Vikakoodit lukaistiin läpi perjantaina webastoon liittyen ja muutenkin samalla muut vikakoodit katsottiin läpi ja mitään erikoista en muista että olisi löytynyt. Tänään saan tuon vikakoodilistan sähköpostiini. Tämä huono käynnistyminen alkoikin sitten lauantaina vaivaamaan.. Eli uusi vikakoodien luku varmaan olisi paikallaan nyt.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C5 2.4/2.8 ei käynnisty.
Collapse
X
-
Nyt sain nähtävksi tuon listan vikakoodeista, ja olihan siellä seuraava vikakoodi:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
Eli eikös tämä juuri ole Akin hyvin veikkaama lämpötila-anturi?
Onkohan kyseinen osa hankala paikallistaa ja vaihtaa tähän 2.8 koneeseen?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja RottwVai sytytyksenohjausyksikkö, hyvä vinkki tämäkin.. Mutta tulisikohan tästä vikakoodia, hmm... Täytyy varmaan sitä lämpötila-anturia ensin kokeilla kun sitä herjasi ja se on osana halpa vaihtaa, kunhan vaan löytyy sen paikka autosta. :)
Comment
-
Terve,
Vastikään Audin ostaneena ja forumille liittyneenä, joutuu harmikseen ensi viestinä kyselemään syytä auton elottomuudelle. Kyseessä A6 Avant 2.4V6 30V C5 vm. 2004.
Eli eilen työpäivän aikana joutui muutaman kymmentä km ajelemaan ja loppupäivän (n. 4 h) auto seisoi duunipaikan pihassa. Töistä lähtiessä ei avainta käännettäessä sitten konepellin alta kuulunutkaan enää kuin naks naks naks-ääni. Mitään virtaa kuluttavaa ei ollut autosta jäänyt päälle,ei ainakaan mitään näkyvää. Ajotietokoneen näyttöön ilmestyi akun kuva.
Auto lähti laturin apukäynnistyksellä hyvin käyntiin ja toimi ihan moitteettomasti, ajelin jonkun verran, että latautuisi ja lähti sammuttamisen jälkeen ihan ok käyntiin, kunnes taas tänä aamuna sama juttu..naks naks naks. Molemmilla kerroilla lohko- ja sisätilanlämmittimet olivat päällä.
Onko akku vain tullut tiensä päähän vai onkohan mahdollisesti jollain kokemuksia samoista oireista?
Comment
-
Akulta tuo kuullostaa. Ostin autoni ruotsista ja siinä oli 4 kk vanha Varta joka sitten testerissä osoittautui olevan niin huono että jännitteet tippui 6 volttiin kuorman alla. Häkkisen akkupalvelu vaihtoi takuuseen uuden akun mukisematta, vaikka akku olikin tullut ruotsista.
Suosittelen että menet sellaiseen huoltoon jossa on akku-testeri. Sillä kuormitetaan akkua 100-300 A virralla ja katsotaan mikä on se jännite jota se jaksaa ylläpitää. Se kertoo paljon. Laita vaikka lataukseen ensin.
Laturin huono kunto tai maadoitus ei ole poissuljettu vaihtoehto, mutta akusta on hyvä aloittaa.
Comment
-
Ittelläni on pari kertaa tehnyt autolle sekä kerran prätkälle ihan saman: eli ainakin mun tapauksessa akku oli ihan finaalissa. Ilmeisesti nämä nykyiset akut ei juurikaan varoittele, vaan simahtavat sitten ihan kertalaakista. Toivottavasti sinunkin ongelmat ratkeavat pelkällä uuden akun vaihtamisella.
Comment
-
A6 2.4 V6 ei käynnisty
Matka katkesi ikävästi tänään erään huoltoaseman pihaan kun pienen paussin ja lasinpesunesteen lisäyksen jälkeen Audi A6 2.4 V6 -04 päätti, ettei jaksa enää lähteä käyntiin. :| Tai oikeastaan auto lähti käyntiin, mutta sammui parin sekunnin päästä. Toistelin tätä usean kerran. Tätä ennen autolla oli juuri ajettu noin 100km eikä mitään ongelmia ollut. Ei muuta kun autohinaus paikalle ja junalla kotiin... Kylläpä v*tutti.
Auto vietiin paikalliselle Laakkoselle, josta pitää huomenna soitella tuomiota. Lasinpesuaineen lisäyksen yhteydesä moottoritilaan lirahti vahingossa jonkin verran vettä, mutta luulisi ettei tuollainen mitään haittaa.
