Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2.4/2.8 ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei vikakoodeja mutta moottorielektroniikan vikavalo palaa? Kyllä vcds:n pitäisi kertoa syy tälle.. Jos kipinäkin tulee, ja bensa, niin mites ilman ja bensan määrän välinen suhde? Jos bensaa tulee liikaa/liian vähän ilmamäärään nähden..

    Comment


    • -98 a6 2.4l v6 tippi quattro kysees.

      https://www.youtube.com/watch?v=Z9pIOM8HA6Y

      Video kertoo varmaan teille enemmän ku mulle.
      Illalla tulin kotiin, auto toimi normaalisti, sammutin pihaan ja aamulla käymään, toimi vieläkin normaalisti, mut aamulla käytin vaan ehkä 10sec autoa, eli laitoin käymää ja sammutin hetken päästä. ei mitään ongelmia, mut samana iltana laitoin käymään, kuullosti siltä ku olis yskässy putkeen ja sen jälkeen ei enää käynnisty, saa sahata tollai ku videossa ni ei mitään lupaa.
      Ennenkin on yskässy putkeen samallai mut aina silti lähteny käymään hetken sahauksen jälkeen.

      Olisko jako hypänny vai ketju menny vai mitä veikataan?
      Millais kotikonstein ilman erillisiä työkaluja pääsis kattomaan onko ajotus kunnossa?
      Jakohihna vaihdettu viimevuoden kesällä ja ajettu ehkä 20-30tkm sen jälkeen. Hihna on ainakin yhtä kireellä mitä vielä viimevuonna muistelisin et oli.

      Tosiaan ei ole nakutellu aikasemmin tai mitään erikoisia oireita antanut, Huono käynnistys näissä vissiin on tyyppivikana ni välillä saanut sahata hetken aikaa käymään, mut se varmaan tulee siitä et bensanpaineet on noin 1barin.

      Mitäs tosta koneesta nyt lähtis purkamaan tai tekemään et selviäis mitä vika?
      vcds antaa moottorille 0 vikakoodia.

      Comment


      • Liimaventtiilit, paa vaa startaten tarpeeks kauan.

        Comment




        • noin 5min tuli sahailtua, 10sec per sahaus ja 10sec tauko. kolme akkua tyhjensin.
          ei lähteny. bensa haisee ainakin. mutta rupes 50 neliöiset käynnistyuskaapelit ottamaan lämpöö kun sahaili kokoajan.

          Saako tosiaan sahata vielä enemmän?
          Viimeksi muokannut Killeri; 31.8.2019, 19:31. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment


            Starttaa kaasu pohjassa, ruiskutus katkeaa. Tulpat siinä on kastunut lyhyestä käyttämisestä. Saatat kyllä joutua jo tulpat vaihtamaan.

            Comment




            • Kerran yskäs kun starttasin mut nyt ei ole taas luvannu hetkeen mitään.
              En tiedä mimmoset on märät tulpat mut äske ku ykkösen ja kolmosen irrotin ni oli kuivat mut vähä karsasteset ja ehkä vähän nihkeet.
              Ajotus on nyt ainakin katottu eikä ole hihna hypänny

              Break cleanerillahan se lähti käymää ja nyt se käynnistyy omin voimin.
              mut taitaa olla 1 tai 2 pyttyä pois pelistä
              Viimeksi muokannut JorKsX; 31.8.2019, 22:36.

              Comment


                Siellä voi olla pari tulppaa jossain vaiheessa saanut bensaa niin huolella että ei herää heti. Koita sellaista että käytät vähän reilummilla kierroksilla vaikka pari minuuttia. Joku 2500-3000 kierrosta niin saattaa nekin pari pyttyä herätä. Jos ei niin sitten uudet tulpat.
                ​​​​

                Comment



                • juu ei heräilly, kaasuttelin tos paikallaan joku 5min ainakin, sit ku huomasin et tyhjää käy hienosti, mut kaasua ku antaa ni paukuttelee ja käy niinku vanha traktori. Sit lähin tein 1km lenkin mut ei tahtonu vastata kaasuun ja kaasua kun pohjas piti ni pikkuhiljaa se kiihty jne... Meen hakemaan uudet tulpat tänään

                  Hain uudet tulpat. paukuttaa silti ja tehot hukassa...

