Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TTq vetää vain edestä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    En ole vielä päässyt pajalle kattelemaan sen tarkemmin, mutta vag-comin ja kaapelin sain hommattua tässä välissä itelle.

    Ensimmäiseksi haldexilta tuli virhe 01155 Mechanical malfunction intermittent, nollasin sen virheen ja ajoin vähän, ei mitään virhettä. Sitten revin oikein kunnolla autoa (juup, tiedän) ja sen jälkeen tuli sama mutta ilman tuota inttermittent (pätkittäinen) sanaa perässä.

    Eli siis tuo esiohjauspumppu (vai mikä olikaan) on tuon vian aiheuttaja mikäli olen lukemiset ymmärtänyt oikein.

    Olenko ymmärtänyt oikein että se on tuo alla olevan kuvan kohdan 17 osa?


    267€ näyttäs vag-catin mukaan olevan hinta.

    hiilet vaihtamalla.. mistä minä niitä hiiliä? anteeksi tyhmät kysymykset, mutta varsinki tämmöset sähköset äpöstykset on mulle todella vieraita asioita. Kollektori? Miten tarkistan sen?

    Kohta menee varmaan jollaki hermo, se en ole minä. :)
    Viimeksi muokannut uiop; 17.4.2008, 00:20.

    Comment


      #32
      Ehkä on parempi jos hommaat uuden pumpun siihen. Hiiliä saa sähkötarvikeliikkeistä ja esimerkiksi yllättäen pääkaupunkiseudulta pukinmäen essolla on hyvät hiilivalikoimat. Siis muuallekkin kuin grilliin. Kollektori on kuparin värinen pinta hohon hiilet ottavat kiinni. Jos kollektori on loppu, näkyy siinä syvä ura ja uranpohjalla jotain hartsin tapaista ainetta.

      Jos saat tuohon 267 euron hintaan koko limpun , niin vaihda ihmeessä. Saksasta itse tilasin hintaan 350€. Olet ymmärtänyt oikein, että tuo 17 on pumppu kokonaisuudessaan.

      Comment


      • #33
        niin tuo 267€ hinta ainakin vagcatin mukaan on "saksan hinnastosta". Vaihteleepi tietenkin. Kyllä taidan tuon pumpun hommata jos vain jostakin löydän saan, ei tartte kikkailla kun vähän pelottaakin :).

        Comment


        • #34
          Saatana ku on vaikeeta taas tällä puolen rajaa. Paikallinen audin marmori tiski ei tuota kyseistä pumppua suostu etes tilaamaan "sinun pitää tilata koko haldex ohjaus" vaikka suoraan annoin osanumeron ja se albumista löyty. Maahantuojalle laitoin sähköpostia juuri tuossa 17. päivä viime kuuta eikä mitään ole kuulunut.

          Joskus kaikki kulkee niin sujuvasti mutta sitten joskus taas ei kulje eteen eikä taakse.

          Mistähän tuon pumpun nyt hommais.

          edit: Nyt sain jotakin vastauksia ja pumpun hinta: 4573 SEK = 489 EUR... huoh
          Viimeksi muokannut uiop; 6.5.2008, 10:19. Perustelu: hinta pompsahti.

          Comment


          • #35
            Minä sain tänään kanssa tuomion samalla vikakoodilla.

            Eli numero oli 1155 ja siinä tais olla että kytkimen pyörintänopeus liian suuri ja vika on katkonainen. Tosin vikakoodi lähti pois nollaamalla ja ei ainakaan lyhyen ajon jälkeen tullut takaisin. Tosin ei auto tuntunut edes takarenkailla vetävän ollenkaan. Tuo vika ei vissiin voi edes poistua pelkästään vikakoodit nollaamalla? Mistä ootte noita uusia pumppuja ostaneet?

            Comment


            • #36
              Minulla on edelleenkin etsinnässä kyseinen pumppu, koska jostain kumman syystä ei vain kauheasti kiinnosta marmorilta tuota tilata. Kyllä kait sitä kohta pitää taipua. Muutamasta romutetusta vehkeestä olen tiedustellut, mutta ei-oota on tullut.

              Comment


              • #37
                Kohta pitäs olla pumppu käpälissä. Löyty saksasta tuo osa about neljä kertaa halvempana. (katso aihe, purkuosia audeihin)

                Nyt pieni kysymys tähän väliin ennen kuin illasta menen puuhaamaan osan paikalleen: Minkälaisella kannalla tuo haldexin öljyproppu on?

