Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2.4/2.8 ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jep, lämpöanturi on hyvin yleinen syyllinen, mutta vikakoodien luku ja lämpöanturin näyttämän tarkistus on fiksuin aloitus vianhaulle.

    Comment


    • Mielenkiintoinen tapaus, pilotilla avittaen lähti käyntiin.
      Sen jälkeen toiminut taas moitteetta.

      Menee kuitenkin vielä vikakoodien lukuun.. perusasiat tuosta tuli tutkittua. mies kun on ammatiltaan autonasentaja vaikkakin raskaamman kaluston parissa nykyisin, mutta ei paljoa perusta kurkkia audin pellin alle. Tulee kuulemma näppylöitä kulkuneuvosta jossa on kipina ja bensaa muttei käy.

      Comment


      • Eiköhän joltain ystävälliseltä harrastajalta löydy sieltäkin päin vcds kun vähän kyselee, ei tarvihe viiä esim. Laakkosella jossa testerin lykkäyksestä saa maksaa aika suhteettoman määrän euroja.
        On kyllä melko omituista.

        Comment


        • kävi tuossa jo yksi korjaamon omistama tuttu ja illan istujaisten yhteydessä katselivat vikakoodit, mitään muuta ei löytynyt kuin herja keskulukosta.
          nyt on taas toiminut moitteetta.

          Comment


          • Onkos näissä facelift C5:ssä (2001) jo jokin ajonesto tms. käynnistymisen estävä härveli? Kun jostain syystä tuon meidän V8 ei suostu käynnistymään, kone kyllä pyörii mutta ei vaan hyrähdä ei. Eli voisiko jostain syystä olla ajonesto päällä, ja jos, niin mitenhän tuota voisi selvittää?

            Tai tuleeko mieleen jotain muuta mitä voisi selvitellä ennenkuin hinaan tuon korjaamolle? Bensaa siis tosiaan on ja virtaa myös ;=)

            Comment


            • Kun laitat virrat päälle, nii palaako siellä auton ja avaimen kuva? Jääkös se palamaan startatessa?

              Tuliko vika yllättäen, ei mitään muuta ihmeellistä ennen tätä? Näin kaukaa on aika hankala auttaa ilman vikakoodeja.

              Comment


              • Juu kun laitan virrat päälle, palaa mittaristossa keltainen auton ja avaimen kuva, ja sitten se sammuu parin sekunnin päästä. Eli ei jää palamaan startaessa.

                Comment


                • Yleensä jompikumpi puuttuu: joko bensa tai kipinä.

                  Ajonesto on olemassa ja minulla se alkoi temppuilemaan niin että ajoneston valo ei palanut, mutta silti nokka-akselin asento anturilta tullut tieto ei välittynyt ECU:un. Eli, puolien maita ei ryhdytty katkomaan kun ECU ei teinnyt moottorin pyörivän.

                  Tarkista nyt ensin että bensatankissa on ainetta ja että keltainen valo ei pala. Jos mittari näyttää jotain ja valo palaa, niin paine ei ole riittävä. Eli bensapumppu. Voit myös löysätä bensaletkua liitoksesta ja katsota sihahtaako sieltä polttoainetta. Se kertoo tuleeko sitä ylipäätään.

                  Jos polttoainetta tulee niin sitten tulpat irti, nippuun ja maadoitetaan runkoon. Ja sitten koittaa startata. Jos ei kipunan kipunaa, niin voi epäillä ajoneston olevan päällä. Sytytyksen päätevastuksia on kaksi kappaletta, joten jos toinen on pimentynyt, niin ainakin neljässä pitäisi kipunan olla normaali ja neljässä satunnainen.

                  Voi myös olla että venttiiliohjureita on jäänyt "paineet pois", jolloin ne eivät avaa venttiileitä normaalisti. Silloin ei auta kuin apuakun kanssa pyörittää kaasu pohjassa niin pitkään että aikanaan starttaa. Seoksen kun ei tarvitse olla paljoakaan pielessä niin se ei syty.

                  ... niin, ja onhan nokkaemmi ehjä? Eli, onhan se vaihdettu ajallaan?