                  Maffin johdon otin irti ni alko toimimaan, air sensor cleaneril putsasin maffin ja takas kiinni ja toimii ainakin vielä auto normaalisti
                  Viimeksi muokannut JorKsX; 1.9.2019, 23:03.

                  Comment


                  • juuei, tais olla omatunto vaa mikä sano et audi toimii, tänään taas paukkuu, käy kaikillta tyhjäkäyntii mut kaasua ku antaa ni alkaa paukkumaa ja nostaa hitaasti kierroksia.

                    Edit: Vika korjattu, korjaantu uudella bensapumpulla.
                    Viimeksi muokannut JorKsX; 10.9.2019, 02:09.

                    Comment


                    • Kipinä löytyy ja bensaa tulee.
                      Pyörittää hienosti, mutta ei edes lupaa. Kampiakselin asentotunnistinvika ilmeisesti katkaisisi kipinän koneelta?
                      Mitään vikakoodeja ei tule VCDS:llä.
                      Parkkiin ajettu ja seuraavana päivänä ei enää käynnistynyt.
                      Viimeksi muokannut Jesper1; 11.6.2020, 13:46.

                      Comment


                        Toimiiko bensapumppu?

                        Comment


                        • Kyllä. Suutintukista kun ottaa letkun pulloon, niin startatessa täyttyy hetkessä.
                          Viimeksi muokannut okkim; 11.6.2020, 14:30. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                          Comment


                            Onko koneessa puristukset kunnossa?

                            Comment


                            • Sitä ei ole vielä katsottu.
                              Viimeksi muokannut okkim; 11.6.2020, 14:35. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                              Comment


                                Onko parkkiin ajettu lyhyen käynnissäolon jälkeen.

                                Comment


                                • Tuleeko bensaa suuttimista? Ruuvarilla tms. stetoskoopilla voi kuunnella tikittääkö.

                                  Comment


                                  • Kerran kävi samanlainen juttu. Auto ajettu parkkiin ja sen jälkeen ei mitään elämää. Vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen(joka oli aivan paskana, en tiedä miten oli mennyt) eikä lähtenyt vieläkään käymään Kumminkin kipinä ja bensa OK. Aikaisemmillä yrityksillä oli sylinterit"täyttyneet" bensalla. Korjaamolla bensat pois ja kerrasta käymään.

                                    Comment


                                    • Aikaisemmillä yrityksillä oli sylinterit"täyttyneet" bensalla.
                                      On korjaamolla ollut erikoinen selitys, jos moottori "pyörii" startatessa niin kaikki mitä sylinteriin on mennyt häipyy pakoputken kautta, ellei niin moottori ei mahdu pyörimään.
                                      Kyllä ongelma on venttiilien avautumisessa ts. hydraulinostajissa ja ongelmaan auttaa aika tai helvetillinen starttaaminen jota ei voi suositella. Tällä foorumilla oli jotain juttua aiheesta että nostajat täyttyy öljyllä joka ei pääse pois ja venttiilit jäävät auki. Samat oireet jos venttiilit ei avaudu. Joskus käynyt itsellekin ja ilman toimenpiteitä lähti kun pyöritti konetta piiiiitkään.

                                      Comment


                                        Minusta tuo venttiilien auki jääminen tuntuu edelleen mahdottomalta. Öljynpaineen pitäisi moottorin (ja öljypumpun) pysähtymisen jälkeen nousta moninkertaiseksi käynnissä olevan moottorin paineeseen nähden että se pystyisi työntämään paininkupin avulla venttiilin auki. Eihän se tee sitä käynnissä ollessaankaan. Tai siis eihän moottori voisi edes käydä. Mikä sen paineen nostaa kun painetta tuottava komponentti on pysähtynyt? Kyllä se tulppien kastumisesta mielestäni johtuu. Ja tätä täyttymisellä varmaan väärää sanavalintaa käyttäen tarkoitettiin. Johan sen huomaa kun 2.8 moottorin laittaa kylmänä käyntiin niin se käy niin rikkaalla että silmiä kirvelee. Tällä seoksella käydessä auto sitten sammutetaan. Palotilassa on valmiiksi rikas seos tai jos auto ehtii olla sammuneena jo pitempään niin bensaa ihan raakana männän päällä. No sitten edelleen kylmällä koneella suuttimet ruuttaa käynnistysrikastuksen jo valmiiksi märkään palotilaan niin tulppien kastuminen on taattu. Tämä on oma teoria, en ole perehtynyt bensakarttoihin. Vaan ainoastaan aivan märkiin tulppiin jotka jokaisesta moottorista on vastaavassa tilanteessa löytynyt. Ja siihen että kaasu pohjassa startaten jolloin ruiskutus katkeaa, auto yleensä lähtee käyntiin pytty kerrallaan heräten kun palotilaa on saatu huuhdeltua kuivaksi. En väitä totuudeksi mutta venttiiliteoria tuntuu omasta mielestä mahdottomalta. Onko millään muulla merkillä itsestään sammuttamisen jälkeen avautuvia venttiilejä?

