Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2.4 ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Joo korjaustaito on kyllä hallussa.Termostaatin vaihto oli jo kohtalaisen haastava operaatio niin eiköhän tuo anturanvaihto onnistu.Mutta tuosta "halvimmasta" päästä on hyvä lähteä liikkeelle. Eli antura tilaukseen ja katsellaan miten vaikuttaa.

    Voisko muuten tuo lämpömittarin "poikkeama" johtua kans tuosta anturista?Tarkoitan että kun mittari nousee aina viisarin verran yli 90 asteen vaikka vaihettu termari on 87astetta.Kuulin jotain urbaani huhua että näitä Audeja on joskus väitetty ettei ne lämpeä niin ajotietokone on ohjelmoitu niin että kun nesteen lämpö ylittää 78astetta niin mittari nousee automaattisesti 90 kohdalle...tiiä sitte....
    Viimeksi muokannut Mic_Coo; 27.7.2011, 12:01.

    Comment


      #62
      Jep, viisari tapittaa aika tarkkaan 90 astetta vaikka lämmöt oikeasti seilaa ~85-95 astetta.

      Comment


      • #63
        Vähän offtopic mutta... jos termari on 87 astetta niin ei se tarkoita että lämpötila olisi mittauspisteessä 87 astetta vaan termostaatti aloittaa aukeamisen kun vesi on 87 astetta ja vesi luultavimmin on 91 astetta silloin kun termostaatti on täysin auki. Ei sitä mittariakaan voi pitää absoluuttisena vaan on voimakkaasti vaimennettu ja näyttää suuntaa.

        Comment


          #64
          Erot voi olla mittaristokohtaisia, mutta ainakin omassa vm. 2000 A6:ssa mittari pomppaa ysikymppiin, kun diagnostiikka kertoo veden lämmöksi 80C. Vastaavasti lämpö on noussut parhaillaan n. ~105C, eikä viisari lähde vielä nousemaan ysikympistä. Tämä mittaristo on vähemmän yllättäen valkoisella takakuorella...

          Comment


          • #65
            Joo meni vähän offtopic...Hall-antura on nyt vaihdettu ja katsellaan kuulostellaan vaikuttiko se tuohon tolkuttomaan starttailuun aika ajoin..Tuosta mittarista itselläki muutaman kerran hellepäivinä lyhyen sammutuksen jälkeen näyttänyt tuon ainaki 105astetta mutta käyntiin lähtiessä viisari palaa omalla sijalleen piirun yli 90asteen ja pysyy siinä.

            Comment


            • #66
              Uudet tulpat ja huono kylmäkäynnistys.

              Tervehdys Audi harrastajat! Tuli vaihdossa mulle Audi A6 2.8 avant -98 ja tuntuu mielenkiintoiselta ajokilta. Mutta tulpat pitäs ainakin alkuun uusia. Mitä tulppia suositteletta näissä kutvosissa käytettävän? Kokemusta paljon muista merkeistä aika paljon ja jotkut tulppa merkit ei sovellu joka autoon. Mites Audeissa on, miten kranttuja tulppien suhteen? Autoa vaivaa tällä hetkellä ainakin pitkä vieteri kylmäkäynnistyksessä ja alkulääkkeeksi ajattelin tosiaan tarjoilla uusia tulppia ja ehkä uutta bensansuodatinta. Mistä muualta kannattaisi alkaa kaivella syytä kylmäkäynnistyksen parantamiseen, kampi-akseli ja nokka-akseli asento tunnistimet???

              Comment


              • #67
                NGK taisi olla tuohon koneeseen ihan hyvä. Katso NGK listalta oikeat tulpat. Imuilmanlämpötila-anturi kanssa tarkista, tosin taitaa olla tuossa koneessa MAF:ssa.

                Ja hihnan ajoitus pitää olla kohdillaan. Vain työkaluilla ja nokka-akseleista rattaita löysäämällä menee kohdilleen, joten jos edellinen asentaja on laittanut sinne päin, niin voi olla ongelmia.

