Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TTq vetää vain edestä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juu, siellähän se veteli A3 quattro edestä vain, oli vikakoodina mechanical malfunction, intermittent. Sitten nollasin koodit, vetelin sutia ja auto veteli edestä. Kuului kunnon pamahdus ja alkoi yhtäkkiä veto kelvata taaksekin. Katsoin myöhemmin koodit uudestaan ja ei ollut vikakoodeja.

    Voiko tuo pumppu olla kesän jäljiltä vain jumissa vai onko tuo saletisti kuolemassa?

    Comment


    • Taitaa kuolema koittaa pumpulle. pätkittäin on muutama hajonnut. välillä toimi ja välillä ei ja on juurikin raju tuo pumpun mukaan tulo kun kesken sutimisen nappaakin pumpun päälle..

      Ja Tommi k.n autossa johto irti tai hapettunut liitos. koska koodia ei tule jos tempaisee piuhan irti ja käy ajelemassa.

      Tällaset kokemukset löytyy täältä.. tosin ei omasta autosta vielä!!

      Comment


      • Noniin, oliko se nyt sitten vaarallista ajella vai ei? Meneekö perä tai joku sähköhärveli rikki jos ajelee nyt edelleen?

        Comment


        • Niin, se unohtui, että tietääkö joku mistä niitä hiiliä saa sitten noihin, jos on hiilet lopussa?

          Comment


          • rauhallisessa ajossa ei ole rikkonu mitään. luulisin et jotain voi hajotakin jos joka päivä kovin kiihdyttelee.. ja esim. slamitilta uus pumppu suoraan.

            Comment


            • Noniin, katoinpa vikakoodit ja siellähän oli mechanical malfunctioniksi päivittynyt tuo intermittent. Eli taitaa olla pumppu valmis? Se tuossa on tympiää, että kokeilivat tuolla huollossa testerillä ja pumppu pyöritti ihan hienosti. Voiko tuo mechanical malfunction olla taulussa jostain muusta syystä? Mulla liittyy tuohon sellainen toinen koodi kuin "brake light switch - implausible signal." Voiko se aiheuttaa tuollaista?

              Comment


                Käsittääkseni voi aiheutaa tuo jarruvalokytkin tuota. Ainakin se vaikuttaa ABSään ja ESPhen.

                Kannattaa tuo kytkin uusia koska ei maksa kuin jotain 19e ja laittaa paikalleen parissa minuutissa.

                Comment


                • Selvä peli, eikun hakemaan.

                  Oliko muuten niin, että pumpun pystyi tarkastamaan suurin piirtein yleismittarilla? Johto irti pumpusta ja sitten mittari kiinni? Paljonko oli hyväksyttävä arvo?
                  Viimeksi muokannut seepra; 26.10.2010, 12:53.

                  Comment


                  • Haloo, mistä tuo pumppu ja johto löytyy? Perästä tietty, mutta onko johto ihan noin vain siinä saatavilla?

                    Comment


                      Kardaanin päältä löytyy liitin. Pumppu taas löytyy siitä kardaanin vasemmalta puolelta.

                      Comment


                      • Ok. Pääseekö liittimeen käsiksi ilman kardaanin irroitusta?

                        Comment


                          Pääsee. Pumppukin tulee nätisti ilman kardaanin irroitusta.

                          Comment


                          • Ok. Vaihdoin muuten tänään tuon Brake Light Switchin (implausible signal). Sitten kävin äsken ajelemassa 10 km lenkin jossa vetelin sutia siellä täällä. Ainakaan siinä ajassa ei ehtinyt tulla mechanical malfunctionia tauluun.

                            Comment


                            • Punppu irrotettu liitingistään ja yleismittarin tuomio oli 143 ohmia. Eli valmista taitaa olla. Vikakoodihan mulla on mechanical malfunction ja oireet se, että sutii nykien, eli neliveto-etuveto-neliveto-etuveto, noin 0,25 sekunnin sykleissä (hoopon tuntuista ajelua). VAG-COMilla luettu yksiköstä koodit ja niiden luku onnistuu hienosti.

                              Lienee tässä vaiheessa aika selvä, että pumppu on entinen?