                                        Comment


                                          Ei se liika bensa niitä puristuksia hävitä. Itse luulen että venttiilit takertuu varrestaan ohjuriin, niinkuin Teboilin terra bensalla aikoinaan.
                                          Tulpat kastuu sitten sitä myötä, kun sahataan ilman puristuksia olevaa konetta käyntiin.

                                          Comment


                                          • Venttiilin takertuminen ohjuriin on kait se paras selitys ns. "liimaventtiili" ongelmalle. Oisko palamaton polttoaine, mikä saa takertumista aikaa? Hydraulinen nostin varmaan vielä pahentaa tilannetta, kun hieman auki juuttuneen venttiilin suurempi välys korjataan öljyllä.

                                            Eli ei se venttiili aukea moottorin sammuttamisen jälkeen, vaan jää jumiin ja hieman auki. Seuraavalla käynnistyksellä nostin täytyy liikaa ja jäykällä öljyllä, jolloin se ei meinaa millää mennä enää kiinni => vaatii sahaamista/lämpöä/odottelua. Näitä tapauksia missä autoa, on käytetty esim. 10 s ja sammutettu (usein kylmä ilma) ja sitten seuraavalla kerralla ei millään käyntiin, mutta mitään vikaa ei ikinä löydy ja korjautuu itsestään, on aika paljon.

                                            Comment


                                              Niin on, jostain syystä noissa 2.4 ja 2.8 30V koneissa varsinkin. En tiedä mikä niissä on se muuttuja joka tuon aiheuttaa kun samanlainen venttiilikoneiston rakenne niissä on kuin kaikissa muissakin saman aikakauden 5-venttiilikoneissa.

                                              Pitkällä sahauksella on joka kerta lähtenyt.

                                              Comment


                                              • Eli mulla on Audi A6, 2.4 V6 bensa koneella, 352tkm ajettu, suht tuoreeltaan jakopää laitettu uusiks (sekä termostaatti), tulpat, moottorin ilmansuodatin, öljyt+suodatin. Kaikki pitäis olla ok ja katsastettu hyväksytyst nyt marraskuun alussa, huollot tehty siis jo kuukausia sitten, jakopää keväällä.

                                                Häikkänä nyt että käynnistyy hyvin kylmänä ja täysin kuumana. Eli ei jos lämpömittari näyttää jotain muutakuin 60 tai 90 astetta (eli niitten väliltä), silloin starttaa ihan normaalisti muttei lupaakkaa käyntiin lähtöä. Oon aivosyöpä leikkuun ja aivoinfarktin aiheuttamien juttujen takia rollaattori hyypiö eli tasapaino täysin paska, eli en voi juurikaa tutkia että missä olis vikaa. Älyä kyl olis autoista mut ei fyysistä kykyä, olisko helppo vika ja lämpöanturi olis vaa paskana? Sytytystulppa? Bensansuodatin tai pumppu? Ei vissii termaria saa vaihdettuu helposti jos vika siinä?

                                                Comment


                                                • Kannattaa varmaan aloittaa lämpöanturin vaihdolla. Se ei ole kovinkaan hankala vaihtaa, eikä kallis. Vikakoodit tietysti ihan ensimmäiseksi, että mitä kaikkea sieltä löytyy. Lämpöanturiksi vain alkuperäinen, tarviketta ei kannata vaivautua asentamaan. Lämpöanturi löytyy koneen takapäästä, sellainen sokalla kiinnitettävä mötikkä. Termarin vaihto on käytännössä jakopään purku, joten siihen ei kannata kevein perustein alkaa. Jos lämmöt nousee nätisti 90 asteeseen ja pysyy siinä, niin se on kunnossa.

