Aikasemmin pätki takavetoa, ja todellakin oli vanha pumppu tiensä päässä... Kerran ei saanut remontin jälkeen yhteyttä tuohon moduuliin mutta sitten huomattiin että sulake olikin palanut, uusi suleke ja neliveto toimii :D auto seis kaikki johdot kuorien sisään eikä toimi.... loppujen lopuksi ei mitään vikakoodiakaan.... No kunhan kerkeän tutkimaan niin ilmoittelen..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TTq vetää vain edestä!
Collapse
X
-
Jos pumpussa jonka ostat on kaikki roippeet mukana niin ei siihen muuta tarvi ostaa. Suosittelen vaihtamaan tuon suodattimen samalla jos edellisestä vaihdosta on aikaa.
Haldex oil filter change DIY
Comment
-
Nonni eli paja päivä takana. Lopputulos on että neliveto toimii \o/ ei mennyt hukkaan... kävin auton alla koittamassa suoraa virtaa pumpulle eikä pyöri :O No uus öljy hakuun ja pumppu irti. Koitin vielä pöydällä ja ravistelemalla pyöri välillä... Kaikki auki ja syyllinen löytyi, toisen hiilen jousi oli pompannut pois. No kaikki kasaan ja uudet öljyt perään ja toimii... Illan ajelun jälkeen täytyy sanoa että voiko taas kerran olla enää tyytyväisempi autoonsa kun neliveto toimii pitkästä aikaa :) tälläkin kertaa vian syy oli itese asentaja... Isot kiitokset mcpetelle osista ja neuvoista..
Comment
-
No niin, piti kirjoittaa vielä tänne kun löysin tämän gen1 koskevan topickin
onko kokemuksia haldex gen2 ongelmasta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...952#post531952
Onko tässä kakkosmallissa pumppu pahemmassa paikassa kuin ykkösessä? Laakkosella kun sanoi ettei siihen pääse käsiksi oikein mitenkään? Tai että se on hankala paikka mitata.
Comment
-
Nonnii itelläkin flippasi tuo neliveto. Ei vedä enään olenkaa takaa. Se teki sillai, et ku kiihdytti niin tuntu pieni "nykäisy" vähän niinkuin olis tippunu vaihde silmästä ja etupää lähti sutimaan. No sit ihmettelin et hitto että tää puskee ja seuraavassa risteyksessä taas hanaa ja taas menee luisua, mutta tuli taas tuo "vaihteen tippumis nykäisy" ja taas lähti sutimaan eikä meinannu etee päästä. pysähdyin ja otin oven auki ja taas kurkin takapäätä. Eipä vetäny ja mäkeen jäi. Eikä ole sen jälkeen enään vetäny. vikakoodi oli:
Address 03: ABS Brakes Labels: Redir Fail!
Part No: 8N0 907 379 A
Component: ABS/EDS 20 IE CAN V001
Coding: 13504
Shop #: WSC 00310
1 Fault Found:
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
49-10 - No Communications - Intermittent
tuosta en ymmärrä mitää? osaiskos joku kertoa jotain? Vika koodi nollattiin, eikä sen jälkeen enään tullu vaikka tunti ajeltii.
Comment
-
Ei pala abs valo (ei oo esp). siitä tulikin mieleen, oltii jäällä peuhaa niin kaverilla että mulla sytty molemmilla abs valot, miks? niin ja kävin äsken heittää kaverin kotio, niin nelikko heräs? mikähän ihme sitä vaivaa? voiko siellä jossain olla vettä/kosteutta joka antais häikkää? kuitenkin jäällä käyty kikkaa ja umpisessa painettu sen verran, että toinen pohjapanssari putos oikeelta puolelta (jäi vaan edestä kiinni et laahas maata)
edit: kävin tossa ajelee ja nelikko edelleen toimi. No sitte tulin käymää himassa jättäen auton käyntii, lähin ajaa ja nelikko taas katos. No ajelin hetken ilman nelikkoa ja menin parkkiin 5minuutiks ja nelikko taas lähti toimimaan. ajelin 10-15min ja taas nelikko katos ja eipä lähteny enään toimimaa vaikka autoa sammuttelin ja tein vaikka mitä. laitoin nyt lämpöpuhaltimen yöks auton alle ja katotaa mitä se huomenna sanoo :(
mcpete: saisko tarkennusta tuohon liitin takapuskurin takana? eli missäpäin? ja mihin tuo vaikuttaa? onko helpossa paikaa, etten jotain muuta revi:D thnx
edit: lähin tossa huvin vuoks testaa... taas toimii ihan normaalisti. onks siel vettä jossain tai jotain?
