Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 2.4/2.8 ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a6 ei käynnisty

    Moi!
    Eli auto ois audi a6 avant 2001, 2.4l v6 30v bensa. Ja tosiaan auto ei lähde käyntiin. Ongelma alkoi 2.5 viikkoa sitten kun auto ei aamulla käynnistynyt. siitä pari päivää ja lähti normaalisti käyntiin ja pääsin tankille asti johon jymähti. kaksi kertaa käynnistyi mutta sammui saman tien. Nyt olen selvitellyt vikaa ja sen verran tiedän että polttoainepumpun releelle tulee virrat normaalisti, mutta kun autoon laittaa virrat päälle niin rele kyllä naksahtaa mutta mitään ei mene läpi. Tänään viahdoin juuri releen eli ei ole siitäkään kiinni. Startti pyörii pirteästi mutta moottori ei edes lupaa.
    Voikohan olla puolavika? kipinää ei tarkistettu vielä.

    Kiitos jo etukäteen vinkeistä :)

    Comment


    • EDIT

      Joo eli pa pumppu vissiin ainakin hajalla kun ei ole minkään näköistä resistanssia pumpun nastojen välillä. Mutta haluaisin vielä kysyä että tietääkö kukaan miksi ehjä rele ei vedä? onko kyse jostain varotoimenpiteestä kun pumppu on rikki vai onko vika joku aivan erillinen? Koitin kovasti netistä kaivaa mutta mistään ei löydy mitään syytä miksi rele ei jaksaisi vetää.

      Comment


        Ehjä rele? :) Ehkei se olekaan ehjä jos se ei vedä.

        Comment


        • Oletko jo kokeillut ihan hyppylangalla virtaa suoraan pumpulle? Sillä ainakin saa suoraan toimivuuden testattua. Itse olen antanut virtaa suoraan siihen releen alla olevaan nastaan, mistä lähtee johtoja.

          Comment


          • A6 C5 ei käynnisty, ratkaisu

            Jos tästä olisi kenellekään hyötyä...

            Kylmällä autolla (A6 C5 2.8) ajettiin muutama sekunti. Seuraavana päivänä ei käynnisty, bensa haisee.
            Ratkaisu: Otin irti bensapumpun sulakkeen (28), ja pyöritin starttia kaasu pohjassa ehkä minuutin. Laitoin sulakkeen paikalleen, ja auto toimi normaalisti.

            Poistakaa toki, jos tämä on turha.

            Comment


              Muuten hyvä neuvo mutta minuutin pyöritys saattaa polttaa starttimoottorin. Taukoja väliin.

              Comment


                Toisekseen, en ole yhtään varma toimiiko enää sähkökaasullisen kanssa (lue: pari vuotta uudemman). Vaijerikaasullisen kanssa ihan kelpo tapa kuivata.

                Comment


                  Kaasupohjassa starttaamalla kuivattiin kastuneita tulppia -90 luvulla -80 luvun kaasariautoista. Nykyautojen mm. sähköinen kaasuläppä ja elektroniikkaohjatut ruiskut kanssa epäilen että kuvaamasi vika ei korjaantunut, poistui ehkä hetkeksi.

                  Comment


                    -98 C5 ei oo ihan nykyauto ja nuo tuon ikäiset vetää just helposti hernekset nenään jos starttaa ja heti kohta sammuttaa. Sillä just mainitsin koska -98 vuonna oli vielä vaijerikaasu käytössä jolla saa kaasuläpän selälleen samaan tapaan kuin kaasarista. -99/00 vuonna tuli C5:een sähkökaasu ja sitä myöten kaasupoljin on vain yksi anturi muiden joukossa ja ecu sitten päättää oikean asennon kaasuläpälle.

                    Esmes megasquirt tunnistaa tilanteen jos starttaa kaasu pohjassa eikä syötä bensaa. Motronicissa tuskin on tällaista toimintoa. Yleensä 6-pyttyinen bensakone kyllä lähtee ja kasi vielä paremmin, ei se kuitenkaan tarvi kuin yhden onnistuneen kipinän niin hörähtää.

