Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuuluuko viedä öljyä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    öljyvalo syttyy ainakin hondassa ja japanilaisissa vehkeissä silloin kun öljynpainetta ei ole riittävästi... käsittääkseni siihen ettei valo syty riittää lähes puhaltaminen... Eli ainakin kovassa ajossa jotain tuhoa kerkiää tehdä :( audista en tiedä että onko paineen lisäksi muita antureita. (eka audini)

    Comment


      #32
      Öljynpainevalo ei ole öljyn lisäysvalo. Vaiko onko S6:ssa jo öljynpinnan varoitusvalo?
      Öljynmäärää tarkkaillaan mittatikusta.

      Comment


      • #33
        Öljyn määrästä varoittava valohan on sitten näissä vehkeissä keltainen, jos sellainen löytyy. Eikö?

        Comment


        • #34
          Ihan yleisesti teille jotka murehditte noita öljynkulutuksia vihjeeksi, että kannattaa kokeilla
          eri valmistajien öljyjä. Jostain ainakin minulle mysteeriksi jääneestä syystä ihan offikaali
          suositusten mukaiset öljyt kuluvat yllättävän eritavalla.

          Ex. kulkupelini oli A4 -97 audi jolle ei Mobilin ykkönen melkeinkään riittänyt vaihtoväliä (10 000)
          lopetti öljynkulutuksen melkein kokonaan kun tulin joskus kipanneeksi sinne Nesteen City pro
          lientä joka periaatteessa pitäisi olla kokolailla vastaavaa synteettistä tavaraa.
          (kulutus ehkä 0,5l / 10 000km).
          Mitään kummempia suosituksia en uskalla heittää, mutta hatara persruntuma olisi, että
          Mobilia katoaa ja Shellin ja Nesteen litkut säilyy paremmin tallella. Täälläkin on ollut noista
          keskustelua joskus syksyllä, mutta en nyt yhtäkkiä löytänyt oikeaa thrediä.

          Comment


            #35
            Noiden edellisten viestien perusteella minun autossa on varmaan sitten jotain vikaa, kun se ei vie öljyä juuri ollenkaan.
            Viime öljyn vaihtoon ajoin noin 13-14000km eikä ö:n pinta ollut vajunut vielä ihan puolen välin merkkiin asti.
            Mobil1 on öljy.

            Comment


              #36
              Moottorit tuppaa olemaan yksilöitä. Ei munkaan 300tkm ajettu kuluta öljyä juuri ollenkaan.
              Viime vaihdossa tais olla puoleen väliin asteikkoa valunu. Sitä ennen ei sitäkään.

              Uskoisin tuon lievän kulutuksen lisäyksen olleen evry:n syytä. Tuli poljettuakin hanakammin kun muka tapahtui jotain enemmän. Öljylaaduissakin on toki eroja. Se tuli todettua V8:ien kanssa.

              Comment


              • #37
                Meikän kulkineessa oli vastaavanlainen ongelma.

                Ekaan huoltoon asti vehkeet pelas, kuin unelma. Ei öljynkulutusta havaittu.
                Huollon jälkeen alkoi öljynkulutus.

                3000km jälkeen huollosta tietokone varoittaa alhaisesta öljypinnan tasosta.
                No litra lisää LL-öljyä ja matka jatkuu.
                toiset 2500 km ajeltuani, piippaa tietokone uudelleen ja sama tippakannu tulee näytölle.

                Mit...Vit.. ja paikalliselle audi huoltoon.
                Ottivat auton ylös ja heti havaittiin, että märkää on pohjamuovissa.
                Öljynpropun tiiviste oli jäänyt jotenkin huonosti ja vuosi sitä kautta öljyä maahan.

                Seuraavaan huoltoon saan kuulemma jotain hyvitystä, koska syy oli huoltoliikkeen oma moka.
                (ja olin ostanut 2 litraa LL-öljyä)
                ja luonnollisesti tuokaan korjaus ei maksanut mitään.

                Hyvin pelas palvelu, ei siinä mitään, mutta huolellisempia voisivat olla.

                Comment


                  #38
                  Kyllähän tuohon öljyn kulutukseen nyt voi olla aikasta monta syytä...
                  Huohotusputken kautta, vuotoja siellä täällä..

                  Itsellä koko kone läpikäyty ja kyllähän tuo öljyä kumminkin vie.
                  Vaikka välyksiä tuskin hirveesti on.
                  ( Muttei kumminkaan savuta )

                  Comment


                  • #39
                    Pari päivää sitten tarkistin öljytilanteen. Oli puolivälissä ja kun lisäsin täyteen meni n. puoli litraa. Ajokilometrejä edellisestä täytöstä oli 1500, eli vaikuttaa siltä että öljyä oikeasti kuluu, eikä kyseessä ollut huollon moka että olisivat huollossa laittaneet koneeseen liian vähän öljyä. 1 litra per 3000km! Ei varmaankaan normaalia, mutta ulos ei näytä vuotavan. Kyllä tuo määrä näkyisi tippoina maassa. Ei näytä pölläyttelevänkään sen ihmeemmin.