edit: ei toimi :S pitää varmaa lähtee TI hallii nostaa auto kattoo ja putsaa liittimiä :SViimeksi muokannut Kuntsari; 10.3.2009, 15:06.
Comment
-
Muistaakseni tämä kyseinen liitin mistä Pete puhuu on Takaäänenvaimentimen ja taka kallistuksenvakaajan lähellä, keskellä autoa.
Eli kun lähet takaa päin (auton alla) kulkemaan kohti keulaa, ensimmäinen yksittäinen piuha noilla tienoilla on mitä ilmeisemmin tämä kaapeli mistä on kyse.
Comment
-
joo no kävin tossa äsken mittauttaa tuon jossain autopalvelussa. olikohan se (22) haldex, niin näytti olevan kunnossa. ei antanu vikaa. En tiedä johtukohan se siitä, että nelikko toimi kun tää mittaus tehtii.Olis varmaa pitäny käydä uudestaan, ku se taas puolentunnin päästä lopetti toiminnan. No lähen 16.00 tohon W-Elektro vai mikä lie autosähköjen asiantuntia, niin katotaa saako se jottai selville.
Edit: ajelin sen verran, että ei taas toiminu ja vein töpseliin kiinni. Tietokone ilmoitti: Haldex jumittunut/jännitteetön ja sähkö vikaa veikkasivat. Testerin kanssa testattiin neliveto päälle/pois ja se toimi ihan normaalisti. Huomenna auto ilmaan ja koitetaan puhdistaa se haldexin töpseli vai mikä lie siellä auton takaosassa onkaa:)
Edit: ja vika löyty
ei ihme jos ei futaa... piuhat poikki ja abikot, taas futaa ^^Viimeksi muokannut Kuntsari; 12.3.2009, 20:05.
Comment
-
S3 etuvetoisena, 206tkm ajettu erikoismalli
Ei vikakoodeja. Pumpun moottorin mitattu vastus 40ohm.
Hiilet ihan muusina, hiiliharja kulunut kokonaan loppuun.
Uusi (käytetty) pumppu tilattu autorecyclingistä, 185€ kotio asti.
Samalla vaihdettu vetoakselin stefa ja haldexöljyn suodatin (vaihto onnistui ihan tavallisella ruuvimeisselillä).
Tulos: Vetää myös takaa ja öljyt pysyy sisällä.
Jos joku tietää mistä saa pelkän sähkömoottorin pumppua pyörittämään tieto otettaisiin ilolla vastaan.
Vanhassa moottorissa merkki Bühler, 05792903.
Tai voin myydä pumpun projektiksi.Viimeksi muokannut cybo; 31.8.2009, 13:53.
Comment
-
TT:stä katosi tänään veto takaa; säädettiin cambereita ja laskettiin perää, ja siinä yhteydessä autoa nostettiin perästä ja perä"panssarin" edestä(tunkkaustattien kohdalta keskeltä autoa) vahingossa, jolloin muovien alla vähän rusahti ilkeästi jotain... Ja kotiin ajellessa huomasin että tuppaa sutimaan kovasti.
Voikohan siellä muovien alla olla jotain asiaan vaikuttavaa piuhaa, liitintä tms? Mitään rutinaa tms ei takaa kuulu ja auto toimii ihan normaalisti etuvetoisena. Tuntuisi tuo halvaantumisen ajoitus vaan kovin sopivalta.