Onko kellään mitään ideaa mistä tällainen outo käytös voi johtua?
Comment
-
Jos joka kerta käynnistyi ongelmitta ja sammui yhtä täsmällisesti, oireet sopisivat ajoneston aktivoitumiseen. Syytä siihen on vaikea arvuutella - vikakoodit kertoo paljon.
Comment
-
Itseasiassa auto pysyi hiukan pidempään (no, muutamia sekunteja) käynnissä jos auton antoi seistä rauhassa vähän aikaa ilman käynnistelyjä. Lisäksi käyntiaikaa sai lisää hiukan jos antoi kaasua, auto kävi todella pätkivästi kunnes taas hyytyi, kierrokset alle 1k.
Jep, vikakoodistahan tuon saa huomenna selville. Toivottavasti ei tule hirveän kallista remonttia tällä taas kertaa...Viimeksi muokannut Weba; 3.4.2011, 21:17.
Comment
-
Sitten voisi epällä polttoainepumppua, relettä tai sulaketta. Bensaa kuitenkin varmasti oli? Olen nähnyt vastaavan V6 kutosen, jossa polttoainemittari varttitankilla tankkiin meni yli 70l polttoainetta.
Comment
-
Kiitoksia veikkauksista.
Joo polttoainepumppuhan se oli. Sain juuri auton takaisin. Nyt on Audissa uusi pumppu ja 600e köyhempi omistaja...
Pitää alkaa tosiaan katselemaan vaihtoehtoista merkkiä vaihteeksi, sen verran ongelmaa ollut kyseisen kuutosen kanssa, että nyt alkaa riittämään. A4 vaihtui tähän tasan vuosi takaperin ja sen jälkeen 2 kertaa jättänyt tielle sekä rahaa palanut todella paljon kaiken maailman vikoihin.
Comment
-
Perheessä ajettu Audeilla vuodesta 84 ja yhteensä pitkälti yli miljoona kilometriä. Koskaan ei olla jääty ladulle. Ehkä meillä on ollut tuuria (ja innovatiivista taitoa korjata pikkuviat)? Vikojahan nyt kaikissa autoissa on.
Comment
-
Pirun riivaama Quattro..! (A6 2003 2.4 V6)
HoiHoij Audi-toverit!!! Tässäpä pala purtavaksi...
Lähtökohtana on A6 2003 2.4 V6 BDV-moottorilla. Suomi-auto,Quattro ja ajettu 141tkm. Täysin toimiva,vääntävä ja ollut ilman vikoja.....
Kunnes....
Starttaan auton käyntiin,lähes lähtee "hörähtää" ja sammuu. Tämän jälkeen tulee lievä bensan katku jonka luulisin tulevan pakoputkistoon joutuvan palamattoman bensan takia koska ulkoisia vuotoja ei toistaiseksi näy. Ja tämän jälkeen auto starttauttaa sitten ihan tosissa,useita kertoja eikä yritäkkään lähteä käyntiin!Sitten tovin päästä alkaa heräilemään ja ihan kuin sylinteri kerrallaan käynnistyy.Käynnistyttyään kierroksen ovat hetken korkealla ennenkuin tasoittuu,tämäkään ei aina tapahdu eli lähtee käyntiin ja kierrokset tasoittuu heti. Joskus starttauttaa hetken mutta esim tänään meinas tulla jo epätoivo akun loppumisen vuoksi. Akku on uusi ja starttia saa sahata pitkäänkin...
Minkäänlaisia vikakoodeja ei sielusta löydy eikä auto niitä edes ilmoittele.Sitten saatetaan mennä pari päivää, viikko, jopa kaksi ehkä kolme ettei mitään tapahdu, kunnes taas jonain kertana starttauttaa samalla tavalla.Auto on mulle suht uus tuttavuus ja olen tämän yksilön saanut marraskuussa 2010. Talvella tällaista vikaa ei ole havaittu.
Olisko tämän voorumin Audi-guruilla loitsut hallussa ja "DKW:n" sielut tuttuja..? Auttakaas miehet ja naiset uutta jäsentä ettei tarttis joku päivä kävellä töihin ja katella kengänpäitä matkalla...
Kiitokset etukäteen!!!Viimeksi muokannut jta; 26.7.2011, 20:10. Perustelu: Allekirjoitukset turhia foorumilla, ja otsikkoakin muokkasin
Comment
-
Ajonestossa vika tai sitten joku muu sytkähäiriö. Tosin ajoneston luulisi sammuttavan bensapumpunkin.
