Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TTq vetää vain edestä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Siinä samassa missä on se haldexikin =)

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja seepra Näytä viesti
      Katopa vastus siitä euron pumpusta yleismittarilla. Mun levinnyt kastikepumppu näytti 29 ohmia tänä aamuna. Muistaakseni se oli 5 ohmia tai alle se vastus toimivassa pumpussa.

      Edit: oliko siellä Haldexissa liemiä sisässä ollenkaan? Vaihdoitko samalla haldex-öljyt ja suodattimen?
      Olihan siellä. Ja uudet laitoin lopuksi sisään. Täytyypä tosiaan mitata tuo vastus kunhan taas sinne auton alle pääsen..

      Comment


      • Sen verran päivitystä tuohon omaan tilanteeseeni, että tänään tuosta lähdin töihin ja kaskummaa alkoihan se tarjoilemaan sitä perääkin mukaan. No takaisin tullessa tuntui edelleen toimivan ja matkaankin tuli tuhrattua noin puolet enemmän aikaa kun oli niin kivaa.. Sitten tuossa viimeisessä mutkassa ennen kotia alkoi taas puskemaan. Jatkoin siitä sitten vielä pienen lisälenkin ja seuraavassa kurvissa kuului hieman pauketta jonka jälkeen mentiin taas hienosti kylki edellä kotiin asti.
        Kai tuosta nyt voi sellaisen johtopäätöksen vetää, että siinä uudessakin pumpussa ainakin jotain alkavaa häikkää on.
        Taidanpa siis alkaa uusia hiiliä metsästämään ja korjata ne molemmat. Onpahan toinen sitten varalla kun seuraavan kerran pettää.
        Olisiko jollain tuollaisen operaation tehneellä heittää tietoa minkälaiset hiilet sinne pitäisi hommata, kun ei muistaakseni siihen mitään selkeää vastausta tästä ketjusta vielä löytynyt?

        Comment


        • Huh huh, en tiennytkään että nää haldex ongelmat on näinkin yleisiä. Pakko koputtaa puuta, sillä itellä toimii vielä nätisti. En myöskään ymmärrä haldexin haukkumista sillä tarpeen tullen se toimii loistavasti. Kokemusta on kanssa audi a4 b6 quattrosta jolla ajelin viime talvena. Haldexilla on mielestäni helpompi ajaa luisuja ja pitää auto kontrollissa. Oon miettiny tota haldex performance controlleria, onko kellään kokemusta siitä?

          Comment


          • Se ite vehje toimii hienosti. Kuulen monesti kaikenlaisia paskapuheita siitä, miten se ei vedä ja mitä kaikkea nyt onkaan. Mulla on sekä torsen- että haldex-quattrot itellä ja kun vehkeet on ehjiä, kummallakin kerkiää risteyksestä hyvin matkaan. Ainoa mikä muodostaa ongelman on se, että tuo pumppu kestää 150-160 tuhatta. Mulla se kesti jostain syystä 192 000. Haisi muuten aika hyvälle, sähköpalon hienostunut aromi yhdistettynä haldex-öljyn pikanttiin tuoksuun.

            Edit: Niko: minä en ole autoasentaja, olen vain kauppiksen opettaja, mutta olen melko varma että jos se vehje toimii-ei toimi-toimii-ei toimi, niin perä ja Haldex-kytkin voidaan sulkea vikalistalta melkein. Jäljelle jää johdotus ja pumppu. Jos elektroniikka on rikki, niin siihen ei saa VAG-COMilla yhteyttä. Viisaammat korjatkoot, jos jotain meni pieleen.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja AT_88 Näytä viesti
              Huh huh, en tiennytkään että nää haldex ongelmat on näinkin yleisiä. Pakko koputtaa puuta, sillä itellä toimii vielä nätisti. En myöskään ymmärrä haldexin haukkumista sillä tarpeen tullen se toimii loistavasti. Kokemusta on kanssa audi a4 b6 quattrosta jolla ajelin viime talvena. Haldexilla on mielestäni helpompi ajaa luisuja ja pitää auto kontrollissa. Oon miettiny tota haldex performance controlleria, onko kellään kokemusta siitä?
              Itsellä on tuo performance controlleri autossa ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaan. Mukavasti muuttui auton luonne.

              Comment


                En myöskään ymmärrä haldexin haukkumista sillä tarpeen tullen se toimii loistavasti.
                Hieman OT..