                Menen TI halliin tekemään tuon työn koska siellä saa auton kunnolla ylös ja ei viitti roudata pajallista työkaluja TT:n perässä tuonne halliin.

                Comment


                  #38
                  Kuuskulma kannalla.

                  Comment


                  • #39
                    Kiitos Pete infosta, taas. :-)

                    Saakelin saakeli.
                    THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE / PACKAGE WILL BE DELIVERED NEXT BUSINESS DAY-NO SATURDAY GUARANTEE

                    Ovat käyneet ovella kolkuttelemassa klo 08.26 mutta minähän olen töissä 07 - 17.30 välisen ajan. Eivät ole viitsineet etes soittaa kun olivat tuomassa osaa ja vielä myyjälle varmistelin että laittaahan puhelinnumeron UPS:lle ja lupas laittaa. Soitin sitten UPS:n aasipalveluun ja sovin että tuovat huomenna töihin vaimokkeelle tuon osan kun hän pysyy työpäivän about samassa toimistossa, toisin kuin minä. Ennen tuota kysyin, että soittavathan kuriirit nyt ennen kuin tuovat osan ja vastaus oli "Ei" ilman mitään sen kummempaa syytä. Kummaa hommaa.

                    Huomenna sitten paremmalla lykyllä. Odottavan aika on..

                    Comment


                      #40
                      Tuon takia tilaan nykyään aina kaikki osat ulkomailta duuniin, suoraan firman osotteella. Tavaranvastaanotossa ovat jo pikkuhiljaa tottuneet, että aina välillä puskee jos minkäkin näköstä autonosaa sinne, it-firman korjaamon vastaanottoon :D

                      Comment


                        #41
                        UPS ei kans tuossa hiukan ennen juhannusta kyennyt mitenkään venymään vain muutamaa tuntia aiemmin sovittuun puhelinsoittoon ja toimitusaikaan. Seurauksena ajoin tuli pärseen alla hakemaan osaa heidän varastoltaan, kun kuski ei viitsinyt soittaa ovelta. Tekisi periaatteen vuoksi mieli nillittää asiasta, kun kerta maksoin kotiovelle tuomisesta, vaan taisi mennä jo ohi.

                        Comment


                        • #42
                          Kaikki kulkee hienosti UPS:llä terminaalien välillä, tosi nopeasti näytti kulkevan Saksasta tuohon Tukholmaan asti, mutta sitten homma ikään kuin pysähtyi kun tavara pitäisi saattaa loppuun asti.

                          ärr purr.. känkkäränkkä päivä tulos vissiin.

                          ja vielä nämä uudet housutki kiristää palleista.

                          Comment


                            #43
                            Älä hiero sitä etumusta niin paljoa. Sä olet nyt hyvin pärjänny neljä kuukautta ilman sitä pumppua, niin kai sä nyt muutaman päivän vielä jaksat.

                            Comment


                            • #44
                              Osa on nyt tuossa pöydällä ja näyttää olevan hyvässä kunnossa. Tiivisteet uusittu ja puhdistettu hyvin.

                              Nyt sitten odotellaan työpäivän päättymistä.

                              *hieroo palleja*

                              Comment


                              • #45
                                QuattroFun is Back!!

                                Noniin. Nyt on osa vaihdettu ja kaikki toimii taas!!

                                Homma oli yllättävän helppo.

                                Suosittelen ostamaan valmiiksi uudet öljyt haldexille, about 20euron laaki. Ja otsalamppu on saakelin kätevä keksintö tämmösessä hommassa.
                                - Auto ylös

                                - Suojamuovi irti edestä häiritsemästä

                                - Pumpun kaapeleiden liitin irti, liittimen vastakappaleessa on lipare jota painoin toisen käden sormella ja toisella kädellä vedin liittimen irti.

                                - 2x 6-kulma pulttia auki ylempi vähän ikävämpi (itse sain kätevästi avattua kun oli hylsäsarjassa oikean kokoinen kuuskulma ja siihen liitin sitten perään jatkopalan ja väänsin auki. Eivät olleet kovin lujassa etes kiinni niin ei tarvinut kummia työkaluja saamaan vääntöä tarpeeksi lujaksi

                                - Öljyt alas, proppu aukesi isolla 6-kulma avaimella ja normi räikällä. (en muista etes kokoja kun niin innoissani hommia tein. (Öljypropussa huomasin vanhan moottorin hiilijämää ja muuta tauhkaa)

                                - Pumppu irti talttapää ruuvimeisselillä kammeten

                                - Pumppu lopullisesti alas kammeten perän kumilaippaa pois edestä.