Comment
-
Hall-antureitahan tossa on kaksi, aika huonoa säkää saa olla että molemmat olisi rikki. Toimii siis yhdelläkin. Se on taas ihan normaalia, että lyhyen kylmänä käytön jälkeen ei lähde millään käyntiin. Pitäisi käyttää ainakin puoli minuuttia tjsp. ennen kuin sammuttaa.
Ajonestoa mäkin veikkailisin.
Comment
-
Eikös tuo ajonesto vilkuttelis sitä keltaista avaimen kuvaa jos se häikkäis tai sitten lähtee käyntiin ja sammuu noin 2s kuluttua..? Mikäs se tuo HAll-anturi taas olikaan...? Itsekkin olen lähes varma että kipinä puolelta tuo vika vaikuttaa. Ajoneuvon huoltohistoriaa tuossa seurasin PA-pumppu on joskus aikanaan takuuvaihdettu, liekö sitten Audin kutsumana sitä ei tarina kerro....
Ja tuo vika ilmenee yleensä että olen ajanut autolla ja auto seisonut tunnin tai kaksi.Käynnistettäessä melkein lähtee ja sammuu.Sitten tarttauttaa puolikymmentä tai kymmenisen kertaa...pyörittää tosi nätisti mutta ei yritäkkään.Sitten pikku hiljaa alkaa käynnistyyn,juuri ihan kuin pytty kerrallaan.
Mistäs nuo Hall-anturit löytyy tästä BDV-moottori mallista. Toinen taitaa olla oikeanpuoleisen lohkon keulapäässä venttilikopan reunassa mutta missäs se toinen..?Viimeksi muokannut Mic_Coo; 26.7.2011, 21:31. Perustelu: samaankin mahtuu, eli voit muokata juuri kirjoittamaasikin viestiä
Comment
-
tuotakin olen miettinyt. Lämpömittari autossa toimii ja näyttää suht oikein. Lämpimänä viisari menee suunnilleen sen viisarin yli sen keskikohdan ja pysyy siinä. Mittarivikoja näissä vissiin on ollut ja kansi ongelmien saattelemana lämmöt heittelee...Termarin olen vaihtanut,silloinkin orkkis termari oli asennettu 180astetta väärään asentoon.Liekkö tuolla merkitystä mutta asetti viisarin paikoilleen kun lämmöt väliin tahtoi nousta minusta liian korkealle.
Nyt poikkesin aiheesta mutta pointti oli se että kuuma moottori on joka kerta ollut kun sammuttaa ja vika ilmenee. Eli ajettu pitemmän matkaa että öljynlämmötkin kohonneet. Siittä seisoo tunnin tai kaksi ja vika saattaa ilmetä. Se tässä tekeekin itselle hämäräksi että vain silloin tällöin vika ilmenee eikä jatkuvasti. Harmittaa se silti starttailla kaupan pihalla...
Comment
-
No useimmiten vika on tullut kun olen aamulla ajanut töihin 88km. Ja sitten ruokatunnille lähtiessäni auto tekee tuon. Olen kyllä vasta (10tkm) sitten vaihtanut kaikki tulpat olisko ollut NGK BKUR6EK jotain...kuiten mitkä NGKn kirja antaa autolle ja vastaavat,tosin audin-logoilla, oli paikoillaan kun uudet laitoin. Pirun homma se on alkaa tulpat kuivaileen ku ei ne kovin helpon takana ole tuossa moottorissa. Mutta annappaku luen tuon mitä tuolla haulla löytyy jos sattuu tuntumaan tutulta...
Tuo tulppien kastelu vaikuttas kyllä jotensakin asiaan liittyvältä koska yleensä tuon sammumisen jälkeen tulee kyllä reipas bensankatku!Heh, tänäänkin ohiajava pyöräilijä tuuletteli nenänsä edessä ku asianomainen starttaili autoaan käyntiin.Mites tuo bensanlaatu? Itse tankkaan 98e:tä mutta bensaluukun alla on suositus 95e tai oliko 92e tai vastaava. 98sta ei puhu mitään... Kestääkö tällä vehkeellä sitte ajaa tuolla viinantäytteisellä 95e10:llä? Koska tuskimpa tuolloin 2003 vuonna 95e sisälsi saman....
Mutta silti,pakkoha bensaryöpyn aiheuttajana koneelle häätyy joku syy/yhteys olla...
Comment
Comment