Kannattaakohan tuolla nyt ajella? Olisi ouluun tarkoitus lähteä perjantai-aamuna...
Comment
-
Nyt pelaa!
Joo nyt rupes pelaamaan tuo neliveto,kun sain tuon haldex avaimen.ja pääsin töihin...ylättävän pitkään kesti tuo haldex äly(ainakin luulisin).mulla oli varmaan sen 5000km tuo pumppu rikki.noh mutta nyt odotellaan talven tuloa ja sivuluisu kelejä :)
Kiitoksia neuvoista ilman niitä ei olisi tullut koko hommaa tehtyä!
Comment
-
Vähän aiheen vierestä, mutta tietääkö kukaan minkämoinen homma on vaihdella hiilet tuonne pumppuun? Ne niistä kuulemma aina loppuu ja saisi suht helpolla ja halvalla tuon näemmän kuntoon... Jonkin laturin hiilet pitäisi sopia suoraan kuulemma. Kellään enempää tai/ja tarkempaa tietoa kyseisestä operaatiosta?
Comment
-
Siis sulla vetää ihan täysin edestä? jos käyt jossain soralla/nurmella testaamassa niin ei lähe mitään ääntäkään (rohinoita yms) kun vetää sutia? Eli toisin sanottuna ei pienintä yritystäkään vetää?
Villi veikkaus, voisikohan olla kytköstä käsijarrun mikrokytkimen toimintaan? Nelivetohan kytkeytyy pois päältä kun käsijarru kytketään päälle.. niin, mutta sillonhan pitäisi kyllä palaa se huomiomerkki kojetaulussakin.
On kyllä hippasen outo kun ei mitään koodiakaan lyö lokiin.
Comment
-
Kyllä minun käsittääkseni haldex kytkeytyy pois täysin kun käsijarrun mikrokytkin aktivoituu, tämä ainakin tapahtu S3:ssa, en ole testannut TT:llä varsinaisesti.
En usko kyllä tuon mitenkään olevan eri TT:ssä
Haldex self study guide
(sivu 29)
Comment
-
Oli tänää pakko kokeilla uudestaa tuota oikein soralla. Kyllä ihan oikeassa olet, käsijarrun valo kun palaa niin ei vedä takapyörät vaikka etupyörät sutii. Ihme homma on kyllä että aikaisemmin veti neljällä vaikka valo paloi.. Tosin jostain lukeneeni haldexi olisi aina 10% mukana tilanteesta riippumatta.
Comment
-
Hmm.. Eipä tuo ole normaalia, ei ollenkaan.
Muistaakseni Itsellä kun passatissa oli ABS moduulin koodaus nollautunut sain neljä piippausta, vilkkuvan huutomerkin ja abs/esp valot paloi.
Sain kylläkin vikalokin tuostakin otettua.
Tosin, TT:forumia selattuna tuo neljä piippausta ilmoittaa hälyttimen akun vähäisestä latauksesta.
Comment
-
joopa joo... uusi akku hommattuna ja piippaukset kadonnut, nyt kyllä starttaakin ihan erillailla kun ennen ja webastoakin voi pitää enemmän kun 10min päällä :)
No tänään nostettiin auto ihan kokonaan pukkienpäälle ja vaihde silmään niin ei edes tuota 10% löytynyt takaa potkua...
ei siis liikkunut renkaat lainkaan takana mutta kartaani pyöri ihan normaalin näköisesti.
Jännä juttu kun tuo pumppu pyrii ja pumppaa öljyä ( testattu pöydällä öljykipassa) ja kun iskee autoon kiinni niin hurina ainakin kuuluu niinkuin se pyörisi.
koitettiin niinkin että laitettiin pumppuun suoraan toi 13v virtaa mutta ei silti pelittänyt...
haldexöljyt tarkastettiin että sitä on tarpeeksi.
Comment
Comment