                Comment


                  #68
                  Tulpiksi joko NGK BKR6EKUB tai Bosch FGR7DQE+. Bensansuodatin kannattaa tosiaan uusia, jos ei ole tietoa koska vaihdettu. Vikakooditkin on suositeltavaa lukea, josko sieltä jotain löytyisi.

                  Nokka-akselin asentotunnistimia on 2 kpl, kummankin puolen imunokan päässä. Kone todistetusti toimii, vaikka näistä olisi toinen irti. Viallisella kampiakselin nopeustunnistimella ei tod.näk. lähtisi ollenkaan käyntiin.

                  Imuilman lämpöanturi pitäisi olla kaasuläpälle menevässä imuputkessa, näin ainakin omassa vm. 2000 2.8:ssa. Jakopään ajoitusongelmat ilmenee myös (yleensä) vikakoodeina nokan asentoantureilta.
                  Viimeksi muokannut alpi; 23.8.2011, 16:14. Perustelu: täsmennys

                  Comment


                  • #69
                    ÖÖÖ.....Tuota neuvokaapa nyt pölijää tai pankaa joku linkki, että miten nuo vikakoodit luetaa.

                    Comment


                    • #70
                      Tarvitsee lukijalaitteet/ohjelman. Tai sitten käynnin jossain huoltamossa missä tekevät maksua vastaan. Clubilaisiltakin voi kysyä..

                      Comment


                      • #71
                        Oiskohan tuossa ollut yksi syy huonoon käynnistyvyyteen, kun tankinkorkista kuului hirvee suhina? Jumalaton alipaine tankissa. Mistäs tuo tankki saa korvausilman? Jätin nyt korkin löysälle, saapas aamulla nähdä miten käynnistyy.

                        Comment


                          #72
                          itel kans suhis kunnol ku avas korki nyt jätän vähän löysälle ja pikku nyhtäminen siinä samas poistui.

                          Comment


                          • #73
                            Vika korjattu ja piru kartanolla..!!!

                            Nyt se piru on sitten lopullisesti karkoitettu moottorista. Lämpötila-anturihan se oli joka tuota starttailua puolilämpösellä moottorilla aiheutti. Loppuen lopuksi siitä tuli vikakoodikin *moottorin lämpötilatunnistimen katkonainen toiminta* ja tuon yhteydessä tuli vikakoodia myöskin lambdatunnistimelta. Hall-anturin vaihto oli siis "periaatteessa" turha.

                            Niille tiedoksi joita tämä ongelma vaivaa tai tulee vaivaamaan niin tuo lämpötilatunnistin löytyy moottorin oikealta puolelta takaa. Imuputken pois ottamalla saa näkyviin oikeanpuoleisen venttiilikannen takaosan jonne lampulla kurkistamalla pakoputken yläpuolella näkyy pistoke johon tulee 4-johtoa. Vaihtaminen itsessään onkin sitten oma projektinsa jos et omaa pitkiä sormia ja pikkuruisen kapeita käsiä. Anturi on kiinni sillä perus pienellä pakeliittisokalla jonka saa helposti joko poikki tai sitten pudotettua moottorin taakse vaihdelaatikon päälle.

                            Omistamalla perushyvän suomalaisen kärsivällisyyden, osaamalla muutaman voimasanan ja varaamalla tuntipalasen aikaa niin kyllä se osa vaihtuu uuteen. Moottorin kannattaa antaa olla kylmä. Auton seisoa vaikka reilun päivän että jäähdytysjärjestelmässä ei ole painetta niin nestehukka vaihdon aikana on lähes mitätön moottorissa. Korjaajan kannattee huolehtia omasta nestehukasta tietyllä sopivalla sekoituksella jotain nestettä.

                            Kiitokset kaikille keskusteluun liittyneille!

