Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä kiristin? A4-00 1.8T

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä kiristin? A4-00 1.8T

    Mikä sen kiristimen nimi on,joka sijaitsee koneen edessä suunnilleen flektin kohdalla.

    Moottori on AWT- joka on varaosa-liikkeen mukaan vasta -01 malleissa, mutta huoltokirjassa
    luki näin.

    Luulen, että siitä kuuluu kylmänä sellaista pientä naputusta, joka on kylläkin
    epäsäännöllistä.(n.5min ja sit ei enää mitään)

    Audilla eivät osannu sanoa äänen alkuperää enkä tajunnu kysyä sitä kiristäjän nimeä.

    Tuohon on kyllä jakopääremontti(huolto) tehty ja v.pumppu vaihdettu samalla.
    Kuuluuko siinä samalla vaihtaa tuo kyseinen kiristin? Jos näin on, niin ääni kuuluu
    jostain muualta.

    Äkkiä Hml:sta joku tietäväinen kuuntelemaan sitä, ni sais sen äänen veks:)

  • #2
    Moniuraremmin kiristimestä luultavasti puhut. Omasta autosta (AEB-kone) tuo oli n.180tkm kohdalla sellaisessa kunnossa, että rulla alkoi siirtyä pois hihnalinjalta (se jousisysteemin nivellys oli mennyt väljäksi). Uudemman mallinen kiristin oli paljon tukevampi.

    Tuo entinen myös vapisi aina hillittömästi, kun koneelle antoi hieman kierroksia. Lieneekö ollut jo laakerissakin vikaa. Mullakin tuosta kuului kylmänä jotakin ääntä, mutta en enää muista millaista. Maksaa marmoritiskillä 100e luokkaa, en tiedä paljonko muualla.

    Edit. Ei kuulu jakopääremppaan tuo kiristin.

    Comment


    • #3
      Mullakin vapisee jonkun verran. Rulla on aivan sileä.
      Katsoin nopeasti että myivät mulle väärän kiristimen, mutta on se sit aivan oikea eli moniurahihnan kiristin. siinä on rullassa luonnollisesti urat.

      Pitää vielä kattoo että hihnassa on urat myös, en sitä eilen muistanut.

      Varaosana hinta 46?, sanoivat että on vielä alkuperäinen, oli siinä vw/ audi tarrat ja joku varaosa
      numero.

      Kiitos.

      Comment


      • #4
        Tuossa vielä heikkolaatuinen kamerakännykuva noiden kiristimien eroista. Vasemmalla uudempi malli. Huomaa selkeästi eron tuossa jousi/nivelhommassa ja rungon valussa.

        http://img407.imageshack.us/img407/2789/kuva004bd3.jpg

        Comment


        • #5
          Täytyy viedä osa takas sinne. On aivan erilainen.

          Ihmetytti äsken se että miks mun uudessa osassa on urat siinä pyörässä vaikka se pyörä painaa/kiristää remmin sileältä puolelta.

          Taitaa kuulua siihen -01 mallin koneeseen ja tossa on sit joku toinen kuinAWT- kone.

          Jännä kun huoltokirjan etusivulla luki toi merkintä siinä tarrassa. Kait sen koneen tyypin näkee pellin altakin. Tai sit katottiin tarrasta väärin.

          Comment


          • #6
            Eihän sulle oo annettu ilmastoinnin kompuran remmin kiristintä?

            Edit: Näyttää tuollaiselta:
            http://img167.imageshack.us/img167/3064/img3583it2.jpg

            Ja konetyypin näkee takakontin tarran ja huoltokirjan lisäksi tuosta nuolen osoittamasta kohdasta ainakin AEB-koneessa:
            http://img214.imageshack.us/img214/7...etyyppinr0.jpg

            Comment


            • #7
              Tuo moniurahihnakiristin on mullaki rallattanut jo ainakin vuoden verran.
              Varaosana 46? vai?
              Mistä siis jos marmoritiskillä 100??
              Pitää vaihtaa hihnaremontin yhteydessä kun sen joutuu purkamaan kuitenkin edestä pois.

              Comment


              • #8
                No niin, uudelleen käynti varaosaliikkeessä selvensi vielä hiukan asiaa.

                Eilen sain ilmastoinnin kompuran hihnan kiristäjän josta oli ylempänä kuvakin. 46?

                Nyt tilaukseen moniurahihnan kiristäjä josta tuolla ylempänä myös kuva. 65?