                Haldexin haukkuminen taitaa suurilta osin perustua juurikin tähän topickiin, eli siihen kun siellä on joku sähkösauva käskyttämässä taka-akselia. Ja kun katsot oikeita nelivetoja, eli offi pelejä, niin niissä ei tosiaankaan käytetä muita kuin täysnelikkoa sekä kunnon juntti lukkoa.

                [e] Lisätään nyt sen verran että itse en hauku haldexia, mutta kyllä ei siinä nelivedossa mitään sähkösauvoja kuulu olla :P
                Ja seepralla on ihan viisas kommentti alla, parempi se haldex kuin vajakki :)
                Viimeksi muokannut Metsässä; 22.11.2010, 23:23.

                Comment


                • Tätä hitsausta voidaan jatkaa ihan niin pitkään kuin tarvii, mutta A3/S3-koppaan ei tainnut mahtua torseni ja tuo Haldex on parempi kuin etuveto.

                  Comment


                  • Niin, palatakseni aiheeseen, nyt on uusi Haldex-pumppu päässyt paikalleen ja kastikkeet sekä suodatin vaihdettu. Biltemasta haettiin 46 mm lenkkiavain ja se modifioitiin sopivaksi kulmahioma- ja hitsauskoneella.

                    Ja kyllä lähtee!

                    Comment


                    • Niko,

                      Käsittääkseni ostit käytetyn pumpun?

                      Edelleenkin olen 80% varma, että vika on pumpussa. Tuo on-off-on ja pauke on sitä pumpun mekaanista toimimattomuutta.

                      Mikäli et uutta pumppua halua investoida niin projektoi ihmeessä yksi niistä pumpuista ja kerro sitten tänne kuvien kanssa miten sen teit, nobelin arvoinen suoritus olisi.

                      Itse voisin samaa yrittää kun yksi aihio (lue: kuollut pumppu) löytyy tallista jostain kohtaa arkistosta "TTn kuolleet osat".

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja uiop Näytä viesti
                        Niko,

                        Käsittääkseni ostit käytetyn pumpun?

                        Edelleenkin olen 80% varma, että vika on pumpussa. Tuo on-off-on ja pauke on sitä pumpun mekaanista toimimattomuutta.

                        Mikäli et uutta pumppua halua investoida niin projektoi ihmeessä yksi niistä pumpuista ja kerro sitten tänne kuvien kanssa miten sen teit, nobelin arvoinen suoritus olisi.

                        Itse voisin samaa yrittää kun yksi aihio (lue: kuollut pumppu) löytyy tallista jostain kohtaa arkistosta "TTn kuolleet osat".

                        Joo käytettyhän tuo, myyjän mukaan 45tkm ajettu olisi ollut, mutta hieman nyt epäilen. Tosin eipä sillä nyt juurikaan väliä, kun tosiaan sen euron maksoi.
                        Nyt tuo onkin tässä pari päivää itseasiassa pelannut ihan hyvinkin. Aina on tuntunut perä lähtevän mukaan kun sitä on halunnut.
                        Suunnitelmissa on kuitenkin edelleen tuon alunperin hajonneen ehjääminen, kunhan nyt ensin saan sen tossa purettua ja katsottua riittääkö tuo hiilien vaihto, vai onko siellä jotain muutakin tapahtunut.

                        Comment


                        • Kannatetaan, projekti olisi mukava kuulla.

                          Comment


                          • Sen verran olen saanut nyt aikaiseksi, että siitä "alkuperäisestä" mittasin resistanssin ja jotain kilo-ohmejahan tuo oli. Purin sitten koko pumpun ja moottori oli tosiaan täynnä tuota hiilipölyä. Ainakin nyt selvisi, että siinä se vika tosiaan on. Hiilet olivat ihan loppu ja kollektorikin näytti aika heikossa hapessa olevan. Kävin vähän kyselemässä hiiliä, mutta ei oikein tuntunut noista muutamasta liikkeestä löytyvän. Oikea hiilien koko olisi suunnilleen 5x4x10(mm). Viilatenhan noita saisi oikean kokoiseksi, mutta ongelmaksi ainakin erään liikkeen pitäjän mukaan saattaa tulla ne hiilien johdot, jotka ilmeisesti ovat ainakin puolet ohuemmat kuin hänellä olleissa hiilissä.
                            Mutta tosiaan koska myös se kollektori oli jo ottanut osumaa, taitaa olla helpointa jättää tuo ainakin tässä vaiheessa korjaamatta. Taidan tilata suosiolla tuollaisen pumpun johon on laitettu kokonaan uusi moottori ja tiivisteet vaihdettu. Saapahan nyt ainakin tuon toimimaan kun kelitkin ovat noin hienot. Täytyy sitten purkaa vielä se tällä hetkellä paikallaan oleva "euron pumppu", josko siinä olisi tuo kollektorikin vielä paremmassa kunnossa, niin siitä voisi vielä saada jotain toimivaakin jos vaan niitä hiiliä nyt jostain satun löytämään...