                    Comment


                      Sähkökaasuläppä menee kyllä selälleen kun kaasun painaa pohjaan. Hieman epäilen että Motronic olisi niin tyhmä että se suihkuttaisi kauheasti bensaa kun ilmaakaan ei kulje, eikä ole kuormakaan.

                      Comment


                      • En tiedä, katosiko vika jostain muusta syystä. Tuo on joka tapauksessa niin helppo parin minuutin konsti, että ainakin voi kokeilla. Auto on toiminut siitä asti hyvin.

                        Comment


                        • onkohan tämä vika ikinä selvinnyt?
                          itellä samanlaista vikaa 4.2sen kans. jos autolla ajamatta vaikka pari tuntia joutuu starttaamaan kauemmin mutta jos sammuttaminen jälkeen odottaa muutaman minuutin käynnistyy ihan normaalisti!?

                          Comment


                          • Entä jos auto seisoo pari päivää, lähteekö silloin heti vai joutuuko myös pitkään höröttämään? Kuulostaisi äkkiseltään tyhjeneviltä bensalinjoilta.

                            Comment


                            • pitempään joutuu starttaamaan jos seisoo päivänki tai kauemmin

                              Comment


                                Bensapumpun takaisku btdt.

                                Comment


                                • missä sijaitsee takaisku

                                  Comment


                                    Bensapumpussa.

                                    Comment


                                    • eli onko se takaisku itse bensapumpussa vai onko se siinä samassa tilassa. Onko sille eriksee osanumero?
                                      Viimeksi muokannut jake-; 1.8.2017, 20:43. Perustelu: r

                                      Comment


                                        Bensapumpun sisäinen osa. VAG osanumeroa ei varmasti ole, sitä en tiedä saisiko sen erikseen vaihdettua pumppuun. Minä olen vaan vaihtanut koko pumpun.

                                        Comment


                                        • Aivan no pitääpä kokeilla uudella pumpulle sitten.

                                          Comment


                                          • 2.4 v6 huono käynnistys

                                            Hei. A6 2.4 v6 vm -99 kyseessä ja ongelma sellainen että auton ku starttaa kylmällä koneella, ei itään ongelmia. Ajan 1-2km kauppaan ja vietän kaupassa 2-3minuuttia. Sit kun tuun autoa starttaaaan ni saa sahata varmaa 10 sekunttia, ja sillonkin starttaa todella heikosti mutta kyl se siit sit lähtee.
                                            Jos kylältä koneelta käynnistää, sammuttaa ja heti käynnistää uudestaan niin lähtee ilman ongelmia.
                                            Pienen ajon jälkeen ei tykkää käynnistyä heti. Ja näköjää vähän tuurista kiinni, koska oli yö yli nosturilla ja aamulla kun piti ajaa pois ni sai sahata taas.
                                            Ei oikein välii ole onko kone lämin vai kylmä, jos sammutuksen jälkeen käynnistää heti, lähtee käymää, jos venailee pari minuuttia, saa sahata.
                                            On vaihdettu tulppaa ja johtoa ja bensapuppua jne...
                                            Kävin lukemas VCDS'äl koodeja ni nollaa koodia näyttää.
                                            Kuulin myös että nokka-akselin asentotunnistin (?) vois tuota tehä?

                                            Comment


                                            • Mites lämpötila-anturit, esim. jäähdytysveden lämpötila-anturi? Moottorin measuring blockeista voi niitä vcds:llä seurata. Väärien lukemien vuoksi voi myös seokset mennä sekaisin...

                                              Comment


                                                Vuotavat suuttimet tekee tuota myös.

                                                Comment


                                                • Niinpaljon kun measuring blockeja kävin läpi ni kaikki lämöt näytti normaaleilta niin kylmäl kuin lämpiäl koneella.

                                                  Mites vuotavat suuttiet vois testata?

                                                  Comment


                                                  • Nostetaan vanha aihe ylös takas.
                                                    Vika vieläkin sama.

