Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TTq vetää vain edestä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eipä tuo taida vaikuttaa vaikka kytkisikin pumpulle jatkuvan virran, kun tuo pyörii muutenkin jatkuvasti täydellä virralla kun auto on käynnissä.

    Comment


    • Moi, Juuri TT:n vm 2000 hankkineena huomasin että eihän se vedä kuin edestä. No yksityiseltä hankittu ja itse kärsitään loput. Ilmoittaa EPS vikaa jatkuvana. Liittimen takana haldexin ja tapapöntön kohdalla olen tarkastanut ja se on ok. Ja tässä vaiheessa katosi EPS virhe valo. No olenko ymmärtänyt oikein että Haldex pumppu on sökö? Onko kellään tarjota pumppua? Mistä voisi hankkia järki hintaan? Edellinen auto oli jatkuva 4-veto joten haluttais saada sama tuntuma... riittääkö pelkkä 12V jatkuva syöttö vai olisiko kellään kokemusta Powertrack insertistä... siitä pultista?

      Comment


      • Jos joku tommosen pultin saa rakenneltua täältä löytyy kanssa ostaja, kuulin vaan tutulta juttua että perä ei välttämättä kovin pitkään kestä ton virityksen kanssa.

        Comment


          Jos pultilla lukitsee Haldex-kytkimen kiinni, niin eikö se ole sama, kuin ajelisi 80-luvun alun quattrolla keskitasauspyörästön "junttilukko" kytkettynä?

          Tuollaista yhdistelmää voisi huvikseen kokeilla jääradalla, mutta tuskin soveltuu jatkuvaan liikennekäyttöön. Esimerkiksi tuon käytös ääritilanteessa huolettaa. Ei varmaan ESP tykkää Haldexin lukituksesta. Enkä halua omalla kalustolla testata.

          Comment


          • No nyt rupes nelikko toimimaan. Testeissä ei ilmoittanut mitään vikaa mihinkään, mutta toimi vain etuvetoisena joten tilasin surutta uude haldex gen 1 öljypumpun www.brunekreefperformance.nl
            Maksu oli hieman epäselv tilillesiirtona ilman tilausnumeroita joten soitin liikkeeseen ja keskustelu,me jälkeen tulin vakuuttuneeksi liikkeen turvallisuudesta. Uuden pumpun hinta 280€+öljyt, suod. Ja rahti niin loppusumma n.330€. Vaihdossa menikin n. 4 tuntia kun piti se työkalukin tehdä 46mm lenkistä. Simppelihomma ja nyt ku tietää mitä tekee niin 1h kuluisi aikaa.
            Lopputulos: 4-veto toimii paremmin ku osas edes kuvitella ja suu on ku Hangon keksillä :)

            Comment


            • Tervehdys. Voisiko joku auttaa miestä mäessä, kun ei meinaa päästä ylös asti enää. Katosi siis takapyöriltä veto ja tämmöisen vikakoodin sain: 01155 Clutch. Aika varmasti siis tuo pumppu(vai pelkkä moottori?) mennyt rikki. Olen nyt etsinyt mistä saisi halvimmalla tuon pumpun tilattua, eli siinä siis tarvitsisin apua. Vai kannattaako ostaa pelkästään moottori ja tiivisteet?
              Löysin tämmöisen, onko tuo nyt se mitä haen? En haluaisi tilata mitään väärää osaa :/

              Comment


              • Jep. Toi on just se osa jonka tarviit. Marmorilla reilu 600e että mistä vaa halvemmalla saat niin kannattaa ottaa.

                Comment


                • s3

                  Audi lakkasi vetämästä takaa ja antoi vikakoodit 00526 brake switch F ja 01155 clutch malfunction. vaihoin öljyt ja suodattimen. puhistin, vaihdoin tiivisteet ja testasin moottorin mutta silti ei vedä takaa, missä vika?
                  Viimeksi muokannut Sipulivauva; 6.2.2014, 02:02.

                  Comment


                  • toi 01155 han tarkottaa sitä haldex pumppua, toista vikakoodia en tiiä. Siinä tulee sitten öljyt ulos kun sitä vaihtaa, jos oot jo vaihtanu uudet niin kannattaa ehkä ottaa talteen tai sit taas uudet.

                    Slamitilla vajaa 500 marmorilla 650e. Haldexin tyyppivika..

                    nimimerkki kerran itekki vaihtanut..

                    Comment


                    • Tuosta jarruvalon kytkimen koodista voisi olla järkevä aloittaa, kun Haldex-kytkimen ei ole tarkoituskaan pitää, kun painetaan jarrua, tai käsijarru on päällä. Eli jos Haldexin ohjaimelle tulee signaali jarruvalon kytkimeltä, ei takarenkaat vedä.

                      Tuosta 00526 Brake light switch:stähän on kaksi eri virhettä: Circuit malfunction tai Implausible signal.
                      Jälkimmäisessä vika on yleensä joko itse jarruvalon kytkimessä tai sen piuhoissa tai liittimissä.
                      Ensimmäisessä vika voi olla myös lampussa tai sulakkeissa.
                      Viimeksi muokannut -MK1-; 7.2.2014, 03:55.