                            Comment


                              jaha, taitaa olla samaa vikaa omassa. mitään hälyjä ei pala missään mutta pääasiassa pelkällä etusella menee.

                              vagcom(?) antaa 4wd controllerille vikakoodin "65535 ECU Defective" eli taitaa olla koko controlleri pimeä, vai antaako viallinen kontakti tätä samaa?

                              nämä ovat ilmeisesti millä tulnee kuntoon:
                              http://www.thettshop.co.uk/search.as...show&site=main
                              http://slamit.net/product/6509/halde...esipainepumppu

                              -99 malli ja ajettu 193tkm eli pumppukin aika todennäköisesti vetelee viimeisiään, enää puuttuu että diffistä tulee jauheet pihalle...

                              Comment


                              • multa löyty kunnostettu esipainepumppu hiilet ja laakeri vaihdettu!! jos sellaista tarvitsee ajokki mistä otettu on 1.8t quattro vm 02 paikalleen laittokin onnistuuu kyllä!!! T jani 0405935761

                                Comment


                                • Menikin sit n.3 viikkoa ettei profiilin kulkineesta hajonnut mitään. No nyt haldexi alkoi kenkkuileen. Mökkitiellä mäessä huomasin, että etupyörät ruopi ja takapyörät ei tehny mitään. Testailua ja ei mitään eloa takapäässä.

                                  Vikakoodeja ei AWD:sta tule ja yhteys pelaa. Sulakkeen kun otin pois niin sit ei yhteys pelannut, että kaippa se toimii ihan ok se yhteys.

                                  En päässyt topicia lukemalla ymmärrykseen, että tuleeko vikakoodia jos pumpusta on hiilet mennyt tai muuta vikaa.

                                  Särkyykö jotain jos tuolla nyt sitten normaalisti ajelee ennenkuin saan pumpun hommattua?

                                  Comment


                                  • No nyt sutii taas kaikki neljä pyörää. Tilasin kunnostetun pumpun jo aiemmin mainitusta http://www.riedel-autorecycling.de/ hintaa kertyi postikuluineen 180 euroa. Perille tuli viikossa.

                                    Vanhassa pumpussa oli hiilet aivan lopussa ja moottori oli täynnä haldex öljyä/hiilimössöä.

                                    Semmoset huomiot, että vagcom ei antanut rikkonaisesta esipainepumpusta mitään virhekoodia ja sitten huomasin myös että ei sitä haldex öljyä tarvitse poisto reiästä yrittää painaa sisään vaan voi käyttää ylempänä olevaa täyttöreikää. Paljon siistimpää sitä kautta.

                                    Comment


                                    • S3, 2 vuotta se kesti...

                                      Taas se hajosi ;-)
                                      Ongelmana on toimii - pamahtaa ei toimi - toimii.
                                      Vaihdoin käytetyn pumpun pari vuotta sitten: nyt testasin sen 2ohm, pyörii kun antaa sille sähköä mutta vain toiseen suuntaan. Toisella napaisuudella ei pyöri. Kuuluu sen pyöriä molempiin suuntiin??

                                      Mulla ei ole vag comia mutta on halpistesteri jolla pääsee järjestelmään sisään. Mitään vikakoodia en ole ikinä saanut ulos. Testeri saa yhteyden haldexiin, measure bloks 1 ja 2 pystyy lukemaan kun auto on paikallaan mutta jos autolla yrittää ajaa testeri kiinni se ilmoittaa hetken päästä: fail to ecu responce. Uudelleen käynnistää - yhteys toimii taas. Samoin tapahtuu 4 vedolle: ensimmäisen vedon se toimii mutta sitten yleensä kadottaa toiminnan joko seuraavassa vedossa tai pamaukselle kesken ensimmäisen.

                                      Onko joku testaillut 4-vedon toimintaa ajo aikana: measure blokkeja pystyy seuraamaan ajon aikana? Measure blokkeja pystyy moottorin ecusta lukemaan ajon aikana eli en usko että testeri olisi rikki.

                                      Edit: epäilen testerin softaa. Block 1 näkee muuten kytkin-, jarru- ja seisontajarrukytkimien toiminnan, jännitteen sekä lämpötilan. Block 2 paine high/low sekä virran.