                                                  Comment


                                                  • Joo tän ketjun oireet ei kyllä täsmää, kellää täs ketjus EI oo vikana se et ei lähe ollenkaa käyntii jos lämmöt mittarissa 90 tai 60. Auto sammuuki iteksee ku on ollu noin tunnin liikkeellä ja joutuu pysähtyy vaikkapa liikennevaloihi, eikä lähe käyntii ollenkaa ennenku lämmöt ei hievaha mihkää virrat päälle laittaes. Tyhmäki jo älyää et toi minkä kerroin edellises viestis ni EI ole samaa oiretta. Täytynee siis vaihta mielummin koko kosla eikä koneen kaikkia osia.
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 1.1.2024, 15:01. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                    Comment


                                                      Kysyit itse voiko olla lämpöanturi ja lämpöanturista ja sen vaihtamisesta vastattiin.. Ja mainittiin vikakoodien lukemisesta. Huomattavasti helpompi alkaa poissulkemaan vikoja jos on tiedossa onko autossa jotain koodeja muistissa. Muuten saa juurikin vaihdella kaikkia osia joilla VOI olla vaikutusta.

                                                      Comment


                                                        Moottorin lämpöanturi hajoaa 99%:esti niin et viisari ei nouse riittävän ylös.Sen oikean lukeman pystyy tarkistamaan VCDS:llä, ei tarvii summassa vaihtaa. Ei ole itsellä vielä sellaista Audia osunut kohdalle jossa auto jää käynnistymättä kun tuo anturi näyttää väärin. Sehän lähtee käyntiin vaikka johto on irti. Ainakin näin vanhoissa peleissä. Joku muu vika siel on, noilla kilsoilla veikkaan bensapumppua.Just ennen loppua voi tehdä tuota et välillä toimii ja välillä ei. Eikä anna vikakoodeja näin vanhoissa...

                                                        Comment


                                                        • Elikkäs itellä on ollu nyt puolivuotta A6 2000vm 2.4 quattro manuaali ja se ei aluksi auton ostaessa tempuillu ku ehkä kerran kahteen viikkoon. mutta nytten kun kelit alkanut lämpenemään ja auto saanut enemmän käyttöä on ruvennut satunnaisesti sammuilemaa risteyksiin/tyhjäkäynnille ja ei käynnistyä kauppojen pihasta.. kerenny tehä jakopään ja alipaine letkut. Jäähärin lämpötilanturikin uusittu ei mitään vikakoodia anna. on luettu silloinkin kun auto ei käynnisty ja ei vikakoodeja. vika ei ole bensapumpun releessä/piuhoissa tai ilman saannissa. isäukko selitti jotain siirtopumpusta mutta ei vaikutusta vaikka tankki olisi täynnä.. voiko vikana olla mittaristo (mittariston kierroslukemat ja nopeus on välillä mennyt pimeäksi) tai virtalukon pohjaa/sirun lukijaa ja miten semmosen edes voi tarkistaa Vika on siis täysin satunnaista ei ole ajotyylillä/ilmankosteuksilla ja näillä omasta mielestä mitään merkitystä. Auto sammunut vaan alle 2000 kierroksilla. Ja ei ruvennut mitään nykimään vaanko niiku jokus ois vaan avaimen kääntäny pois päältä... lähtenyt aina alle 30min jälkeen käyntiin jos ollut käynnistymis häiriötä sammunu yhteensä noin 4-5 kertaa ja ei käynnisty ajon jälkeen joka toinen päivä. Mittaristo pelaa 90% ajasta ja vaikka mittaristo sammuu voi ajaa ongelmitta ja mittaristo herää hetken päästä takas. Vakkarikin pelaa kun mittaristo ei.

                                                          Comment


                                                            Veikkaus kampiakselin asentoanturille.

                                                            Comment


                                                              Bensapumppu vian voit poissulkea siten et ens kerralla kun hyytyy niin avaa siitä koneen päältä bensalinjan tulopuolen liitin, muistaakseni tarviit 17mm ja 14mm avaimet. Kannattaa olla joku pikku kanisteri mukana mihin laittaa se letku jos sieltä tuleekin jotain. Ja joku trasselinippu kun avaat sitä liitosta jos siellä onkin painetta.Jos startatessa ei kanisteriin tuu mitään niin bensapumppu kaput. Voi oireilla just noin et välillä toimii ja välillä ei.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X