                                - Vanhaa öljyä hyödyntäen voitele uuden pumpun tiivisteet niin pumppu menee paikalleen ku isä äitiin.

                                - Uusi pumppu paikalleen

                                - ruuvit kiinni

                                - kaapeleiden liitin kiinni

                                - Öljyt laitoin perään takasin just samaa kautta ku tulivat pois eli tyhjennys propusta (onko tuolla perässä joku täyttöreikä yläpuolella?). Tässä menikin vähän aikaa miettiessä koska öljy tulee tuubissa (silikoni tuubin tapanen) jonka suutin on huomattavasti pienempi kuin itse reikä. Onneksi pakista löytyi iso rulla teippiä joten rullasin suuttimeen reijän kokoisen mötikän tiivistämään ja ruiskautin öljyt sisään (hmm.. pervoa) ja sitten vain vaihdoin kärppämäisesti suuttimen tilalle öljypropun.

                                Auto alas, kamat kasaan ja vag-com käyttöön. Ensimmäiseksi kun avasin vag-comin ja katsoin AWD:n vikakoodit niin vanha tuttu errori: 01155 Mechanical malfunction intermittent. Nollasin koodit ja sen jälkeen testailemaan, alkuun sievästi liikuskelleen, sitten repasin kunnolla ja tunsin kun neliveto alkoi toimimaan kuten pitääkin ja JUMALAUTA ON KIVAA!!

                                sitten vain vähän leikkimistä ja uudestaan vikakoodit lukuun: No Fault codes found.

                                Aikaa hommaan meni: Työ osuus: ~30min, testaus osuus ~2H ja tämän jutun kirjoittamiseen 1 kalja.

                                Loistava juttu! Kiitos kaikille.

                                ps.
                                Osan (02D525557 = 180? toimituksineen +osalla 6kk takuuta) siis hommasin tällaisesta puljusta: http://www.riedel-autorecycling.de/

                                Asiakaspalvelu on helvetin hyvää, englanti sujuu hyvin ja vastaukset tulee nopeasti.

                                Comment


                                  #46
                                  Täyttöaukko sijaitsee kuskinpuolella perämutikan kyljestä. Siitä on "hieman" luonnollisempi tuuttaa se öljy sinne haldexiin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    minä koitin katsella koko perää ja ei pistänyt silmään (en kattonut varmaan tarpeeks läheltä että pistämään ois päässyt) yhtää sellaista "proppua" jokainen väännettävä näytti pitävän kiinni jotakin muuta siinä samassa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Haldex hajalla....

                                      Mikä mahtaa olla kun haldex sutii edestä vaan... Pumppu on irroitettu ja koitettu että se pyörii... Miten saisi koitettua onko se haldexin ohjausyksikkö rikki vai eikö vaan edestä kulje tieto taakse että eturenkaat sutii???

                                      Comment


                                        #49
                                        Lue vikakoodit vag-comilla. Jos esp tai abs valot syttyy liikkeelle lähdön jälkeen itsestään niin sitten vika on todennäköisesti haldeksin aivoissa. Pumppu voi ottaa myös liikaa virtaa ja olla siten särki.

                                        Mulla on ylimääräinen ohjainlaite.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jep, tuo vikakoodin tietäminen auttaa huomattavasti. Kyllä mullakin se pumppu pyöri mutta ei tarpeeksi toimiakseen täysin. Ensinhän tuo vikakoodi onkin vain "intermittent" eli katkonainen ja sen jälkeen siitä tulee faulthy.

                                          Pitäs melkein ehjäillä nyt tuo rikkinäinen pumppu ja pistää kiertoon. Kattoa vaikka jostaki vanhasta pölynimurista hiilet ja viilailla ne oikean kokoseksi.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nyt alko tuuppimaan komiasti takaa kun vaihdoin hiilet... kiitos vastauksista!

