Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200:sen käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    200:sen käynnistys ongelma

    Elikkä olis tällänen ihmeellinen vika Audissani:
    Vika ilmenee silloin ku auto on lämmin ja auto ei käynnisty sitten millään vaik tekis mitä. Saa startata akun loppuun, ei tapahdu mitään. Kun lataa akkua pika laturilla noin 20-30 min ni käynistyy siitä kuin ei olisi ollu koskaan mitään vikaa olemassakaan.

    Toinen vika olis sellanen et moottorin ohjauksen varotus valo palaa kiihdytyksissä mutta ei silti vaikuta auton käyntiin/vetoon millään lailla.

    Neuvokaa ken tietäisi asiasta jotakin mistä ruveta hakeen vikaa/korjaamaan.

    Edit: Ilkeä moderaattorisetä muokkasi tekstistä aavistuksen luettavamman

    #2
    A: Tarkista ahto/imu-vuodot
    B: Tarkista ahto/imu-vuodot
    C: Tarkista virranjakaja,tulpat ja tulpanjohdot

    Koitappa seuraavaksi ku ei lähe käyntiin: odota suoraan 30minuuttia, jos sitten vaikka lähtis.

    Comment


      #3
      200:sen käynistys ongelma

      Voisko olla et bensa paineen säädin olisi mahdollisesti viallinen?vai täytyykö myydä Audi pois ja siirtyä takasin mersuun siinä ei ollu koskaan tälläsiä kipuja,et näin.

      Comment


        #4
        Totanoin jos se on koojet värkki, eli 10 venttiilinen pannu. Niin hyvin epätodennäköistä että oli b-paineensäädin. Mutta tääl foorumilla on jossain teksti ahtovuototestistä, se on numero 1. mitä tehdä. Hyvä kakkonen on tosiaankin toi sytytyspuolen tarkastus. Ite joskus painin noiden ongelmien kanssa, kerran oli ahtosvuoto ja toisella kertaa oli hall-anturin johdot menny poikki yhden ikävän tapahtuman seurauksena kiihdyttelypäivillä...

        Comment


          #5
          Jos tuo on k-jetti niin veikkaisin bensalinjastosta löytyvää paineakkua. Kylmäkännistys suuttimen toiminta kannattaa myös tarkistaa.

          Comment


            #6
            200:sen käynistys ongelma

            Mistä kyseinen hal anturi löytyy kyseseisestä kjetti vehkeestä ja mis hinnois tällänen anturi pyörii ja ilmeisesti kyseistä osaa ei varmaankaan saa kuin Laakkoselta???

            Comment


              #7
              http://www.vpv-motorracing.com/hinnasto.htm , tuo alempi honewellin anturi pitääs olla käypää tavaraa, ko palikka löytyy virranjakajan sisältä triggeripyörän alta. Sitä varten pitää koko jakaja purkia palasiksi putkisokkatuurnan avulla.

              edit: ja laakkonen myisi sinulle koko jakajan "hyvään" hintaa, eli toista sataa euroa.

              Comment


                #8
                K-jetti lähtee käyntiin ilman toimivaa painevaraajaa ja kylmästarttiventtiiliä, se mitä se ei siedä on ilmavuotoa määräjakajan ja imuventtiilin välissä.

                K-jetissä on joskus kuumalla kelillä ongelmaa että pa-putkistoon tulee kaasukupla joka estää käynnistymisen. Voisi kokeilla niin että korvaa bensapumpunreleen pääkontaktit jumpperilla ja pakkosyöttää pumppua jonkin aikaa. Rele takaisin ja starttiyritys.

                a) Vuoto imusarjassa (ahtovuoto se ei voi olla jos turbiini ei kehitä painetta... :DDD)

                b) hall-anturi ( tuleeko 1. sylinteristä kipinää kun tulpan laittaa nostokorvakkeen reikään lepäämään ja starttaa ) Jos ei, niin sytkäpuoli piuhat, jakaja + pyörijän tarkistus, hall-anturin testaamiselle löytyy esim. Haynesin punaisesta kirjasta aika seikkaperäiset ohjeet. Jos tulee, niin kohta a.

                Comment


                • #9
                  Rintapellissä, melko keskellä on venttiili johon menee paine ja alipaineletkuja, sekä boksille lähtevä letku liittyy noihin t-kappaleella. Veikkaisin että noiltanurkilta löytyy irti/rikkioleva letku.
                  -Boksi vilkuttelee vikavaloa jos ei saa ahto/alipainetietoa.
                  -Ohjauspaineventtiili ei pelaa oikein jos ei saa startatessa alipainetietoa ja kone on lämmin.
                  Myös noiltanurkilta löytyvä takaiskuventtiili kannattaa tarkistaa. Jos letkut ja venttiili on kunnossa kuuluu "suhahtaa" kun letkun irroittaa.

