katoaa nesteet - ei näy mitään vuotoja eikä putkesta tule savua, eli vaihtoehdot lienevät: kannentiiviste (vaikka ei tule savua) tai lämppäri.
    - vesi ei tule jalkatilaan, pitääkö purkaa koko auto, että selviää lämmityslaitteen kennon kunto
    - kansiremontti ?

    Epäilen tuota lämmityslaitteen kennoa vaikka sisällä ei mitään merkkejä siitä olekan. Voiko tätä asiaa selvittää jollain konstilla ilman koko koetaulun purkua.

    Näistä vaihtoehdoista ilmeisesti pitäisi valita - joko kansiremontti tai lämppärin kennon vaihto - kummasta kannattaisi alottaa....

    #2
    Kyllä sen sisälle pitäisi valua, jos kenno vuotaa. C3/C4 autoissa ei tarvitse purkaa koko kojelautaa että saa kennopaketin pois. Alahyllyt pois ja 90-asteen yhdystorvet molemmilta puolilta, jalkatilasuuttimet ja lisäksi kuminen liitospalje keskeltä alhaalta. Noiden lisäksi ilmastoinnin letkut/sähköt riipuen mallista tai manuaalipelissä ilmeisesti vaijerit irti kotelon päästä.
    Lopuksi eikun konehuoneesta pyyhkimet sun muu pois tieltä ja kotelon panta pois ja koko paketti konehuoneen puolelle.

    Tuo nyt pikaohjeena kennohommaan vaikka vielä ei tiedetä tarvitsetko sitä edes. Tarkasta nyt ensin kaikki letkuliitokset, lohkolämmitin jne jne.

    Pieni nesteen häviäminen ei erotu pakokaasusta, jos menee kansipahvista. Paljonko se siis kadottaa?

    Comment


      #3
      Itsellä hävisi litra-pari tonnille ja mistään sitä ei löytynyt. Lopulta sitä alkoi mennä litra sataselle ja silloin alkoi jo öljykin harmaantua. Kansi olikin sitten vähän reilummin halki.

      Mutta älä nyt vielä säikähdä, kaikki liitokset tosiaan ensin syyniin. :)

      Comment


        #4
        Klassinen vikapaikka näissä omissa kulkineissa on lohkon takaa lähtevä oksa lämmityslaitteelle ( kytkinkopan yläpuolella ), siitä pikkuhiljaa tihkuu.

        Eilen ihan huvikseen kurkkasin tuon 20V-lötkön lohkon taakse, niin punaista vaahtoahan siinä oli - ehdin jo kennoa syyttämään.

        Comment


        • #5
          Kyllä nestettä menee noin litra-pari viikossa (n 100 km ajoa). Täytyy käydä läpi vielä noita letkuja ja täytyy etsiä se oksa. Jos ei selviä täytynee ensin teettää kansiremppa kun nuo nostajatkin naputtelee aika lailla. Ilmeisesti tuo määrä näkyisi sisällä lattialla tai ikkunahöyrynä, jos se läppäristä vuotaisi.

          Comment


            #6
            Nojoo ei tuollainen määrä jää sisällä huomaamatta. Eikä pitäisi jäädä huomaamatta pakoputkessakaan.

            Comment


              #7
              Ja kyllä pitäisi näkyä jo öljyssäkin.

              Comment


                #8
                Tarkista vesikiertopmppu. Itselläni on 100 Audi ja pumpun päässä olevat letkuliitokset oli murtunu. Tiputti nestettä vain jos kone oli kuumana.

                Comment


                • #9
                  Missähän päin tuo pumppu on. Löysin nimittäin tänään ensimmäisen vinkin kun kärry oli koko päivän katoksessa ja lämmittelin sitä iltapäivällä lohkolämmittäjällä pari tuntia. Kärryn alla oli lammikko, joka vaikutti pakkasnesteeltä (voi toki olla sulamisvesiäkin) - ei jäätynyt mutta ei kyllä maistunut makealta niin kuin ennen vanhaan. Eli läikkä oli apukuskin puolella ja moottorin etupäässä - oli niin kylmä, etten viitsinyt ryömiä alle, mutta mitäs reikiä sielläpäin on - lohkolämmitin, vesipumppu (vaihdettu hiljattain) ....

                  Comment


                    #10
                    Audi 100:ssa on moottori pitkittäin. Kyseessä siis AAN 2.2T 20V.
                    Pumppu löytyy minun autosta imusarjan alapuolelta. Pumpun päähän tulee letku ja siittä 90 astetta ylöspäin lähtee toinen letku. Moottori on noin 12cm pitkä ja 6cm paksu. Muistaakseni moottorin lohkon ja kannen seutuvilta lähtee kiinnitystaso tälle kyseiselle pumpulle. Taso on kahdella tai kolmella pultilla kiinni. Pumppu on kahden kumirenkaan avulla kiinni tasossa. Pumpun päähän tulee 2 johtoa jotka pyörittää pumppua. Eli on sähköpumppu ja taisi olla Boschilainen. Sen pitäisi kyllä näkyä aika helposti.
                    Jos ei löydy, niin voin ottaa kuvan ja lähettää sen sinulle. (jos se asiaa auttaa)
                    Uusi maksaa Audilla noin 160-170?. Itse sain 90?:lla varaosaliikkeestä. Ota pumpusta numerot ylös ja kyselemään. Yleensä sitä ei kannata itse korjata. Luultavasti hajoaa atomeiksi pumpun päässä oleva muovinen systeemi mihin tulee letkut kiinni.

                    Comment

                    Working...
                    X