Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

jäähdytysjärjestelmän ilmaamisesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • jäähdytysjärjestelmän ilmaamisesta

    Voiko olla ilmaamisesta kiinni, kun eberin kanssa puskee kuumaa kyballä, mutta heti kun sen sammuttaa,niin 1-min päästä alkaa tulemaan ainoastaan haaleaa ilmaa. (tämä siis koneen käydessä, sekä ajossa ollessa) Ajossa tarkoittaa Helsingin sujuvaa liikennettä( 5m eteenpäin ja seis) Kaiken järjen mukaan vesi kumminkin kiertää,koska kuumaa tulee eberin ollessa toiminnassa. Autossa on automaatti-ilmastointi ja 30v 2,8 kone.

    #2
    Milloin vesipumppu vaihdettu viimeksi? Meinaan vaan että jos auton vesipumppu ei pelitä enää kunnolla ja sitten kun laitat eberin päälle niin eberin pumppu kierrättää nesteitä --> kuumaa. Minähän en mistään mitään tiedä mutta...

    Comment


    • #3
      Itselläni oli aikoinaan VW:n Passatissa -98 AFN 1.9 TDi samantyylinen ongelma. Ostin sähköisen vesipumpun sisälämmittimen kennon tuloletkun väliin ( n. 100:- maksoi) letkuliittimillä kiinni ja parkkivalosta ryöstämällä sähköt. Jopa kiersi vesi ja ! ... ja mottori kylmeni.... :-)
      Tuntui älyttömältä kun oli auton oma vesipumppu, Eberin oma vesipumppu (tosin pyöri vain silloin kun oli Eberi päällä) ja sitten vielä tämä sähköpumppu. Lieneen Eberi niin kaukana keulassa ja pitkät letkuvedot, että lämmin ei tahtout kiertää kunnolla enään auton omalla vesipumpulla.. lisäpumppu auttoi.
      Olen harkinnut samallaisen laittamista 3 kk vanhaan Audi A6:n (vm 2001) 1.9 Tdi:n.. hieman lievästi samantyyppistä ongelmaa..

      Onko kukaan koskaan laittanut niin, että Eberin / Webaston ym. lisälämmittimen vesipumppu pyörisi silloinkin, kun lisälämmitin ei ole käytössä ?

      Comment


      • #4
        Kaverin mersussa tehtaalla asennettu webasto ja pumppu pyörii aina kun virrat päällä.

        Comment


        • #5
          Onhan kysymyksessä C4 koppa? Ongelma saatta olla moskasta tukkiintunut läppärin kennosto tai sitten siellä on hienon hieno ilmavuoto.

          Itselläni on samantyyppinen ongelma joka ilmenee niin että kun ajaa (moottori rasittuu) niin lämpöä tulee mukavasti mutta puhallus kylmenee kun auto menee tyhjäkäynnille ja seisoo. Autossa ei ole eberiä tms. mutta autom.ilmastointi. Rasituksessa vesipumppu nostaa paineet ja virtausta ja lämpöä riittää mutta tyhjäkäynnillä kaiketi viryaus on niin pientä ettei lämpöä riitä.

          Itselläni oli kennovuoto (kosteutta alkoi tulla ikkunoihin) ja paniikissa tyhmyyksissäni laitoin syylärin paikkausainetta jonka jälkeen läppäriongelma on ollut mutta kennokin pitää vettä.

          Jotkut on paikallaan huudelleet kennojaan ja tulos on joskus on hyvä ja joskus huono. Itsekin ajattelin jossain vaiheessa koitaa sitä.

          Paras olisi kennon vaihto (vain 44,- motonetista) mutta vaihtotyö on hirmuinen. Olen sen kerran tehnyt -91 typ 44:ään ja homma ei houkkuttele.

          Search:llä asiasta löydät lisää paljonkin.

          Comment


          • #6
            Hyvin voi olla ilmaa letkuissa, mikäli tuossa A6:ssa ne kiertää yläkautta kuten esim B4 audeissa. Aiheuttaa sen että pikkuisilla moottorin kierroksilla vesi ei kierrä oikeastaan ollenkaan kennossa, isoilla kierrosilla sitten yleensä lähtee kiertämään jonkun verran. Eberin pumppu lykkää juuri sitä letkua pitkin voimalla vettä, joten sillä toimii vaikka olisi isompikin ilmalukko letkussa. Kannattaa tarkistaa varsinkin paisuntasäiliön yläpuoleset liitokset/letkut vuotojen varalta, voi olla todella hankala löytää jos on niin pieni että vuotaa vain ilmaa sisällepäin mutta ei nestettä ulos.

            Comment

            Working...
            X