                  Comment


                    #10
                    K-jetti lähtee käyntiin ilman toimivaa painevaraajaa ja kylmästarttiventtiiliä, se mitä se ei siedä on ilmavuotoa määräjakajan ja imuventtiilin välissä.
                    Ei niitä sinne ole tehtaan toimesta turhaan laitettu. Painevaraajan puuttuminen korostuu juurikin lämpimällä kelillä.

                    Comment


                      #11
                      200:sen käynistys ongelma

                      Kiitos lukuisista neuvoista,täytyy ruveta tutkiin ja testaan näillä ohjeilla Audia jos vaikka sais sen pelaan ja kiitos jo näin etu käteen.

                      Comment


                        #12
                        Jep, ei ne turhaan ole, mutta eivät myöskään kriittisiä käymisen kannalta jos kone on muuten ehjä. K-Jetissä ei tartte olla muuta kuin bensapumppu, filtteri, määräjakaja, suuttimet ja tiivis imusarja.

                        Ohjauspaineensäädin, lämpökytkimet yms. hässäkät helpottavat elämää, mutta niiden puute ei ole este sille.

                        Comment


                          #13
                          200:sen käynistys ongelma jatkuu

                          Hall-anturi löydetty ja testattu,on ehjä ja ohjauspaineventtiiliä sen sijaan en löytänyt kylläkin sellasen johto rykelmän löysin rintapellistä mis on vain nippu sähkö pistokkeita ja si löyty sellanen kalvo johka menee vain yksi alipaine letku joka näyttäs olevan lämppäriin liittyvä ja ei ilmeisesti vaikuta tähän ongelmaan.Nyt rupee vaikuttaan siltä et taitaa lähtee Audi vaihtoon tällästen vikojen ilmettyä jota ei saa paikallistettua edes ammatti miehet.

                          Comment


                          • #14
                            Oletkos kokeillut silloin kun tuo käynnistymättömyys vika on päällä, että kumman tulo loppuu. Bensan vai kipinän. Tuolla saisi rajattua vianetsintää jo aika paljon helpommaksi.

                            Comment


                              #15
                              200:sen käynistys ongelma

                              Bensa pumppu käy normaalisti lämpöisenäkin eikä sammu missään vaiheessa ja vika on vain tosiaan auton ollessa lämmin,mutta kylmänä ei minkään maan käynistys ongelmaa ja se täs rupeekin jo ihmetyttään ku kukaan ei löydä vikaa autosta.

                              Comment


                              • #16
                                Onko autosi mitä vuosimallia ja millä moottorilla? En vielä heittäisi kirvestä kaivoon, vaan katsoisin myös sytytyspuolen vikakoodit silloin kun vika on päällä. Hall-anturi voi temppuilla juurikin toimimalla välillä ja välillä ei. Silloin kun ei toimi ei myöskään starttaa, mutta käynnissä olevaa konetta ei myöskään sammuta. Myös vikavalon vilkkuminen voisi johtua tästä.

                                Tuolla ohjausventtiilillä ilmeisesti tarkoitettiin rintapellissä olevaa kolmitieventtiiliä joka ainakin KG moottorissa hoitaa täyskaasurikastuksen. Mikäli sitä ei ole sulla ollut, veikkaisin koneesi malliksi MC tai 1B.

                                Kalvojuttu on ilmastoinnillisissa autoissaon lämppärin vesihana, ei vaikutusta tähän.

                                Vikakoodien lukuun ja paljon muutakin apua löytyy täältä:
                                http://www.sjmautotechnik.com/

                                Comment


                                  #17
                                  200:sen käynistys ongelma

                                  Autoni on vm:88 oleva 2.2 10v turbo ja vika valo lakkasi vilkkumasta tänään ja aina auto on sammunut avaimesta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Niin, Jukka tarkoitti, että rikkoontuva Hall-anturi ei sammuta käyvää konetta, vaikka estäisi käynnistymisen.

                                    Comment


                                      #19
                                      200:sen käynnistys ongelma

                                      Aivan,mutta kai se on kokeiltava vaan uusia tuo surullisen kuuluisa Hall-anturi vaan,no eipä ainakaan ollu päätä huimaava hinta sillä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niin, Jukka tarkoitti, että rikkoontuva Hall-anturi ei sammuta käyvää konetta, vaikka estäisi käynnistymisen.
                                        Juuri näin.