                              Comment


                                Tuo jarruvalokytkin vikakin aiheuttaa vastaavaa toimintaa, sillä haldex kytkeytyy pois kun kytkin kertoo että jarrua painetaan. Omassani huomasi pariin kertaan kun viallisuuden takia ei ollut vetoa takana ollenkaan.

                                Comment


                                • No näitä pumppuja tuntuukin menevän paljon..
                                  Tänään oli sitten ensimmäiset liukkaat täällä Turun suunnalla ja TT vetääkin vain edestä. Vikakoodit lukuun ja tuo "01155 - Clutch 04-00 - Mechanical Malfunction" sieltä putkahtikin esiin. Ei muuta kun ebay auki ja sattui Saksasta löytymään yksi 45tkm ajettu osa ja koska ei ilmeisesti muilla ollut tarvetta, hinnaksi jäi huimat 1?+postikulut.

                                  Nyt sitten mietin, että jahka tuo tuolta saapuu, niin mitähän tavaraa kannattaisi jo tässä varata valmiiksi vaihtoa varten? Uudet öljyt, suodatin ja joku työkalupatentti tuolle suodattimelle ainakin.. Mites nuo pari etkan kuvassa näkyvää o-rengasta.. nekin ilmeisesti samalla? Vieläkö jotain muuta tulee mieleen?

                                  Comment


                                  • Jos kyse on käsijarrun kytkimestä, niin sen toimivuus/toimimattomuus ilmeisesti paljastuu kojelaudassa olevasta (P) -valosta? Jarrupolkimen kytkin aiheuttaa monesti Brake Light Switch Implausible signalia. Vaihdoin ite tuon ja loppui vikakoodit siitä.

                                    Edit: ja se jarruvalon kytkin ei käsittääkseni aiheuta mechanical malfunction -koodia, koska silloinhan tuo vehje toimii auton mielestä normaalisti eli jarrun ollessa päällä sammuttaa nelivedon?
                                    Viimeksi muokannut seepra; 8.11.2010, 07:47.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja nikokup Näytä viesti
                                      Nyt sitten mietin, että jahka tuo tuolta saapuu, niin mitähän tavaraa kannattaisi jo tässä varata valmiiksi vaihtoa varten? Uudet öljyt, suodatin ja joku työkalupatentti tuolle suodattimelle ainakin.. Mites nuo pari etkan kuvassa näkyvää o-rengasta.. nekin ilmeisesti samalla? Vieläkö jotain muuta tulee mieleen?
                                      En tiedä kuinka tuo haldexin suodatin on TT:ssä, mutta ainakin omassa S3 suodatin on todella hankalassa paikassa, mutta saa pois paikoiltaan silti suht helposti. Suodattimessa on noin 8-kulmaa, laittaa pitkän talttapäämeisselin yhden kulman taakse ja kopauttelee vasaralla suodattimen auki.

                                      Itse sain ainakin noin oman suodattimen kesällä irti, vaikka meinaskin olla piukassa. Vanha suodatin oli metallia ja uusi muovia. Luulisi muovisen lähtevän vielä helpommin, kuin metallisen. Ei oikein ruuvimeisseli purrut tuohon metalliin niin hyvin kopauttaessa. Suodattimen tuhoutumisellahan ei oo väljä, koska tilalle tulee uusi, jon näin nyt sattuu käymään.

                                      Comment


                                      • Onko kellään johtunut tuo haldexin pykiminen mistään muusta kuin tuosta pumpun laukeamisesta? Onko muilla ollut oireina, että vetää-ei vedä-vetää-ei vedä kun polkee kaasua?

                                        Comment


                                        • Kyllä jollaki täällä taisi koko perän rattaisto tehdä muodonmuutoksen (rattaisto --> rautasilppu). Joskus harvoin saattaa haldexin controlleri hajota.

                                          Mutta tosiaan yleisin on tuo Pumppu ja pumpun vikominen yleensä alkaakin tuolla "vetää -> ei vedä -> kahnaa -> ei vedä -> jne.".