                                      Hieman itsellä on sellainen olo että haldex yksikkö olisi rikki tai mahd johtosarjavika. Tarkastin perän takana oleva moninapaliittimen joka näyttää olevan ok.

                                      Onko jollain lainata / myydä haldex yksikköä?
                                      Viimeksi muokannut cybo; 1.9.2011, 15:53.

                                      Comment


                                      • Laitoin 5w lampun pumpulle menevien johtojen väliin ja vedin johdon koelautaan. Lamppu palaa kokoajan kun auto käy, jännite on 4,1v. Ajon aikana lamppu palaa kokoajan samalla voimakkuudella riippumatta siitä lyökö etupyörät tyhjää vai ei. Ilmeisesti moottori pyörii kokoajan hieman ja jaksaa tehdä sillä paineen joka riittää ekaan vetoon tai aivan pieneen momenttiin asti.

                                        Onko joku mittannut vastaavaa? Yksikkövialta tuo haiskahtaa.

                                        Comment


                                        • Joo se pumppu pyörii koko ajan kun moottori on käynnissä ja niin sen kuuluukin. Kannattaa tarkistaa se haldex boksin liitin jos et sitä jo ihmetelly. Sieltä hävii hyvin piuhoista kuparit ku suola syö. Mulla on yks haldex boksi ylimääräisenä (vaihdoin turhaan). Voidaan kattoo sille sit joku hinta mikäli haluut ostaa. Ihan ilmaseks en viitti myydä ku iteltä vielä toi ässä löytyy niin oon pitäny varalla.

                                          Comment


                                          • Ok. Eli pumppu tekee jatkuvan paineen jota venttilistö ohjaa kytkimelle.
                                            Siellä haldex- yksikössä on sisällä venttiili, mahtaako se olla mulla rikki tai aikansa elänyt?

                                            Eilen vielä testailin lisää. Hiekkatien mäki. Lähtee liikkeelle paikaltaa. 4-veto toimii "puoleen väliin mäkeä" kunnes kuuluu pamahdus ja kytkin aukeaa.
                                            Taaksee siis välittyy voima mutta se katkeaa jostain syystä?
                                            Kait ton nelivedon kuuluu kestää lastutetun auton vääntömomentti?

                                            Juu, liittin on ehjän näköinen, kaikkia johtoja en nykinyt.

                                            Edit: pähkäilin tän nyt niin että joko pumppu ei tee riittävästi painetta tai haldex yksikön venttiili ei pidä painetta.
                                            Laitoin uudehkon pumpun tilaukseen (hyvä olla varastossa), jos ei sillä tokene niin jatketaan sitten toisella yksiköllä.
                                            Viimeksi muokannut cybo; 1.9.2011, 12:58.

                                            Comment


                                            • Ei ollut uudesta pumpusta apua, vika edelleen päällä.
                                              Nyt epäilen että haldex-yksikkö on rikki.
                                              Hmm, alkoi kummasti kiinnostamaan Performance- palikka (sininen). Kovasti sitä kehuvat ja itseä vituttaa tuo aliohjaa-yliohjaa-aliohjaa sen verran pahasti että...
                                              Viimeksi muokannut cybo; 9.11.2011, 15:29.

                                              Comment


                                              • Tällaista mulle kaupattiin:
                                                http://www.sqsracing.com/files/fs_fi...hr-mhrb_47.pdf

                                                Ohje käskee syöttämään pumpulle 12v jännitteen kun mulla ed kuvatussa ongelmassa tulee vain 5v jännite.

                                                Hehe, jatkuvan 4-vedon ystäville ;-)

                                                Comment


                                                • pumpunmoottori

                                                  Tuon pumpunmoottorin kun purkaa ilmestyy "V" muotoinen sakara pöydälle! mistä ihmeestä ja miten se on paikallaan? olisko joku ottanut kuvan kasaus vaiheesta?

                                                  Comment


                                                  • Jousi

                                                    "V" kohtalo on selvinnyt.

                                                    Comment


                                                      No kerro ihmeessä se tännekin, sehän se forumien idea on että täällä jaetaan tietoa.

                                                      Comment


                                                      • Moro. Omassa A3 3.2 -04 Quattrossa ilmeisesti Haldex-ohjainboksi sökönä..? Boksiin ei saa yhteyttä, mutta neliveto toimii satunnaisesti. Kylmänä toimii ehdottomasti paremmin, nelivedon pois kytkeytymisen tuntee perseessä. Esimerkiksi kolmosella pienillä kierroksilla lappu lattiaan niin tuntee nelikon toimivan, kunnes jossakin vaiheessa "paukahtaa" pois päältä ja sutiminen alkaa. Auto oli just viikon ajamattomana ja sen jälkeen toimi hienosti noin 20min ilman ESP-valoa, kunnes taas valo syttyi ja kiinnostus ajaa lumisilla teillä loppui. ESP-valo syttyy kun takaa katoaa veto, joskus valo palaa valmiiksi jo kun auton käynnistää..Kun veto ensimmäisen kerran loppuu, niin vika pahenee nopeesti ja hetken päästä auto on käytännössä etuveto.

