Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 80 2.0E -92 :tä ostamassa !

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    audi 80 2.0E -92 :tä ostamassa !

    Tervehdys !

    Tarjolla olisi melkein 250tkm ajettu otsikossa mainittu kulkine automaatti vaihteistolla . Arveluttaa vain seuraavat seikat :

    - venttiilikoneisto naputti käymään laitettaessa
    - automaatissa ihmeellistä nykimistä, etenkin moottorijarrutuksessa ( omistaja kertoi sen johtuvan "automaatin puolittajasta" eli 3-4 valissä olisi joku "3,5-vaihde" )
    - onko kyseisessä vehkeessä elektroninen nopeusmittari > frigetten vakionopeussäätimen kytkeminen kyseiseen mittariin
    - vaihteenvalitsimen näytön puuttuminen mittaristosta ( paikka on kyllä )

    !!! Mitä muuta kyseisen vuoden yksilöstä pitää tarkastaa !!!

  • #2
    Venttiilien naputus on noilla kilometreillä normaalia, ei tarvitse huolestua. Nostajat vaihtamalla hiljenee.
    Tuo automaatti ei kuulosta normaalilta, mutta asiasta enemmän tietävät jatkakoon.

    Comment


      #3
      - vaihteenvalitsimen näytön puuttuminen mittaristosta ( paikka on kyllä )
      Oletko varma ettei siitä ole vain taustavalo palanut?

      Comment


      • #4
        ainakin samanikäsessä 100:ssa on sähköinen mittari joten frigetin saa kiinni. Muistaakseni valko-sini johdosta joka menee radiolle (Gala-toiminnetta varten) saa nopeussignaalin.

        Onko varma että vaihteenosoitinta ei ole sammutettu? Se toimii myös vika-ilmaisimena kun jokin on rikki niin kaikki valot palaa.

        Comment


          #5
          automaattilaatikosta

          Tuo automaatti ei kuulosta normaalilta, mutta asiasta enemmän tietävät jatkakoon.
          En kyllä löytänyt mistään lisää informaatiota tuosta -92 "puolittaja" laatikosta :) Onko kyseisessä vuosimallissa jonkinlaista diagnostiikka liitäntää laatikolle ja mitä se voisi sitten kertoilla ? Ilmeisen kallista alkaa remontoimaan ja vaihtolaatikoitakaan ei taida saada halvalla hyviä. Öljyt siihen laatikkoon on kuulemma vaihdettu viime syksynä. Tarkennuksena tuohon vaihde-indikointiin mittaristossa, eli kyllä se PRND321 näyttö siinä kiiluu, vaan ei näytä erikseen kepistä kytkettyä vaihdetta. Pitäisikö siinä olla joku näyttö virhetilaa varten ?

          Comment


          • #6
            Joskus muunmerkkisissä.com kuullut myös tälläisestä ihmeellisestä "lisävaihteesta", jopa niin, että 5-lovinen laatikko on sitten muuttunut 'oikeasti 6-loviseksi'.

            Kyseessä on ollut aina turbiinin lukittuminen, joka tietenkin vähän pudottaa kierroksia kun laatikko ei enää luista.

            t.Ville

            Comment


              #7
              Tarkennuksena tuohon vaihde-indikointiin mittaristossa, eli kyllä se PRND321 näyttö siinä kiiluu, vaan ei näytä erikseen kepistä kytkettyä vaihdetta. Pitäisikö siinä olla joku näyttö virhetilaa varten ?
              Jos näyttö näyttää että kaikki vaihteeet ovat valittuina (tai miten sen nyt sanois) niin vaihdelaatikko on vikatilassa. Näin minä olen asian ymmärtänyt.

              Comment


                #8
                No ei ne mikään niistä asentovaloista pala, mittariston taustavalo loimottaa ainoastaan. Tuo nykäys tuntuu etenkin kun nostaa kaasulta ja moottorijarrutus alkaa. On mulla ollut automaatteja ennekin ja niissä ei kyseistä "ominaisuutta" ole tullut vastaan. Muuten auto olisi varsin kiinnostava, mutta tuo vaihteisto kyllä arveluttaa. Oliko diagnostiikka-pistokkeesta saatavissa mitään tietoa automaatin sielunelämästä ja saako sen tiedon ulos muuten kuin "renkula-huollon" kautta ?

                Comment


                  #9
                  Tänään tuli kurvailtua jälleen rinkula-autolla ja kyllähän siellä mittaristossa se vaihdenäyttö pelasi ihan ok. Siihen piti vain keskittyä :)

                  Comment


                  • #10
                    Oisko tasauspyörästössä väljää? Se ainakin aiheuttaa nykäisyn vedon ja moottorijarrutuksen väliin.

                    Comment

                    Working...
                    X