                                        Korjataan vielä tuota sanamuotoa, että hall-anturi estäisi starttaamisen. Eli pyörii kyllä viallisella anturilla, muttei syty.

                                        Suosittelen vielä paneutumista noihin vikakoodeihin. MC koneelle ohjeet löytyy tuolta sjm-sivuilta. En tiedä toimivatko samat myös 1B:ssä. Sulla aikavarmasti jompikumpi noista, mikäli kone on alkuperäinen.

                                        Tunnistamisen helpottamiseksi:

                                        MC moottori on saastelaitteilla varustettu 165hp versio.
                                        1B ilman saastelaitteita/kattia 200hp.

                                        Koodi löytyy myös moottorilohkosta jakajan puolelta palttiarallaa sylinterin 2 kohdalta juuri kansitason alapuolelta.

                                        Comment


                                          #21
                                          200:sen käynistys ongelma

                                          Joo täs mun autossani ei ole kattia ja on alkuperäinen tehdaslainen.Ja tosiaan tekee tän käynistys kiusan vain lämpösenä,mutta täytyy ny uusia se Hall-anturi ja kokeilla parantuuko siitä.

                                          Comment


                                            #22
                                            200:sen käynistys ongelma

                                            Elikkä tutkin ohjeen mukaisesti mistä hakea moottori tyypin numeroa kansi tason ala puolelta 2 pytyn kohdalta mutta tuloksetta numeroa/koodia ei löytynytkään sieltä.Ja toinen kysymys koskisi nyt tätä jos ja kun ostan tämän Hall-anturin niin onko se tämä anturi vai muu:Honeywell 2av54 Hall-anturi virranjakajaan?

                                            Comment


                                              #23
                                              Pari kuvaa helpottamaan moottorikoodin hakua:
                                              http://img.photobucket.com/albums/v3...2/P5100549.jpg
                                              http://img.photobucket.com/albums/v3...engcode003.jpg

                                              Comment


                                                #24
                                                200:sen käynistys ongelma

                                                Juurikin tosta kohtaa katsoin mutta ei niin minkäänlaista kirjain/numero sarjaa näy kyseisessä paikassa autossani?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  200:sen käynistys ongelma

                                                  Ny löyty koodi juurikin siitä kohtia mitä kuva näyttää,mutta kyllä viitsitty painaa olemattoman pienellä tekstillä moottori numero ja koneen numero alkaa 1b sen juurikin erotin tekstistä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    200:sen käynistys ongelma

                                                    Kertokaa äkkiä sopiiko kyseinen Hall-anturi 200:sen virran jakajaan,tulee niin paljo joka suunnasta tietoa ettei tiä enään mitä ostais,elikkäs sopiiko Honeywell 2av54 anturi 200:seen ja olis kiire tiedolla.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Sopii.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        200:sen käynnistys ongelma

                                                        Nyt kysyisin paria neuvoa,elikkäs tilasin ny sen Hall-anturin ja sain sellasen käsityksen et siin ei ole minkäänlaista pistoketta joten täytyykö johdot katkaista jota en kyllä mielin surminkaan tekisi ja toinen homma on sitten sen vaihto virran jakajaan mitä seurannu clubilaisten keskustelua niin aika usein saa virran jakajan rikki ku kyseistä anturia vaihdetaan.Mutta neuvoja otan vastaan mielelläni vastaan jos niitä vain halutaan antaa???

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Pitää katkaista johdot ja tinailla vanhoihin. Kutistesukkaa tietysti vielä päälle.
                                                          Jakajan purkamisessa ei oikeastaan ole kuin yksi hankala kohta eli sen rattaan irroitus että saat akselin ja hall-levyn pois tieltä. Voipi olla lukkotappi aika tiukassa ja paukutus pitäisi tehdä ratasta rikkomatta. Varaa noin 3mm putkisokkia, joilla korvaat vanhan sokkatapin. En muista tarkkaa mittaa joten 3mm molemmin puolin vähän eri kokoja.

                                                          Omastani oli lisäksi murtunut aika päreiksi se hall-kiekon alla oleva pakeliittilevy, joka pitää johdot pois pyörivistä. Piti sitten korvata epoksikönteillä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jakaja pitää vaan rauhallisesti purkaa pala palalta. Porata vanha anturi pois ja sijoittaa uusi tilalle. Johdot on katkaistava ja jatkettava alkuperäisiin, jotta saat yhdistettyä liittimeen.

                                                            [e] porkkis ehti ensin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X