                                                        Vika ilmeni yhtäkkiä, ei sen kummempia oireita. Vikakoodin lukijaherra merkkihuollossa mainitsi, että myös johtosarjassa vois olla vika? Liittimet kävin kaikki läpi, hyvältä näytti.

                                                        Varmasti mahdollisimman epäselvästi selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärtää. Olisko kellään ylimäärästä ohjainboksia tohon gen 2 haldexiin tai vinkkiä mistä sen sais vähä huokeampaan hintaan ku marmorilta?

                                                        Kiitos!!

                                                        Comment


                                                        • Tuo ohjainboxiin yhteyden saaminen kyllä vaikuttaa itse boksin rikkoontumiselta, mutta muut oireet vaikuttaa kyllä hyvin paljon tuon pumpun vajaatoiminnalta. Tosi 2-pippunen juttu.

                                                          Halpahan tuo ohjausboksi ei ole niin sitä ei välttämättä aivan turhaan kannata hommata jollei ole jo mielessä ostaa päivitetty boksi.

                                                          Itellä oli jotain ongelmia saada yhteyksiä erilaisiin moduuleihin vag-comilla ja se oli itseasiassa ihan tietokoneen päässä oleva ongelma. Parhaiten saan yhteydet kun teen "selektiivisen" käynnistyksen windowsille ja sen jälkeen käytän vag-comia.

                                                          Mikäli tuo ei auta niin ehkä kokeilisin ottaa pumpun irti ja pyörittää sitä jollain muulla virralla ennen kuin ostaisin uuden ohjausboxin. (=halvemmasta päästä purkamaan ongelmaa).

                                                          Comment


                                                          • Liitympä kerhoon tämänkin ongelman osalta. Vikakoodi tälle löytyi kasan muita ohella "Intermittent" muodossa, en tiedä kauanko oli ollut siellä mutta valtaosa muita oli tullut sinne kun akun varaus kävi nollilla ja joutui auttamaan auton käyntiin kaapeleilla. Jokunen rauhallinen lenkki ajelua ja mitään ei vikakoodeja ei tullut takaisin, tänään kun saatiin eteläänkin quattro-kelit niin piti käydä kokeilemassa uudestaan. Yhdessä mutkassa - jonka ajoin vielä "suht" rauhassa - kuului hassu *klonk* auton alta ja pari km myöhemmin kun lueskelin koodit taas huoltoaseman pihassa siellä tämä taas oli, tällä kertaa ilman Intermittent -tagia.

                                                            Jos tuon koodin vaan nollaa niin luuleeko Haldex kaiken toimivan ja yrittää siirtää voimaa taakse kunnes tajuaa lyödä koodin uudestaan itse? Ei sillä että sitä joutessani nollailisin, vähemmälläkin saanee vehkeitä rikki mutta tuli vaan mieleen... Yleismittaria tms minulla ei ole (enkä ole koskaan sellaista käyttänytkään, hah!), mutta kun controlleriin saa VCDS:llä yhteyden niin uskaltaako tuomita suorilta käsin pumpun olevan rikki? Laitoin Saksaan juuri kyselyä R-A-R:lle pumpun saatavuudesta, auto on menossa reilu viikon päästä 60tkm lisätöiden mukaiseen määräaikaishuoltoon jossa nyt Haldexin pelit ja vehkeet vaihdetaan muutenkin niin siinä olisi hyvä sauma vaihdattaa pumppu samalla. Sikäli merkkiliike sen suostuu tekemään jos tulen paikalle oman pumpun ja diagnoosin kanssa :P

                                                            Comment


                                                            • Jaahas, RAR:n ainoa pumppu tällä hetkellä on ~102tkm maailmaa nähnyt, ei taida maksaa vaivaa jos noiden tapana on elää sinne 150tkm tietämille... Marmorilta saisi kyllä mutta 575e hirvittää, asennus siellä 350e tai 60tkm määräaikaishuollon lisätöiden yhteydessä 300e. Ebay ja Google eivät ole ystäviä tämän kanssa kun ei Saksasta muuten alan liikkeitä tunne, alkaa ideat vähentyä aika roimasti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X