Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TTq vetää vain edestä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kannattaa opetella tekemään oikein :)

    Comment


    • Itellä on ollut vuosikaudet 1/5 luokan RC- autoissa akut ja vastarit aina sinitarralla eristettyjä, kun pitää voida purkaa. Toki parasta olis tehdä siististi mahdollisimman alkuperäisellä liittimellä ja sinne liittimeen vois eristeeksi laittaa litium rasvaa, kuten tossa jo aijemmin mainittiin. Pitää itekin laittaa siihen sopiva tiivisteellä oleva liitin, seuraavaksi ku on asiaa auton alle.

      Comment


        Normaalit sähköteipit ei kauan kestä kylmässä. Vesitiivin liitoksen saa vulkanoituvalla teipillä. Teippiä asennettaessa sitä venytetään ja limitetään 50%.
        Teippi sulautuu yhtenäiseksi muutaman tunnin kuluessa. Sopii hyvin myös sinne kutistemuovin päihin.

        Comment


        • Antenniliitoksissahan tuota vulkanoivaa on tullut käytettyä, mutta oikein lämmitetty sukka pitäisi kyllä kosteuden sietää. Teipessäkin on sitä eroa, toki torsenissa ei ole tarvinnut liitoksia korjailla :)

          Comment


          • Kiitos neuvoista. Huomenna olisi taas tarkoitus ottaa auto työnalle, ja ensimmäisenä tarkistetaan tuo maadoitus ja liitin.
            Jostain syystä oletin että tuo liitin olisi heti Haldex ohjainlaitteen perässä, mutta nyt alkaisi vaikuttamaan siltä, että ohjainlaitteelta lähtee johdot ja liitin on tuossa perän poikittaisessa tuessa. Tuo sijainti helpottaa huomattavasti tekemistä, joten ajattelin katkaista liittimet pois ja kolvata johdot yhteen. Jokaisen johdon päälle erikseen liimallinen kutistesukka, jotka olen itse ainakin huomannut varsin hyviksi vedeneristimiksi näissä hommissa.

            Comment


            • Viihtisitkö mehtala ottaa samalla kuvia liittimen ja maadotuksen paikasta, ei tahdo ite löytää. auto tosin ajoluiskien päällä ja makuulteen tosi huono mitään ettiäkään... Kiitos!

              Comment


              • Tarviiko sieltä suojia tms. ottaa irti? työskentelytila ainakin näytti kammoksuttavan ahtaalta. :S

                Comment


                • En ehtinyt kuvia ottamaan, ja lisäksi tuo autosi näyttää olevan uudempaa mallia. 8L korisessa liitin on perän ja äänenvaimentimen "välissä" ja maajohto on vasemman vetoakselin päällä.

                  Vikaa ei saatu paikallistettua vieläkään. Johdot oli hyvät, eikä hapettumaa ollut havaittavissa, lisäksi virta kulki johdoista läpi ongelmitta.

                  Ongelmana on nyt siis se, että pumppu pyörii jatkuvasti. Virrat päällä näyttää VCDS että pumppu on nopeudella LO, auto käynnissä näyttää että HI. ABS antaa tuota ohjainlaitevikaa.
                  Seuraavaksi varmaan koitetaan tuota ohjainlaitetta tuohon minun ässäläiseen.

                  Comment


                  • Joo kannattaa uutta ohjainboksia kokeilla. Hintaa sillä kyllä on ellei ebayst lähde ostaa pienellä riskillä. Tai jos löytyy autopurkaamosta tai avk:lta...

                    Comment


                    • En ehtinyt kuvia ottamaan, ja lisäksi tuo autosi näyttää olevan uudempaa mallia. 8L korisessa liitin on perän ja äänenvaimentimen "välissä" ja maajohto on vasemman vetoakselin päällä.

                      Vikaa ei saatu paikallistettua vieläkään. Johdot oli hyvät, eikä hapettumaa ollut havaittavissa, lisäksi virta kulki johdoista läpi ongelmitta.