                      Comment


                      • Vihdoin sain molemmat vaihdettua, jarruvalokytkimen kuukausi sitten ja pumpun juuri.
                        Kuitenkin tuntuu ettei takaa löydy vetoa, eikä anna vikakoodeja.
                        Onko haldex vaan niin ''huomaamaton''?
                        Viimeksi muokannut Sipulivauva; 20.4.2014, 13:15. Perustelu: ulkoasu

                        Comment


                        • Herättellääs taas keskustelua. Kuinka monella ollut ongelmia tuon maajohdon kanssa, joka menee perästä koriin? Itsellä vm 01 S3 eli facelift ja eilen nosturilla tutkittaessa ei koko maajohtoa näkynyt. Ei ollut perässä eikä korissa mitään liittimiäkään, missä se olisi voinut olla. Korista kyllä löytyy se pultti, johon maajohto kuuluisi tulla.
                          Kaverin A3:sta (8L facelift) katsottiin, niin siinä oli maajohto kiinni, mutta taas kahdessa ei facelift S3:ssa, jotka lähistöllä myös oli, ei ollut maajohtoa ja niissä ei ollut korissa ollenkaan tuota kohtaa, johon johto tulee kiinni, mutta haldex kuitenkin pelittää niissä.

                          Vedettiin sitten maajohto perästä koriin mulle. Ongelma oli ettei haldex ole toiminut nyt. Pumppu kuitenkin vasta vuoden vanha ja se oli kunnossa kun mittailin sen. Nosturilla renkaat ilmassa ajettaessa takapyörätkin veti maajohdon kytkemisen jälkeen, sais tulla vähän liukasta nytten nii näkis että mitenkä ajossa toimii.

                          Comment


                          • Kirjoitetaas tuoreena Audin omistajana kokemukset ensimmäisestä vastoinkäymisestä jos joku remonttia harkitseva lueskelee. Potilas Audi S3 8L, oireena nelivedon pätkiminen ensin suuremmalla kuormalla, sitten toimi enää muutaman ensimmäisen risteyksen kylmänä ja lopulta ei ollenkaan. Liukkailla keleillä oli myös havaittavissa lievää "sähkökäryn" hajua ajon jälkeen.

                            Vikakoodin (01155 Clutch Mechanical Malfunction) ja oireiden perusteella päädyin tilaamaan uuden esipainepumpun. Halvimmaksi vaihtoehdoksi löytyi Hollantilainen Brunekreef Performance (http://www.brunekreefperformance.nl/). Kysäisin vielä sähköpostilla ovatko pumput varmasti täysin uusia ja mitä toimituskulut ovat. Vastaus tuli nopeasti ja vakuuttivat pumppujen tulevan suoraan Haldexin tehtaalta, toimituskulut Suomeen 20e joten kokonaisuudessaan pumpulle hintaa 225e.

                            Pistin pumpun tilaukseen ja viikon päästä oli perillä. Vaihdossa meni kaikkine kiroiluineen ja ihmettelyineen pari tuntia ensikertalaisena, tosin nosturia ei ollut käytössä. Jostain syystä uusi öljynsuodatin ei millään halunnut lähteä oikeille kierteilleen joten otin vanhasta kuoret.

                            Vanhan pumpun laitoin mielenkiinnosta osiksi, ajattelin katsella jos saisi jostain kautta hommattua uuden moottorin ja tiivisteet niin olisi varapumppu hyllyssä. Jokunen kuva pumpun/moottorin kunnosta purun jälkeen, ei tuota enää viitsi vain hiiliä vaihtamalla niputtaa: http://jargon.kuvat.fi/kuvat/Sekalaiset/Haldex+huolto/
                            Viimeksi muokannut JarkkoR; 18.2.2015, 19:59.

                            Comment


                            • Minkä ikäinen potilas Audi S3 8L ja kuinka paljon ajettu ?

                              Hyvät kuvat pumpusta, kiitos.

                              Comment


                              • Vm. 1999, ajettu 227tkm. Hienoa jos kuvista oli apua.

                                Comment


                                • Jokos jengi on keksiny mistä noita buhlerin sähkömoottorin sais hommailtua?

                                  Comment


                                  • Tere, tuli ostettua vanha rakas TT OIZ-941 takas. Viime omistaja oli yrittänyt korjata nelivetoa, mutta ilmeisesti vagcom ei saa yhteyttä haldexiin. Tietääkö kukaan, että miten tai mistä sais tietää johtojen värit koska liitin välistä on kadonnut jo aikoja sitten, niin olis hyvä varmistaa.

                                    Comment


                                    • Tässä olisi ketju jossa pohdittiin haldexin johdotuksia.
                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=150565

                                      Comment


                                      • Eli, haldexin johdotus ei ole selvinnyt. Minulla on toinenkin haldex ohjain, mutta tähänkään vsds ei saa yhteyttä. Voiko tästä tajuta johdotuksen?