                            Comment


                            • #74
                              lämpötila anturissa, serkkupojalla justiisa samalla koneella a6 ja se jätti kaupan pihaan kunnes noin varttitunnin sauhauksen sekä lisävirran apuna saatiin käymään.. lämpötila anturit sinne vaihtoivat ja sen koommin ei ole auto temppuillut heillä

                              Comment


                              • #75
                                Meni ihan monologiksi tämä topikki, mutta menköön. Jos näitä joku ikinä lueskelee, niin voi saada apuja ongelmiinsa...

                                Vaihdoin tosiaan tuon virtalukonpohjan ja ongelma hävisi... Hetkeksi. Vika palasi takaisin mutta hieman erilaisena. Nyt auto starttuuttaa pitkään ja lähtee käyntiin hyvin vaivalloisesti. Viime kesänä tämä ongelma siis ilmesty ja talvella / viileemmällä kelillä syksyllä ongelmaa ei havainnut ollenkaan. Nyt taas kun ilmat lämpeni, niin ongelma palasi. Joskus olen täältä lukenut, että oli kokeeksi suihkautettu jääspraytä johonkin anturiin ja näin saatu osaa vaihtamatta testattua, johtuuko vika ko. osasesta.

                                Comment


                                  #76
                                  Sulla on voinut olla kaksi eri vikaa. nyt kuulostaa jo lämpötila-anturilta. Diagnostiikasta näkee measuring blokeista moottorin lämpötila-anturin lukeman. Jos heittää paljon realistisesta lukemasta, niin aiheuttaa käynnistysongelmia.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kiitos tästä! Pitää laittaa tuo seuraavaksi syyniin...

                                    Perjantaina huollon yhteydessä vaihdatin kampiakselin asentotunnistimen, kun kuulosti sekin aiheuttavan moista käynnistysvikaa, mutta ei sekään auttanut.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Nyt autoon on siis vaihdettu tämän vian takia jo lämpötila-anturi, kampiakselin asentotunnistin ja tulpat, Mitähän sitä seuraavana kokeilisi. Sytkän ohjausyksikköö tuolla toisessa topikissa väläyteltiin, mutta vika siinä pirssissä oli hivenen erilainen, (käynnistymättömyyteen se kuitenkin liittyi). Voisiko tuohon sytkäyksikköön kokeilla sitä jääspray -kikkaa? Missä ko. yksikkö sijaitsee?

                                      Comment


                                        #79
                                        Mitkä on vian esille tullessa olosuhteet?
                                        Eli onko kone kylmä, puolilämmin, kuuma, ajettu vähän, paljon, seissyt yön yli?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Kylmä/ajamaton kone starttaa yleensä hyvin. Talvisäässä kuumaksi ajettu kone, pian uudelleen käynnistettynä ei temppuillut oikeastaan koskaan mutta nyt, kun kelit taas lämpeni pariin kymppiin plussaa, kylmäkin kone starttaa pitkään (3-5sec) ja käynnistyy vaivalloisesti. Ei anna vikakoodeja.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Audi A6 C5 2.4 V6 ei starttaa

                                            Joo elikkäs tämmönen Ongelma tuli ihan puskista... Ajoin auton suoraan ajosta parkkiin viime viikolla ilman mitään ongelmia ja nyt toissa päivänä olin aikeissa lähteä kaupungille rullaan niin ei auto starttaa. Virrat laittaessa päälle se tyypillinen elonmerkki kuuluu eli se 2-3 sekunnin surina mutta kun avainta kääntää niin auto vaan starttailee ja hörähtelee aikeissa lähteä mutta ei kuitenkaan sitte. Auto ollu johdonpäässä lämmityksessä. Voiko olla että akku riittää starttaamiseen mutta virta ei riitä bensapumpulle? Neuvoista olis apua ku asun tosiaan kaupungis enkä viittis todellakaan alkaa tota hirveesti purkaileen ja tutkiin tossa parkkipaikalla pakkases :D

                                            Nii ja sinä vloppuna kun auto seiso oli hirvee lumimyräkkä ja pakkanen et olisko se voinu lyödä viimesen naulan akun arkkuun? Mitään ei ollu jääny päälle paitsi tietysti audin oma kello mikä naksuttaa mittarissa :D Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

                                            Comment


                                              #82
                                              Starttaa kuitenkin hyvin eli akku ei ole tyhjä? Tankissa bensaa? Saattaa kuulostaa tyhmältä mutta näissähän ei bensamittariviat ole lainkaan harvinaisia.