                      Ongelmana on nyt siis se, että pumppu pyörii jatkuvasti. Virrat päällä näyttää VCDS että pumppu on nopeudella LO, auto käynnissä näyttää että HI. ABS antaa tuota ohjainlaitevikaa.
                      Seuraavaksi varmaan koitetaan tuota ohjainlaitetta tuohon minun ässäläiseen.
                      -03 Golfissa täysin samanlaiset oireet. Pumpun moottori sekä öljyt ja suodatin vaihdettu, eikä toiminut. Ei saanut aina yhteyttä ohjainlaitteeseen, niin hommasin toisen käytetyn ohjainlaitteen, eikä pelaa vieläkään. Jos haldexin sulakkeen laittaa paikalleen, pumppu pyörii koko ajan. Liittimet on kunnossa ja virtaa tulee, ainoa mikä on vielä tarkistamatta, on maadoituspiste. Joskus antaa samaa vikakoodia (01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)).

                      Comment


                      • Koitettiin antaa lisämaata perälle laittamalla apuvirtakaapeli auton korin ja perän välii, ilman vaikutusta mihinkään. Huomenna olisi tarkoitus irroittaa a3:sen ohjailaite ja koittaa sitä tuohon omaan s3:seen.

                        Comment


                        • Ei koitettu vaihtaa ohjainlaitetta toiseen autoon, vaan laitettiin pumpun johdot toisinpäin ja kas kummaa, se alkoi toimimaan ohjekirjan mukaan.

                          Aiemmin jo koitettiin vaihtaa johtoja toisinpäin, mutta silloin ei suostunut pyörimään ollenkaan, joten heti oletettiin että ei voi olla siinä vika. Nyt kuitenkin huomattiin että kun virrat on pois päältä, ei tarkistus propusta tule mitään, mutta moottorin pyöriessä sylkee tavaraa propusta ulos -> pumppu pyörii väärinpäin.

                          Aiheeseen liittyen SSP 206

                          Comment


                          • Itsekin koitin kääntää johdot toisinpäin, suoralla virralla ns. väärinpäin pumpun ääni kuulosti normaalimmalta kuin mitä se nyt on, mutta kun laittoi liittimen paikalleen niin mitään ei tapahtunut. Täytynee ilmeisesti vielä koittaa kääntää niitä.

                            Comment


                            • Meillä oli jo ohjainlaite irti, niin koitettiin laittaa auto käyntiin ja ohjainlaite johtoihin kiinni -> ei tullut öljyä ohjainlaitteen reikiin perän kyljessä. Johdot toisinpäin ja öljyä alkoi tulemaan.

                              Tuota ääntä kanssa kuunneltiin moneen kertaan, ja vielä laitettiin + moottorissa siihen missä niin luki, mutta oli kuitenkin väärinpäin.

                              Comment


                              • Olisko joku kiinnostunut vaihtamaan uuden pumpun profiilin aakkoseen.. ja millä hinnalla? :) Mielellään täst Uudenmaan alueelta.
                                Osat on paketissa oottelemassa, mut en usko et kannattaa ite kokeilla vaihtaa, jos ei koskaan oo ees öljyjä vaihtanut :)
                                Privaa, jos vähääkään kiinnostaa!
                                Kiitos.

                                Comment


                                • Ei pelaa vieläkään. Jos laittaa + johdon moottorin plussaan, moottori pyörii koko ajan ja saa yhteyden ohjainlaitteeseen. Johdot kääntää toisinpäin niin ei saa yhteyttä boksiin, kuuluu vain pieni vinkuminen siitä ohjainlaitteelta. Suoralla virralla moottori pyörii ihan normaalisti ja kokeiltu kahta eri ohjainlaitetta. Mikähän siinä vielä voi olla?

                                  Comment


                                  • Onko ruuvit pumpun päässä liian kireällä? Pitäisi saada pyöritettyä molempiin suuntiin ilman ongelmia. Meillä oli sama ongelma silloin, joka poistui kun löysättiin ruuveja pumpun päädyssä. Toinen mikä oli ongelmana, liian paksut O-renkaat jotka jäivät kanittamaan pumpun päätyä ja puristivat rattaan, ettei se päässyt pyörimään.

                                    Kun moottori pyörii, koita avata tarkistus proppu. Jos propun reiästä tulee öljyä reilusti -> moottori pyörii väärinpäin.