                                        http://lh5.ggpht.com/_JYkU3PZC7CU/S_...haldex%201.JPG

                                        http://lh6.ggpht.com/_JYkU3PZC7CU/S_...haldex%202.JPG

                                        Comment


                                        • Oisko mahdollista saada vähän korkeampiresoluutioiset kuvat?

                                          Comment


                                          • Eli omassa tapauksessa on ongelmana se, että liittimet on poistuneet johdoista jo akauan sitten. Nyt pitäisi siis osata yhdistää auton johtosarjan johdot ja haldexohjaimen johdot oikein, eli auton johdossa ja haldexissa ovat eriväriset johdot.

                                            Comment


                                            • Ei hitto ilmeisesti nyt löyty? http://www.ttforum.co.uk/forum/viewt...p?f=2&t=274174

                                              Comment


                                              • Siinähän ne on! Hienosti löydetty. Toivottavasti tulee kuntoon.

                                                Comment


                                                • Nonii neliveto toimii nyt täydellisesti. Sain auton mukana tulleella haldexilla homman toimimaan vaikka tiivistepinta olikin erinlainen. Vaati vain erinlaisen tiivisteen väliin ja tuli haldexöljytkin samalla vaihdettua. Tuo neliveto toimii nyt paremmin kuin koskaan ennen!

                                                  Comment


                                                  • Tuli hankittua muutama viikko takaperin tuollainen vm.2011 TT RS, Stronicilla.
                                                    Nyt viikonloppuna rupesi herjaamaan TPMS malfunctionia. Luettiin vikakoodit ja antoi seuraavat.
                                                    00448 Haldex clutch pump ja 01324 Control module for All wheel drive.
                                                    Koitin hieman googeloida asiaa ja eniten epäilisin nyt, että Haldex pumppu olisi rikki.
                                                    Toinen vaihtoehto olisi tuo Haldex säädin/controlleri.
                                                    Onko muilla ollut samanlaista vikaa tai onko heittää vinkkejä mistä lähtisi asiaa tutkimaan?
                                                    Pumppu näytti olevan edullinen (n.200€) mutta tuo säädin näyttäisi olevan lähempänä 1000€.

                                                    edit.
                                                    Itse itselleni vastaten. Pumppu oli rikki.
                                                    Viimeksi muokannut emsii; 9.11.2016, 19:34. Perustelu: vastaus

                                                    Comment


                                                    • Samat on ongelmat täällä. Audi TT Quattro 1999. Esipainepumppu porsinut. Tuossa lähikorjaamolla tutkivat ja tuomio oli aika selkeä.
                                                      Keskusteltiin sitten vaihtotyöstä. Arvio oli vähintään se kaksi tuntia vaihdolle. Tässä kun olen lukenut tätäkin ketjua ja muitakin vastaavia, on käsitys että se olisi alle tunnin homma?
                                                      Huoltomies kertoi että pitää ottaa kardaania veks ja kallistaa perää että pääsee käsiksi. Ei ihan kuulosta samalta. Olisko vinkkiä millä saada aikaa veks tuosta arviosta?

                                                      Comment


                                                        Ei tartte ottaa kardaania pois. Kardaanin kumista laippaa taivuttaa vähän isolla ruuvarilla ni pumppu pujahtaa pois. Siihen menee 22 min jos tietää mitä tekee. Ehdottomasti vaikein on ottaa pumpun liitin irti.

                                                        Comment


                                                        • Tällä kertaa paras apu oli viedä Laakkoselle, jossa tuolle pumpun vaihdolle on vakiohinta 120€. No, tuli siihen vikakoodien nollaus sitten 25 eskoa päälle mutta takapää on nyt hienosti linjoilla. Ongelma voitettu.

                                                          Comment


                                                          • A3 3.2 nelivedon takapyörät jumissa

                                                            Elikkä tuli hommattua pikkuvikainen A3 neliveto 3.2 bensiinikoneella ja DSG laatikolla.

                                                            Auto käy hyvin ja vaihtaa vaihteita normaalisti, mutta takapyörät tuntuvat elävän omaa elämäänsä. Ajaessa kuulostaa ja tuntuu siltä kuin käsijarru laahaisi pahasti, mutta jarruista vika ei johdu.

                                                            Nosturilla kuuluu kilinää ja kolinaa auton alta. Kardaani pyörii pienen aikaa ja sitten pysähtyy. Lähtee taas pyörimään kun antaa renkaasta vauhtia. Onko tuo normaali ominaisuus vai liittyyköhän tähän vikaan?

                                                            Tuossa linkissä vähän videomateriaalia
                                                            https://drive.google.com/file/d/1-a1...w?usp=drivesdk

                                                            Mistä päin tässä kannattaisi autoa alkaa purkamaan? Kardaanin kannatinlaakerista löysin paljon puhetta foorumilta, mutta voisiko se tehdä näin pahan äänen? Mahdollisesti DSG rikki tai nelivedon äly?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X