                                            Comment


                                              #52
                                              mulla loppu kanssa haldexi toimimasta, mittasin juuri sen pumpun ohmit ja näytti 13.5kohm :S liekkö rikki? tai ei se sitä lukemaa kokoajan näyttäny kun tavan yleismittarilla mittas, välillä vaan väläytti sitä lukemaa... Sitten esp valo palaa lähestulkoon aina, mikähän sen tekee, välillä se toimii niinkun pitääkin mut suurimman osan ajusta valo palaa.

                                              Auttakaa minua, pitääkö se uusi pumppu hommata vai tarkistaa hiilet tms...?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mulla vetää kans vain edestä / jos ollenkaan. http://www.cardomain.com/ride/2486942/3 tuolta voi kuikuilla miltä näyttää kun takaperä jauhaa itsensä hengiltä. Vaihtomötikkä olis hakusessa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Mitäkä helekattia Miikalla on tuolla perässä ollu? Öljynvaihdon sijasta täytetty kivillä?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Niinpä. Olen miettinyt että mikä sen on hajoittanut. Kovasti ei ole auto saanut sikapedaalia kesäkeleillä, talvella tietysti hiukan luisuteltu mut ei mitään niin et joka mutkassa kahva edellä. Tuli tuossa mieleen, että oisko voinu tuohon särkymiseen vaikuttaa se että mun kesäpallot on edessä 245/35-19 ja takana 265/30-19 eli halkaisijassa on 12mm eroa. Silloinhan renkaat pyörii eri nopeudella...

                                                    Eniten ihmetyttää että tuo (ainakin) lopullinen särkyminen tapahtui 30km/h vauhdissa tasakaasulla rullatessa kylillä. Voihan se tietty olla että jos on jotain hajonnut jo ennestään ja nyt vasta muruset menneet pahemmin rattaiden väliin aiheuttaen tuon.

                                                    Sekä perästä että haldexista tuli öljyäkin ulos, joten kuiviakaan eivät olleet.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      no tuo halkaisia on kyllä yksi mahdollinen osa tuossa sopassa ja sitten tuo painoero noissa renkaissa on melkosesti eri ja aiheuttaa sitten suurempaa vastusta taakse kuin eteen kun neliveto on kunnolla paineen alla.

                                                      Tämmöstä mutuiluahan tämä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ääni täältäkin erikokoisille renkaille.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Niinnoniin. Nämä pallurathan on ollu autossa jo vuosia joten jos ovat syypää niin pitkällä aikavälillä ovat sitten syöneet rattaat.

                                                          Ingolstadtista tulossa "uusi" 11tkm ajettu murikka hintaan 200 euroa plus rahti. Ei ihan paha. :) Katsotaan mitä tulee.

                                                          Mici

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            eikös tohon rengastukseen toimisi paremmin 225/35/19+265/30/19 tai sitten jos haluu eteen leveenpää palloo niin 235/35/19 + 275/30/19 ???

                                                            tolla viimeisellä variaatoilla ei ole kun 2 mm eroo ympärysmitässa, ja ekalla on 5mm

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ingolstadtista tulossa "uusi" 11tkm ajettu murikka hintaan 200 euroa plus rahti. Ei ihan paha. :) Katsotaan mitä tulee.
                                                              mitäs kaikkea tämä paketti pitää sisälään? tuleeko koko hoito vai pelkkä perä? jos koko hoito haldexeineen niin tommoinenhan olisi hyvä tuolla hinnalla olla vaikka nurkissa pyörimässä varuilta. oma on toiminut 120tkm kuin unelma, ei mitään antautumisen merkkejä pumpuilla tai muilla osilla. kun nuo pumput tuntuu noille kuitenkin maistuvan niin olisi hyvä jos saisi edullisemmin jostain, vaikka suoraan tehtaalta halvemmalla kuin puolella tonnilla jemmaan pahan päivän varalle.

                                                              muuten tuossa mitä erään korjaajan kanssa juttelin, nuo pumput pyörii koko ajan, oli veto päällä tai ei ja monesti taitaa 100tkm jälkeen antautuvan. sulakkeen irti nyppäys kesäksi voisi tuplata eliniän tai aiheuttaa muita ongelmia käytön puutteen takia. ei voi tietää...

                                                              edit: miten käy jos ottaisi ruotsiin haldexille suoraan yhteyttä?
                                                              Viimeksi muokannut LauriJT; 8.11.2008, 10:29.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X