                                    Comment


                                    • Moro. Omassa A3 3.2 -04 Quattrossa ilmeisesti Haldex-ohjainboksi sökönä..? Boksiin ei saa yhteyttä, mutta neliveto toimii satunnaisesti. Kylmänä toimii ehdottomasti paremmin, nelivedon pois kytkeytymisen tuntee perseessä. Esimerkiksi kolmosella pienillä kierroksilla lappu lattiaan niin tuntee nelikon toimivan, kunnes jossakin vaiheessa "paukahtaa" pois päältä ja sutiminen alkaa. Auto oli just viikon ajamattomana ja sen jälkeen toimi hienosti noin 20min ilman ESP-valoa, kunnes taas valo syttyi ja kiinnostus ajaa lumisilla teillä loppui. ESP-valo syttyy kun takaa katoaa veto, joskus valo palaa valmiiksi jo kun auton käynnistää..Kun veto ensimmäisen kerran loppuu, niin vika pahenee nopeesti ja hetken päästä auto on käytännössä etuveto.

                                      Vika ilmeni yhtäkkiä, ei sen kummempia oireita. Vikakoodin lukijaherra merkkihuollossa mainitsi, että myös johtosarjassa vois olla vika? Liittimet kävin kaikki läpi, hyvältä näytti.

                                      Varmasti mahdollisimman epäselvästi selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärtää. Olisko kellään ylimäärästä ohjainboksia tohon gen 2 haldexiin tai vinkkiä mistä sen sais vähä huokeampaan hintaan ku marmorilta?

                                      Kiitos!!
                                      Täysin samat oireet täällä. Tänään vaihdoin pumpun, öljyt ja suodattimen. Tosi jäykässä se kyljessä oleva täyttöaukko, täytettiin öljyt siis siitä tyhjennysropusta. Ei se toimimaan alkanut, aikasemmin oli hetken aikaa vetoa takana, nyt ei ollenkaan. Mitä mä saatoin sössiä?:s käytin sen ohjainyksikön irti ni sai liittimet helpommin auki ja kiinni. Huomenna tarkistettava ainakin sen ohjainlaitteen kiinnitys, et onko siel liittimet kiinni ja öljyä laittaa lisää. Käsitin joistain ohjeista et 3dl öljyä, mut nyt lisää luettuani selvis et siel pitäis melkein 7dl olla sitä.:s tekeekö pahaa, jos n. 70 km tulee ajoa vajailla öljyillä?:s voiko toimimattomuus johtua öljyn määrästä?:s

                                      Comment


                                      • Tuleeko öljyt pihalle, jos pelkän älyn napsii irti?

                                        Comment


                                        • Ohjainlaitteen vaihdossa ei tule öljyä ulos.

                                          Comment


                                          • Hyvä. Eli asiat mitä viel tehdä: lisää öljyä, liittimet läpi, pumppu läysemmälle. Missä se ihme liitin sijaitsee, missä ongelmia on ollut? Ei ainakaan silmään osunut helpolla.

                                            Comment


                                            • Tuosta liittimestä nyt ei kannata olla niin vakavissaan, sillä tuo liitin on ongelma vain(?) Gen1 haldexien kanssa, ja tuossa 8P korissa on Gen2 ohjainlaite.

                                              Comment


                                              • Okei. Eli lisää pelimerkkejä pöytään. Käyn nyt ainaki öljyä lisäilees ja sitku pääsee täältä landelta ni koodien luku ja nollaus. Hirveen sekavaa.:D 8p:ssä öljyn täyttömäärä 7dl, ei tarvi hylsysarjaa ja kuusiokoloja kummempia työkaluja. Ohjainlaitteen viereltä löytyy täyttönippa (5mm kuusiokolo) ja tyhjennys päädystä oliskohan ollu 8mm kuusiokoloruuvista. Pumppu kahella kuusiokololla kiinni ja ohjainlaite myös kahella. Kikkailemaan vähän joutui tilanpuutteen vuoks, mut amatööriltäkin onnistuu helposti. Pumpun liittimen irrotus helppoa ku nappas ohjainyksikön irti. Suodatin apparin puolella kyljessä isommalla hylsyllä helposti irrotettavissa. Otan pari kuvaa tänään jos jotain pystyn ees auttamaan.
                                                Viimeksi muokannut Juha|; 27.1.2013, 16:17.