                                                    Paljon on puhetta lämpötila anturista.
                                                    Motonetist kun kattelee ni onko kysees imuilman lämpötila-antur vai tuo vedenlämpö?
                                                    Alkuperänen olis motonetissä 25€ ja tarvike 16€
                                                    Missä tuo anturi sijaitsee tarkalleen?

                                                    Comment


                                                      Jäähd.nesteen lämpöanturi ja sijaitsee koneen takaosassa
                                                      https://www.youtube.com/watch?v=WxfgTwslBl0

                                                      Iso EI tarvikeanturille, alkuperäisellä toimii niinkuin suunniteltukin toimivaksi.

                                                      Comment




                                                      • Kiitoksa. Vuoden verran olen elänyt tällä ominaisuudella mut nyt rupee oikeestikki starttailee huonosti.
                                                        Bensavalo kun syttyy ja sammuttaa lämpmänä ni saa sahata oikeasti pitkäään ennenkun lähtee. Lupailee kyllä ekat pari sekunttia mut sit ei enää mitään.
                                                        Viimeksi muokannut Killeri; 23.7.2019, 14:38. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                        Comment


                                                          Ei tuollaisesta omakohtaista kokemusta, mutta mielestäni kuulostaa enemmän bensapumppuun ja bensapaineisiin (esim. vuotavat suuttimet) liittyvältä ongelmalta. Ei tuo lämpöanturi toisaalta kallis ole uusia, joten siitä kannattaa aloittaa.

                                                          Esim. tässä, tosin kylmäkäynnistys ongelma https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-rele?t=128116
                                                          Itsellä aikoinaa hävis pumpu kautta jotenki paineet niin lisäsin tankkiin pumpun ja kannen väliin takaiskuventtiilin ja loppu oireet samantien. Ei tarvinu starttailla yön jälkeen 5- 10 sekkaa että käynnisty kunnolla
                                                          Viimeksi muokannut vV8m5; 23.7.2019, 17:32.

                                                          Comment


                                                          • Tuo bensavalo oli nyt yks esimerkeistä mitä olen huomannut auton kanssa. Vaikka puolen tankkia olis ainetta ni lähtee lämpimäl koneel pienen seisonnan jälkee heikosti käymää.
                                                            Jos bensavalo jo palaa ni saa moneen kertaan käyttää virtoja pois ja takas ja samalla starttailla vielä.
                                                            Jos tankis on ainetta ni lämpimäl koneel kerran kaks ku starttaa ni lähtee, mut saa sahata jonkin aikaa ennenkun lähtee.

                                                            Kävin nyt hakemas tuon lämpötila anturin ja venaan et kone jäähtyy ni saa vaihdettua.

                                                            mitä meinaa "tankiin pumpun ja kannen väliin"
                                                            pumpusta lähtevän letkuun takaisin iskuventtiili?

                                                            Viimeksi muokannut JorKsX; 23.7.2019, 23:21.

                                                            Comment


                                                            • Audi a6 c5 -04, 2.4 v6 automaatti.
                                                              Oli aikaisemmin sitä perus starttiongelmaa että sai välillä sahata ja muutaman tunnin odottelun jälkeen aina lähti.
                                                              Eräänä aamuna sitten käynnistäessä ei muuta tehnyt kuin pyöritti vaan konetta mutta ei tunnu sytyttävän ollenkaan.
                                                              Startti pyörittää konetta kyllä, tulpat/johdot ok, nokka-akselin anturi uusi, bensapumppu toimii, tulpat kastuu bensasta.
                                                              Releet näyttää olevan ok, lämpötila-anturi uusi, öljyä piisaa, mitään ei vuoda mistään.
                                                              Ei vikakoodeja, paitsi se keltainen moottorinkuva ollut jo aikaisemminkin.
                                                              Sulakkeet ok. Mikä helvetti voi vielä olla? Nokkaketjut ja venttiilitkin kunnossa.
                                                              Palaa jo hermot tän kans, vielä viimeinen pyyntö täältä ennen korjaamolle hinaamista.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X