                Katsottiin vielä autokuvion huoltolappua, moniurahihna on vaihdettu mutta ei kiristintä.Myös kompuran hihna oli vaihdettu.

                Viedessäni jakopään huoltoon sanoin ,että tehkää kaikki mitä voi ja kannattaa samalla.

                Eivät ehdottaneet kiristimen vaihtoa, enkä sitä itse tajunnut pyytää.
                No nyt vaihtuu molemmat kiristäjät sitten ensiviikolla ja se tapahtuu jossain muualla kuin hml:n
                autokuviossa (vw/audi)

                Kyseiset osat ovat autoasi varaosaliikkeestä hämeenlinnasta.(ent.ad-varaosa)

                Kiitos kaikille neuvoista;)

                Comment


                • #9
                  Selvisi että ainostaan ilmastoinnin kompuran hihna oli vaihdettu.

                  Nyt on sitten molemmat kiristäjät uusia ja naputus kylmänä loppui, oli kuulemma aika heikossa
                  hapessa se moniurahihnan kiristäjä siinä yllä.

                  En itse innostunut räpläämään noita, joten tästä hommasta 40? vaihtoi omistajaa:)

                  Comment


                  • #10
                    Eli siitä siis kuului naputtavaa ääntä?
                    Huomasin just omassa saman äänen ja sen oikein näkee kun kiristin pomppii samalla kun ääni kuuluu.Pahempi sillon kun kompura on päällä.No tuo ilmastointi kuormittanee konetta enemmän joten käy vähän epätasaisemmin ja napsutuksen huomaa helpommin.
                    Ongelma johtunee juuri kiristimen jousen väsymisestä. 8 vuotta ja 115tkm.Aika hyvin kuitenkin.

                    Comment


                    • #11
                      Joo, kyllä kiristin alkaa olla finaalissa kun alkaa vapisemaan/pomppimaan. Uusi, ehjä kiristin ei pahemmin ylimääräisiä liikkeitä tee.

                      Comment


                      • #12
                        Nyt se sit on vaihdettu.Samaten tuli vaihdettua moniurahihna sekä hammaskiilahihna vesipumpulle.Ehkä noi sit seuraavan 8 vuotta menee taas.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Jankka
                          Täytyy viedä osa takas sinne. On aivan erilainen.

                          Ihmetytti äsken se että miks mun uudessa osassa on urat siinä pyörässä vaikka se pyörä painaa/kiristää remmin sileältä puolelta.

                          Taitaa kuulua siihen -01 mallin koneeseen ja tossa on sit joku toinen kuinAWT- kone.

                          Jännä kun huoltokirjan etusivulla luki toi merkintä siinä tarrassa. Kait sen koneen tyypin näkee pellin altakin. Tai sit katottiin tarrasta väärin.
                          Janin autossa ilmeisesti sitten sama mylly mikä omassanikin autossa. Aina saa selittää tiskillä, että auto vm. 2000 ja moottori on AWT eikä ATW... vai oliko se toisin päin :)

                          Onko autosi tuotu jenkeistä?

                          Comment


                          • #14
                            Jari sattuuko löytymään sille kiristimelle osanumeroo kun pitäs omaan sahaan vaihtaa se myös...

                            Comment


                            • #15
                              Onko A4 B5 1.8tq autossa kolme hihnaa keulalla? Jos on niin mitä ne pyörittää? Yksi hihna laturia ja tuuletinta, toinen ilmastointia, kolmas..??

                              Comment


                              • #16
                                Mulla on kanssa awt kone ja auto on valmistettu 9/2000 joten se taitaa olla 2001 mallinen mut vaan tehty vuonna 2000... heh!

                                Comment


                                • #17
                                  Sama homma täällä. Eli auto on tehty 07/2000, mutta AWT-koneella. Parhaiten saa oikeat osat kun näyttää aina tiskillä alkuperäsitä huoltokirjaa jossa on etusivulla kaikki tarvittavat tiedot.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ïtsellä kyseinen moniurahihnan kiristin sökö, joka kiristää remmiä joka kiertää laturin, vesimpumpun jne. kautta. Paljonko kyseiseisestä kiristimestä joutuu köyhtymään? Ei tahdo ainakaan netistä löytyä mitään selvää hintaa. Ei alkuperäiselle, eikä tarvikkeelle. Kyseessä 1.8T AEB moottori -96

                                    Comment

                                    Working...
                                    X