                                              Jos nuo täyttyy niin vikakoodit pihalle.

                                              Comment


                                                #83
                                                Onko autoa pidetty lyhyen aikaa käynnissä kylmänä? Esim. siirretty parkkipaikalla tms.?

                                                Edit: Se olikin pysäköity suoraan ajosta, my bad.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Tankissa on bensaa... Kävin kannulla viel hakemas läheiseltä teboililta lisää ku epäilin et jos olis kondenssivettä päässy syntymään takkiin. Oli ehkä vähä kaukaa haettua mut kokeilimpa kuitenki :) Tankissa on bensaa ja mittari toimii mikä yllätti mutkin ku auto hommattiin... Ja vaikkei toimiskaan niin tietokone näyttää aina oikein :) Juu lukijalla näkis kai mitä vikaa on mut ei oo tähä hätää semmosta vempelettä vaikka on ollu aikomuksena semmonenki hankkia :D

                                                  No itseasias silloin ku sen parkkiin ajoin viime viikolla niin siirsin sitä muutaman kerran kylmänä sen jälkeen ku raivasin parkkipaikan lumesta? Sen jälkeen se seiso koko vlopun koskemattomana. Olisko se sit vaikuttanu asiaan?

                                                  Hyvä ku kysyit ku en olis itekkään edes muistanu muuten :)
                                                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.3.2013, 15:31. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Itsellä teki ässä samaa kostealla ilmalla (esim. Korkea pakkanen ensin ja sitten lauhtuu huomattavasti) Starttia pyöritteli hyvin ja hörähteli mutta ei käynnistynyt heti vaan vasta muutamien yritysten jälkeen.

                                                    Kerran kävi niinkin että kun olin töihin lähtemässä niin teki tuota eikä lähtenyt ollenkaan käyntiin ja akku loppu.
                                                    Seuraavana aamuna kun ilma oli kuivunut niin kokeilin piruuttani käynnistää autoa ja käynnistyhän se mutta akun jännite moottori päällä oli 10.5V :))

                                                    Sen jälkeen ajelin motonettiin pitemmän lenkin kautta ostamaan laturin ja palasin kotiin ja latasin akun täyteen ja aina välillä latailen myös ylläpidon merkeissä eikä ongelma ole enään esiintynyt.

                                                    Eli kokeilisin ladata akun täyteen jos vaikka sillä korjautuisi.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Näissä on sellainen ominaisuus, etteivät tykkää lähteä enää käyntiin, jos on edelliskerralla käytetty vain hetken aikaa.

                                                      Tuolta löytyy lisää apua:
                                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=108431

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Kaasu pohjassa pyörität tulille (minuutin tms) ja jos ei lähde niin tulpat vaihtoon.

                                                        Kannattaa välillä pitää pyörityksessä taukoa ettei tule savut starttimoottorista.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kiitos tuhannesti :) eli siellä on jääny tavaraa sen verran männän päälle että tulpat kastuu ilmeisesti tai jotai vastaavaa :) ei muutaku tulppia irti :D

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Audi A6 C5 2.4 V6 -97 käynnistysongelmia

                                                            Mistä kannattaa vikaa etsiä? Ei tykkää käynistyä kunnolla lämpimällä ilmalla. Kun käynnistyy höristen ennen kun antaa kaasua, sitten käy ihan kunnolla! Kylmällä ilmalla käynistyy ihan ok!

                                                            Lämpötila anturi vaihdettu, onko niitä muitakin kun 1?
                                                            Viimeksi muokannut okkim; 2.5.2016, 19:34. Perustelu: Lauseet Alkaa Isolla Kirjaimella. Ei chattityylistä kirjoitusta, sitä on ikävä lukea.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Tarvikeanturi?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X