Ei se pumppu muuten pyöri koko aikaa. Vain silloin, kun etupyörät sutivat. Haldeksilta ruotsista ei ollut iloa, kun sinne oltiin taannoin yhteydessä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TTq vetää vain edestä!
Collapse
X
-
silloin ei sulakkeen irrotuskaan auta eliniän kasvatukseen. mitä ne sieltä ruotsinmaalta oli kertonu? jos sieltäkin saisi pumpun kohtuuhintaan ilman ahneita välikäsiä niin moni olisi tässäkin maassa iloinen ja nekin saisi kiitosta palvelusta.
muuten löysin purku TT:n. jos oisin tienny tuosta, olisin tänään käyny kattomassa että löytyykö mitään kivaa. siinä kuitenkin taisi olla taka-akseli, mutta taka-akselin pumppu(?) puuttui. eli voisi olla ehjä perä. oli näköjään turbo ja vaihdelootakin sekä penkkiä ja muuta.Viimeksi muokannut LauriJT; 8.11.2008, 19:31.
Comment
-
Itseasiassa, se sähköpumppu muodostaa vain esipaineen. Itse kytkintä painavien sylinterien paine muodostuu käyttämällä hyväksi aaltoilevan muotoista levyä joka sijaitsee vetolaipan takana. Tämä systeemi tarvitsee eron pyörimisnopeudessa etu- ja takapyörien välille muodostaakseen paineen sylintereille, jotka sitten painavat kytkimen kiinni ja mahdollistavat takapyörien vedon.
Comment
-
Kuvista siis näyttäisi että tuossa murikassa oli vielä Haldex kiinni, mutta saapa nähdä mitä se postinkusti kiikuttaa. Update tulossa kyllä kunhan saadaan toosa tänne.
Löysin myös tuon purkupelin tuolta www.varaosahaku.fi sivustolta, mutta hintaa oli 1000€ käytetylle melkein saman ajomäärän omaavalle perällä (omalla ajettu 118tkm), mikä on minusta hiukan paljon.
Ei ole ennen tuo rengastusasia osannut huolestuttaa, mutta siltäpä tuo nyt näyttää että asialle on jotain tehtävä. Millään en noista Porsche-vanteista viitsisi luopua kun olivat aikoinaan varsin tärkeä kriteeri miksi halusin juuri tämän auton. Noinkohan se takapää vielä nielaisisi 275 leveän renkaan. Tuo 265 näyttää hiukan hoikalta siihen 10" vanteen päälle, mutta siitä nyt lähinnä olen huolissani että ottaako kiinni kaareen vai ei. Takammaiset nyt menevät alkukesästä kuitenkin vaihtoon, kun on ollut tämä madalletun Quattron camber-syndrooma ja takapallukat kuluneet sisäreunastaan.
Palataan asiaan kun olen tutustunut tuohon tulevaan rasiaan.
Comment
-
Onhan tässä samassa viestiketjussa tuostakin asiaa jos vain hiirikäsi jaksaa rullailla ylöspäin.
Ja jos on niin kipeä hiirikäsi niin tästä vain yhdellä klikkauksella
Comment
-
Kuulin sellasta, että näihin uudempiin haldex- pumppuihin (haldex II) saisi korjaussarjan joka käy myös vanhempiin haldex I- mallin pumppuihin. Hintaa en oo kyselly, kun ei ole tällä hetkellä tarvetta. Tosin 1 rikkinäinen pumppu löytyy, elikkä nykyisen toimivan rikkouduttua korjaan luultavasti sillä sarjalla tuon vanhan ja "pukeillaoloaika" vähenee.
On tainneet huomata, että pumput on "kulutustavaraa"!
0AV 598 549 on kaiketi ton korjaussarjan osanumero, kokeilu omalla vastuulla!Viimeksi muokannut hd_janne; 21.11.2008, 18:22.
Comment
-
Nyt lakkas sitten takapään veto kun tuli sopivat kelit! Eli, pelkästään etupää vetää. Vietiin auto audille ja luettiin koodit. Muistaakseni tuli viesti haldex clutch mechanical malfunction. Sitten pikahuollon mies otti purkin ja lurautti siihe hiukan öljyä jonka mukana tuli tosi pieniä metallin hippuja. Teki johtopäätöksen, että uusi perämötikkä jonka hinta yli 3000e.
TTq toimi eilen hyvin, mutta yön yli oltuaan ei takapyörät enää sutinu aamulla. Autolla ajettiin noin 150km ennen vika diagnoosin tekoa. Onko tuo nyt sitten aiheuttanut tuon perän totaallisen rikkoutumisen? On meinaan aikas hintava tuo uusi mötikkä. Mitä mieltä porukka on?
Comment
-
katoin huvikseni muuten omankin pumpun hinnan joku päivä sitten. etka näytti 600€. ei voinu kun nauraa.sitten nauratti vielä enemmän kun katoin ojainlaitteen hinnan joka oli jo ~1200€. onneksi toimii vielä, mutta olen siihen pumppuun jo alkanut varautua jo henkisesti ettei se ikuisesti voi kestää.
Comment
-
varaosamyyjän kanssa katottiin vähän noita korjaussarjoja.