                  Itse tuomitsin yhden ajokin paaliin ajoneston vuoksi. Ei löytynyt vikaa ja olisi pitänyt vaihtaa avaimet, ecu, ajonestolaiten jne... hintaa >2500e. En nähnyt kannattavkasi.

                  Ja tuon ajonestonkin saa ohitettua, kun ECU:sta yhden karvan maadottaa. Kukaan ei vaan suostu kertomaan mikä pinni pitää maadottaa.

                  Comment


                  • Eihän sitä välttämättä tarvitse maadotella, sen voi koodata pois :).

                    Jep, eli todennäköisesti ajonesto ei kettuile.

                    Siis mitenkäs tämä vika nyt tuli, olit lähdössä vain ajamaan vai onko autoa siirretty ja sen jälkeen vika jäi päälle?
                    Petri jo listasikin muutaman suhteellisen helpon tarkastuskohteen jos ei kerran vikakoodin lukijaan ole mahdollisuutta.

                    Comment


                      Ajonesto käsittääkseni toimii niin että kone kyllä käynnistyy mutta sammuu käytännössä heti. Itse tarkistaisin tosiaan helpoimmat kohteen eli pyöriikö bensapumppu ja onko akussa virtaa starttaamaan riittävän reippaasti.

                      Comment


                        Itse tuomitsin yhden ajokin paaliin ajoneston vuoksi. Ei löytynyt vikaa ja olisi pitänyt vaihtaa avaimet, ecu, ajonestolaiten jne... hintaa >2500e. En nähnyt kannattavkasi.
                        Ei noissa ne viat niin ihmeellisiä ole. koodaukset ja komponenttien vaihdot voi tehdä yksitellen ihan harrastaja toimesta. Vaikka ois jollekin työstä ja osista maksanut, niin max 300€ ja auto toimii taas. Luultavasti halvemmallakin.

                        Ja tuon ajonestonkin saa ohitettua, kun ECU:sta yhden karvan maadottaa. Kukaan ei vaan suostu kertomaan mikä pinni pitää maadottaa.
                        Toi on kyllä joku legenda. Softalla saa ajoneston pois, Eepromin kun koodaa ECUsta uusiksi.

                        Comment


                        • Auttakee viisaammat. Auto seissyt n. 2.5 kk läpöisessä tallissa. Eipä lähde enää käymään.
                          Polttoainetta tulee tankilta konehuoneeseen saakka kun putken irrottaa ja starttaa. Jotenkin kuvittelisin että vika on kuitenkin polttoaine puolella. Ei edes lupaa vaikka akku ladattu täyteen ja annettu apuvirtaa.

                          Comment


                            Mikä auto, onko vikakoodit luettu?

                            Comment


                            • 2.8 v6 Quattro. Koodeja en ole lukenut.

                              Comment


                              • Voisiko olla kutoskoneen "perinteinen" tulpan kastuminen? En kyllä tiedä voiko noin pitkän ajan jälkeen vaivata, mutta jos on vain ollut lyhyt siirto talliin ja sammutus, niin miksei? Eli tulpat irti ja pyyhkii kuiviksi/puhtaiksi.
                                Tai suoraan käynnistysyritys kaasu pohjassa.

                                Comment


                                • Ajoa oli tätä ennen pitkä pätkä. Samalla vaihdoin tulpat kun ajoin talliin, oli niin "lähellä" vaihtoaika. Mielestäni tulpat ovat aivan kuivat sahaamisen jälkeen, siksi epäilen polttoaine "pulaa", mutta...miksi?

                                  Comment


                                    Oisko suuttimet "jumissa"? Bensaa tulee kiskoon, mutta ei mene suuttimesta läpi.

                                    Comment


                                    • Jos huikalla lähtee käyntiin, niin annan ääneni bensapumpulle.

                                      Comment


                                        Onko kipinää tarkistettu ?

                                        Comment


                                        • Mulla tunne että vika voisi hyvinkin löytyä sieltä. Osaatko jeesiä mikä "helpoin" tapa puhallella kanavat auki?