                                                Comment


                                                • Ei toimi ni ei toimi. Täytin öljyt ja löysäsin pumppua. Tänään sais ehkä jo koodia ulos ni selviäis enemmän.:)

                                                  Comment


                                                  • Koodia tuli taas lisää. Ilmeisesti se ohjainyksikkö on vaihdettava.. :(

                                                    Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-A.lbl
                                                    Part No: 1K0 907 379 E
                                                    Component: ESP ALLRAD MK60 0104
                                                    Coding: 0021128
                                                    Shop #: WSC 06314 000 00000
                                                    VCID: 346D2BF45759F7B8F54

                                                    1 Fault Found:
                                                    01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
                                                    013 - Check DTC Memory - Intermittent


                                                    Address 22: AWD Labels: 1K0-907-554.lbl
                                                    Part No: 1K0 907 554 A
                                                    Component: HALDEX 4Motion 0105
                                                    Coding: 0000001
                                                    Shop #: WSC 00000 000 00000
                                                    VCID: 2B5F30888A67A840A4E

                                                    4 Faults Found:
                                                    01073 - Clutch Pressure System
                                                    002 - Lower Limit Exceeded
                                                    01155 - Clutch
                                                    003 - Mechanical Failure
                                                    00003 - Control Module
                                                    014 - Defective - Intermittent
                                                    02248 - Valve for Controlling Clutch Operating Angle (N373)
                                                    014 - Defective - Intermittent

                                                    E: Nollattiin koodit ja hetki ajoo ni nää sinne jäi takas.. :( Kerkeis nyt saada kuntoon ennen lumien lähtöä..

                                                    EE: Toimii nyt niin et startin jälkeen ei neliveto toimi missään vaiheessa, mut luistoneston merkkivalo ei syty tauluun ja se toimii. :)

                                                    Comment


                                                    • Onko ruuvit pumpun päässä liian kireällä? Pitäisi saada pyöritettyä molempiin suuntiin ilman ongelmia. Meillä oli sama ongelma silloin, joka poistui kun löysättiin ruuveja pumpun päädyssä. Toinen mikä oli ongelmana, liian paksut O-renkaat jotka jäivät kanittamaan pumpun päätyä ja puristivat rattaan, ettei se päässyt pyörimään.

                                                      Kun moottori pyörii, koita avata tarkistus proppu. Jos propun reiästä tulee öljyä reilusti -> moottori pyörii väärinpäin.
                                                      Ei kait niiden ruuvien kireys voi vaikuttaa siihen että ei saa ohjainlaitteelle yhteyttä? Kun esipainepumpun liittimen ottaa irti niin yhteyden saa ihan normaalisti. Akusta suoralla virralla moottori pyörii molempiin suuntiin ongelmitta. Täytyy hakea uudet öljyt ja purkaa vielä kerran se pumppu, on se nyt kumma ettei se ala pelaamaan. Ja tosiaan tarkistusropun reiästä ei tule öljyä, pyöritti kumpaan suuntaan tahansa.
                                                      Viimeksi muokannut porkkis; 19.2.2013, 15:14. Perustelu: palautettu

                                                      Comment


                                                      • Mistäs ootte tilanneet noita gen 2 viripurkkeja? Slamitilta sain 1035€ hinnaks ja aika mones paikas samaa hintaa...
                                                        HPA motorsports inciltä sais toimituksineen n. 800 euroon, mikä ainaki nyt äkkiseltään löytyen olis halvin. Onko kokemusta kellään ja miten luotettava sivusto on kyseessä?
                                                        Linkkiä viel

                                                        Comment


                                                        • Kanadastahan joutuu maksaa tullia ja alvia? Syö aikapitkälti säästön vrt. slamit.
                                                          Mun ymmärtääkseni marginaaliset hintaerot loppujen lopuksi noissa (ihan sama mikä gen) on, varsinkin postikulut mukaan luettuna. Esim. 100e säästö on erittäin vaikea tehdä, kun yksittäistä ostaa.

                                                          Comment


                                                          • Jassoo, oliki hyvä et tuli nyt esille.. :) Kiitos!

                                                            Comment


                                                            • Kyllä se uskottava että ne molemmat ohjainlaitteet on sököjä, tai toimivat vain satunnaisesti. Täytyy vissiin alkaa ettiin myös sinistä boksia tai ajella etuvetosena, kohtahan on kesä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X