Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS6 automaatin huolto + muuta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    urS6 automaatin huolto + muuta

    Nyt olisi edessä 4-lovisen CRG-vaihteisen S6:sen (1996) automaatin öljyhuolto.

    Mittarissa on nyt reilu 150tkm, huoltokirjan mukaan edellinen vaihto on tehty 83000 kohdalla ja nyt on selvästi taas vaihdon aika. Toimii hyvin ja vaihtaa pehmeästi, auto ei anna yhtään vikakoodia mistään.

    Mitä menee vaihtolistalle öljyjen lisäksi? Ja missä hinnoissa on huollon teettäminen liikkeessä, ja mihin liikkeeseen sitä ei kannata viedä? Pääpaikka on Lappeeranta, mutta auto liikkuu aika laajalla alueella.

    Ensiksi tulee mieleen paikallinen merkkikorjaamo.

    #2
    Tässä kohtaa tulee väkisin mieleen teksti mitä trans-onlinen kataloogissa kirjoittavat vag:n tomaateista. Ihan ok kamaa mutta orig. öljyt on kuraa ja kaikkien ongelmien aiheuttajia.

    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ght=automaatti
    http://www.lubegard.com/automotive/index.html

    Tuo tomaattihan on ZF:n valmistetta joten sieltä vois suoraan löytyä jotain tietoa.

    Comment


    • #3
      Hanki sit osat itse atoylta jonkun varaosaliikkeen kautta.
      Maksaa _huomattavasti_ vähemmän.
      Merkkiliike lienee ihan ok paikka tuon tekemiseen, ton homman ne kaiketi tekee melkoisen tarkasti.

      Comment


      • #4
        Öljyjen lisäksi:

        -suodatin
        -öljypohjan tiiviste.

        Nuo löytyy edukkaasti mm. tuolta http://www.jntrading.fi/

        Venttilipöydän pitkien ruuvien kireys kannattaa tarkastaa samalla kun öljypohja poissa.

        Vaihdosta sen verran, että onhan noi merkkiliikkeet kämmänneet noiden kanssa -- ainakin mitä täältä lueskellut. Ei varmaan huono vaihtoehto olisi viedä johonkin pajaan, joka pelaa muutenkin noiden automaattien kanssa.

        Comment


          #5
          Onko Atoy ZF:n osien maahantuoja?

          83000 kohdalla öljynä on ollut Mobil ATF. Ihmetyttää vain tuo kurateoria orggisöljyn kanssa, jokuhan senkin on valmistanut.

          --

          Mistä muuten automaatissa pakkivalo saa virtansa? Kytkiksen mukaan liitin T6n/4 pääsee eteenpäin mutta pdf:stä puuttuu noi liitinselvitykset. Vaihteenvalitsimessa on etkan mukaan pari mikrokytkintä, tarkoituksena tarkistaa noi seuraavaksi.

          Comment


          • #6
            Onko Atoy ZF:n osien maahantuoja?
            On, eli ovat niitä samoja osia joita merkkari käyttää kanssa.
            Lueskele vaikka tämä läpi.

            Comment


              #7
              Jntradingiltä saa sopusasti noi osat.
              Pitää vain olla tarkka, että saa oikean. Tuossakin taitaa olla vaihtoehtoja pari suodattimelle. Pitkällä imuputkella ja lyhyellä. Pitänee olla pitkä, lyhyt on etuvetoisen versio.
              V8:ssa on hyvin pitkälti sama loota, CGM vai mikä se oli.

              Vaihdosta merkkiliike velottaa 2h suodattimen kera, vaikka homman menee alta tunti. Vai oliko 3h sillon V8:n kohdalla.

              Mulle vaihto viimeksi Skoda-huolto tippiin öljyt. Taidan viedä uudestaan jahka tulee ajankohtaiseksi.

              Comment

              Working...
              X