                                          Comment


                                            Pumppuja ja ecuja on mennyt molempia aika tasaseen noista, kumpikaan ei ole yhtään harvinaisempi kun maf, solenoidi tai puolavika

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja oliver
                                              Ominaisuus, kulutustavaraa

                                              Elämä on...
                                              Topicin otsikkohan kuvaa tt:n nelivetoa hyvin. Nimimerkillä asiakkaan nelkulla kerran Stadin keskustassa mukulakivellä noin 5cm lumessa jumissa...
                                              Joskus oli s3 haaveena kunnes kuulin, että siinä on almost joku Huyndain nelkku, HALD... =@
                                              Pakko avautua kun sopiva topic sattui silmään :D, haldex ehkä paskin keksintö sitten Citikan ilmajousien tai Jaguarin valmistuksen jälkeen. Etuveto avustettuna takapyörillä... Quetuveto biaatch osta Audi!
                                              Viimeksi muokannut lowe low; 13.11.2010, 09:00.

                                              Comment


                                                Kyllä noin gen4 haldex pelit vetää jos vertoja sille jumalalliselle quattrolle(torsenille), moni vaan haukkuu aina ilman omaa kokemusta.

                                                Comment


                                                • Kyllä kai noilla kummallakin ajelee ihan hyvin. Tiedän siitä kun tuossa ulko-oven edessä on kummankinlaiset vierekkäin.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja lowe low Näytä viesti
                                                    Topicin otsikkohan kuvaa tt:n nelivetoa hyvin. Nimimerkillä asiakkaan nelkulla kerran Stadin keskustassa mukulakivellä noin 5cm lumessa jumissa...
                                                    Joskus oli s3 haaveena kunnes kuulin, että siinä on almost joku Huyndain nelkku, HALD... =@
                                                    Pakko avautua kun sopiva topic sattui silmään :D, haldex ehkä paskin keksintö sitten Citikan ilmajousien tai Jaguarin valmistuksen jälkeen. Etuveto avustettuna takapyörillä... Quetuveto biaatch osta Audi!
                                                    Paskasta en tiedä kun Bugatti veyronyssäkin haldexia käytetään, voisin väittää että performance boxilla mukavempi kuin torsen tuo haldexi... Makuasia sano musti kun muniaan nuoli! : )

                                                    Comment


                                                    • Jaha, Biltemasta haettu 2 kertaa tonnin ramppi ja sitten vielä hallihu**a (eli se vehje, millä maataan lattialla). Nyt odotellaan vain Haldex-osia saataville.

                                                      Comment


                                                      • Ja sieltähän löytyi Haldex-öljyn seasta laturin hiilet hienojakoisena sekä vielä muutamia kivimäisiä muruja, mistä lienee. Olisivatko paloja levyistä?

                                                        Itse pumppu oli ns. Paskana (TM). Öljyä löytyi itse sähkövehkeestäkin. Pumpun perällä eli siellä mistä johdot menee sisään, oli hiilenmustaa töhkää melko mukavasti. Itse 6-kolot irtosivat kivasti räikällä ja jatkomallin 4-koon kuusioavaimella. Pumppu sitten vaati 20 minuuttia koputtelua joka puolelta ja tuli nippanappa kardaanin ympärillä olevan suojakumin ohi.

                                                        Comment


                                                        • Noniin, eli tuo "uusi" pumppu laitettu paikoilleen, mutta vika ei näyttänyt sillä lähtevän. Edelleen vetää vaan edestä ja sama vikakoodikin paukahtaa edelleen. Onko tästä pääteltävissä, että se uusikin pumppu on sökö, vai olisiko jotain muuta ideaa tähän?

                                                          Comment


                                                          • Katopa vastus siitä euron pumpusta yleismittarilla. Mun levinnyt kastikepumppu näytti 29 ohmia tänä aamuna. Muistaakseni se oli 5 ohmia tai alle se vastus toimivassa pumpussa.

                                                            Edit: oliko siellä Haldexissa liemiä sisässä ollenkaan? Vaihdoitko samalla haldex-öljyt ja suodattimen?

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja lowe low Näytä viesti
                                                              haldex ehkä paskin keksintö sitten Citikan ilmajousien tai Jaguarin valmistuksen jälkeen.
                                                              Missäs sitikassa on ilmajouset?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X