                                          Comment


                                          • ...niin siis suuttimista, koska polttoaine nousee kiskoon tulevaan putkeen asti.

                                            Comment


                                            • Voithan sinä nostaa kiskon suuttimineen ja tarkastaa suihkiiko suuttimet. Kisko paineilmalla puhtaaksi ja jos se nyt siitä kiikastaa, niin suuttimet UÄ pesuun. Suuttimien tiivisteet ei oikein siitä yleensä välitä, mutta oikeasti puhtaaksi saaminen vaatii miltein sen.

                                              Silti, ensin tarkastasin kipsun ja vikakoodit.

                                              Comment


                                                Pyöriikö kone ihan normaalisti, vai liian kevyesti, ikään kuin puristukset olisi hukassa? Sitähän nämä ilmeisesti joskus tekee, että liian lyhyen käyttämisen jälkeen ei enää venttiili mene kiinni asti. Jossain oli spekuloitu että kyse on venttiilien liimautumisesta, eli kun kylmänä rikkaalla käyvän koneen sammuttaa, imuventtiilin varren pintaan jää bensasta jotain jäämiä, jotka estävät palautumisen kiinni asti tms.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Neljästänurkasta Näytä viesti
                                                  ...niin siis suuttimista, koska polttoaine nousee kiskoon tulevaan putkeen asti.
                                                  Aika vaikea kuvitella, että monia suuttimia olisi tukossa, tuollainen lähtee kuitenkin käyntiin vajaallakin, ainakin neljällä pytyllä. Voisiko ajonesto estää käynnistymisen? Kipinä tarkistukseen ja suuttimien sähköt eli vikakoodien luku ekaksi.

                                                  Comment


                                                  • Audi A6 C5 2.4 V6 -97 käynnistysongelmia

                                                    Mistä kannattaa vikaa etsiä? Ei tykkää käynistyä kunnolla lämpimällä ilmalla. Kun käynnistyy höristen ennen kun antaa kaasua, sitten käy ihan kunnolla! Kylmällä ilmalla käynistyy ihan ok!

                                                    Lämpötila anturi vaihdettu, onko niitä muitakin kun 1?
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 2.5.2016, 19:34. Perustelu: Lauseet Alkaa Isolla Kirjaimella. Ei chattityylistä kirjoitusta, sitä on ikävä lukea.

                                                    Comment


                                                      Tarvikeanturi?

                                                      Comment


                                                      • Jäähdytysnesteen lämpötila anturi siis on vaihdettu.
                                                        Motonetista ostin anturin, onko muita lämpötila antureita mitkä vaikuttaa?

                                                        Comment


                                                          En yhtään ihmettelisi jos tarvikeanturilla ei toimisi. Suosittelen että haet alkuperäisen.

                                                          Comment


                                                          • Tyhjäkäynti heittelee hetken johtuuko myös tästä?

                                                            Comment


                                                            • Eli ongelmana on että aamulla ei suostunut enää pitkien sahauksien jälkeen käynnistymään. Toissapäivänä teki tämän ensimmäisen kerran. Pitkän sahauksen jälkeen käynnisty tärinän saattelemana (10sec), jonka jälkeen kävi normaalisti. Toimi koko päivän ilman vikoja, mukaan lukien useat starttaukset. Tänä aamuna sama juttu mutta enää ei sit sahauksien jälkeen edes luvannut..

                                                              Hain uuden akun ja tulpat. Ei vaikutusta.
                                                              Ei pala ajonestovalot..bensa haisee reilusti kun sahaa.
                                                              Bensapumppu surisee sen pari sec kun virrat lyö.

                                                              Kaikilla tuppaa oireet olemaan juuri toisin päin, että kylmänä ok, lämpimänä ei.
                                                              Voisiko oikeasti se lämpötilaanturi aiheuttaa moisen?

                                                              Sattuisiko kukaan pystymään lukee vikakoodit kuluja vastaan. Elm 327 obd II scannerilla ei ainakaan päässyt ecuun kiinni. Espoossa olisi.
                                                              Viimeksi muokannut Patkis; 24.8.2016, 13:43.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X