0AV 598 549 A on tosiaan gen 2 korjaussarja, mutta käytännössä sisältää pumpun ja tiivisteet. osanumeron muuttuessa a-loppuiseksi oli hintakin vähän tippunut. nyt näky olevan ~250€. en oo ite pakettia nähny, mutta aika skeptinen olen sen gen 1 yhteensopivuuden kanssa.
tuntuu vaan aika hirveen reilulta että kakkoseen on olemassa korjaussarja jonka saa murtoosan hinnalla siitä mitä sama paketti ykköseen maksaisi. ja kumpaankohan niitä luultavammin tarvitsisi...
minä vaihdoin vasta haldexöljyt ja ihan oli kirkasta öljyä vaan mitä tuli ulos. peräöljyjä en oo vaihtanu.
Comment
-
Mulla työntää taas joka nurkasta. Eli 2 viikkoa meni kun laitoin rahat menemään Saksaan purkaamolle ja nyt mulla on 11tkm (tällainen tieto oli purkaamolta osasta) ajettu murikka kiinni autossa. Taskulampulla koitin sinne öljyntäyttö ja poistoproppujen reijistä katsella, kovasti ainakin näytti rattaat uusilta, eivät olleet hampaat kiillottuneet vielä. Taas pelittää. Ja haldex kaikkinensa tuli mukana. Perämurikka haldexeineen 200€ + rahti 140€ ei minusta ollut paha. Nyt vaan sitten sormet kyynärpäitä myöten ristiin että jaksaa toimia jatkossakin.
Mulla tosiaan tuli hiukan enempi metallimurua sieltä perästä öljyjen mukana. Vilkaiseppa, turpiini, tuo minun cardomain linkki http://www.cardomain.com/ride/2486942/3 .
Jos sieltä jauhaantunutta hardwarea tulee öljyjen mukana niin eihän se hyvä merkki ole. Pitääkö perä ääntä kun auto nosturilla ja pyörität pyöriä?
Comment
-
minulla nyppii jo toista talvea.. välillä toimi ihan kuin ei mitään, välillä pätkii (jumpsauttelee kardaania) ja välillä ei edes yritä taka vetoa päälle... :( tänään pitäisi lähteä pajalle irrottamaan tuota moottoria ja jos sen saisi ehjättyä... tuleeko sieltä ne haldex öljyt pihalle samalla että saako sen ehjättyä vielä liikkeelle tänään kun ei ole niitä öljyjä, 10t vielä oikeeseen vaihtoon... ja jos paketti menee vaihtoon onko porukoilla ollu minkä hintasia ne osat....?
Comment
-
Pumppua voit yrittää mittailla yleismittarilla. Resistanssin pitää MUISTAAKSENI olla 5 ohmin luokkaa. Yleensä jos hiilet on loppu niin näyttää ääretöntä tai jotain siltä väliltä. Voit myös ajella sitä pumppua edestakas kytkemällä 12V suoraan sille liittimelle. Tällöin pumppu lähtee pyörimään ja takarenkaat pyörii.
Hyviä Q kelejä! Kyllä taas nelikkokuskeja hymyilyttää. =)
Comment
-
no perkl... sit täytyy käydä ostamassa öljyäkin jos sitä meinaa edes yrittää katsoa... saakohan sitä ihan varaosamaailmasta vai pitääkö mennä tarvikkeelle...? onko niitä saatu enemmänkin korjattua hiilien vaihdolla vai onko ne yleensä muutenkin niin loppu vai mitenkäs.... täytyy varmaan jo rueta henkisesti varautumaan tuohon 600e menoon että mentäs kylki edellä tänä talvena... :(
Comment
-
Käyttäkää ny hyvät ihmiset hyväksenne noita ulkomaitten palveluita. Tämä http://www.riedel-autorecycling.de/ ei ole varmasti ainoa mahdollinen paikka mistä noita saa, mutta luulen että tuollakin niitä on. Oma pumppu kustansi 180€ toimituksineen tuolta riedeliltä.
Comment
-
Taitaa olla myös minulla pumpun vaihto edessä. Kun lumella kiihdytin, niin ensin löi sutia eturenkaat ja pieni sellainen pamaus ja takapää rupesi vetämään.
Voisiko olla sama vika?
Pumppuhan taitaa olla tämän näköinen:
http://www.riedel-autorecycling.de/c...025_438789.jpg
Tuo pumppu on S3:sta, mutta taitaa käydä myös TT:hen,
ainakin numerohaulla se tarjoaa myös niitä?
Comment
-
Itse olen nyt vaihtanut kaikki tavarat tuon sähköpumpun sisälle joka todellakin oli rikki ja uusi toimii hienosti nyt lattialla, kaikki kiinni ja ei toimi. Vissiin tuli jotenkin kasattua moottori väärin koska napaisuus on nyt toisin päin, kokeilimme syöttämällä suoraan virtaa ja mustaan plussa ja keltaiseen miinus niin renkaat pyörii, no johdot toisin päin niin ei kun poltti sulakkeen ja sen vaihtamalla toimii... no johtojen niputusta ja ei toimi enää... vain nippu sekalaisia vikakoodeja ja loppujen lopuksi ei enää mitään vikakoodia mutta ei pyöri... Kai tääkin on semmonen että ku tarpeeks kauan tökkii kepillä nii alkaa toimimaan eikä ikinä tiiä missä vika on ollu.... Taas tässä joku päivä täytyy viellää yks päivä pajalla tuota ihmetellen... nyt kun ei tosiaan edes yritä kytkeä taka vetoa päälle.... :/
Comment
Comment