                    Comment


                    • #40
                      Öljynkulutuksesta on ollut paljon keskustelua. Taitaa kiinnostaa. Autossa ei ole vältämättä vikaa jos vie kohtuullisesti:)

                      "Oli puolivälissä ja kun lisäsin täyteen meni n. puoli... "

                      Kokeilehan sitä, että et heti mene lisäämään. Lisää öljyä vasta kun tikussa tulee alaraja vastaan.

                      Tuhannesti:) on todettu: Vanhempien Audien ( kuten minulla) ohjekirjassa on kulutukseksi annettu jopa 1.0 L 1000 km ja uudempien 0,5 l 1000 km. Tämä on vain valmistajan vastuunpakoilua.

                      Uusi auto vie öljyä aluksi.

                      Hyvässä kunnossa oleva kone, saa viedä öljyä normaalikäytössä öljynvaihtovälillä 10-15 tkm ( LL erikseen, jonka vaihtoväli on kotimaan olosuhteissa liian pitkä) 0,5 - 1 litraa.

                      Comment


                      • #41
                        Mitäs se meinaa, jos auton pakokaasu haisee hassulle. Pako kaasu ei ole sinistä, niinkuin vanhassa nissanissa, joka vei öljyä. Pako kaasu on sen sijaan ihan valkoista ja sen haju on hassu (kitkerähkö?).

                        EI sellainen, kuin öljynsekainen pakokaasun haju. Ahdin ei nosta paineita yli 0.4 baarin, mutta tosin vika on oletettavasti N75 venassa. Mutta voisko turbo jotenkin kuluttaa öljyä jotenkin jonnekkin?

                        Comment


                          #42
                          Katoppa että onko jäähdytysnestettä kadonnut, tai että onko jäädytysnesteen seassa öljyä ja onko öljyn seassa jäähdytysnestettä.

                          Kait se voi olla kondensiovettä pakoputkessakin, mutta kannattaa varmaan kattoo, ettei oo menny öljyt ja vedet sekasin.

                          Comment


                          • #43
                            Mites nämä mainitsemasi asiat saapi tarkastettua? Minkä näköistä pitäisi minkäkin nesteen olla, jos seassa on väärää nestettä?

                            Comment


                              #44
                              Öljy menee vaaleaksi emulsioksi, ja jäähdytysnesteestä en osaa sanoa

                              Lisäksi kannattaa tarkistaa, ettei paisuntasäiliö kupli -> vesijärjestelmä vuotaa palotilaan -> valkoisia savumerkkejä

                              Comment


                              • #45
                                Alkutalven kosteilla keleillä melko varmasti moneen moottoriin on kondensoitunut ylimääräistä kosteutta. Samaa tekee lohkolämmittimen käyttö.

                                Muutaman viitoskoneisen omistajana voin todeta, että yhteenkään en ole lisännyt vaihtovälillä öljyä. Koskaan en ole käyttänyt sitä ihan ohkaisinta öljyä joka tarinoitten mukaan puskee tiivisteiden välistä.

                                Viime viikolla ajoin lötkön lämpimäksi ja katselin, kun sulanutta öljyä alkoi tiputtamaan pohjan sivuitse maahan. Käytin sitten auton pesussa ja suihkaisin pohjan puhtaaksi -nyt ei likaa maaperää. Tuollaiset vuodot eivät näy edes tikussa.

                                Comment


                                • #46
                                  Alkutalven kosteilla keleillä melko varmasti moneen moottoriin on kondensoitunut ylimääräistä kosteutta. Samaa tekee lohkolämmittimen käyttö
                                  Kondensoituminen ja kosteuden kerääntyminen moottoriin otollisilla keleillä on tosi, mutta kuinka tuo lohkolämmittimen käyttö edesauttaa kosteuden kerääntymisessä moottoriin? Mielessäni pyörii vain tämä veden kastepisteteoria ja en saa sitä istumaan tuohon lohkolämmittimen käyttöön.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Liittyisiköhän se veden kondensoituminen jotenkin kylmän ja lämpimän kohtaamisesta, koska lohkis lämmittää vain osan moottoria toisen puolen pysyessä kylmänä. Tuohon liittyen, olen manaillut takakontin kanteen muodostuvaa huurretta, joka jäädyttää myös takakontin lukon. Syynä sisätilanlämmitin.
                                    Muistan aikanaan, kun golffi oli koko ajan tolpassa ns. katkottomassa lämmitysjärjestelmässä: takalokarin sivut suorastaan valuivat vettä ja ei siinä kauaa mennyt, kun takalokarin kaaret olivat vaihtokunnossa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X