Puolavika ei ole lainkaan harvinainen. Lämpötila-anturikin ehkä, ilmastoinnin diagnostiikasta näkee mitä lukemaa anturi näyttää. Eiköhän täältä joku löydy vikakoodit lukemaan niin selviää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C5 2.4/2.8 ei käynnisty.
Collapse
X
-
Lämpötila anturi vaihdettu, ei vaikutusta. Killeri kävi lukemassa koodit. Ei vikakoodeja. Mutta moottorinlämpötilaksi ilmoitti -15 astetta. Ja ilmastointi tosiaan ei toimi (flekti ei pyöri edes).
Kipinää kokeiltu, väriltään keltainen "pallo" ja satunnaisesti startatessa kipinä vaan iski.
Eikös se pitäisi ihan sininen olla ja lyödä useammin?
Comment
-
Moottorin lämpötilan mittaus ei toimi. Koska luulee, että on -15 C niin siksi ilmastointikaan ei käynnisty. ECU luulee, että on talvipakkaset ja antaa siksi liika rikkaan seoksen. Ei käynnisty ja pensa haisee.
Jos anturin vaihto ei korjannut, niin siinä ei ollut vikaa vaan se on liittimissä tai johdoissa.
Comment
-
Ilmastointi käyttää omia antureitaan, ei liity moottorinohjaukseen.
Korjaa tuo lämpömittauksen vika niin moottoria ei uiteta bensassa. Mitä näyttää moottorin lämpötilaksi, jos anturin johto on irti? Onko vaihdettu varmasti moottorinohjauksen lämpöanturi eikä mittariston lämpöanturi? Elleivät ole samassa.
Comment
-
Joo meni tosiaan mittarit sekaisin. Ilmastointiin vaikuttaa ulkoilman lämpötila eikä moottorin lämpötila.
Comment
-
Vaihdettu anturi on se joka löytyy tulipellin luota, sininen 4-napainen. Ymmärsin että se nimenomaan on moottorinlämpötila anturi. Eikös mittarille menevä anturi taas ole alavesiletkussa? Toivottavasti nyt oli oikea anturi :D
Itse taas alan epäillä vaan sytkää. Kipinä kuitenkin heikonlainen ja startti vaan pyörittää ilman minkäänlaista tapahtumaa..
Comment
-
Jos tulpanjohdoissa, puolassa tai bensapumpussa on vikaa niin ei tule vikakoodeja noin vanhassa. Paljonko on kilometrejä mittarissa ? Puola on kolmeosainen joten en usko että sen hajoaminen estäisi käynnistymisen kokonaan. Bensapumpun vaihtaisin jos kilometrejä on yli 300tkm..
Comment
-
3 rikkinäistä bensapumppua Audiin vaihtaneena ne kaikki hajosivat siten että bensaa kyllä tuli mutta paine ei riittänyt eli väittäisin että voi olla rikki. Paineenmittaushan sen kertoo mutta samalla vaivalla vaihtaa pumpun kun ei se taida olla näihin kallis.
Comment
-
Mutta mikä viittaisi siihen oireeseen että edeltävänä päivänä kun ei jaksanut enää lähteä käyntiin, niin joutu sahamaan kauan ennen kuin lähti, mutta toimi sen koko päivän, mukaan lukien noin 4 starttausta, jotka tehty muutamien tuntien taukojen välissä. Periaatteessa lämpimänä toimi, mutta seuraavana sama juttu.
Meinasi lähteä, kunnes lopetin startin savuttamisen.
Pumppukin surisee sen pienen hetken kuten aina ennenkin.. Nooh Alpi käyttäjältä ostin puolapaketin, saapunee torstaina. Jos tietäisi silloin lisää.
Comment
-
Vaihdoitko tulpanjohdot samalla ?Nehän pystyy kyllä mittaamaan yleismittarilla, tosin se ei kerro sitä jos ne lyö kipinän läpi. Vaikea kyllä uskoa että kaikki johdot olisi viallisia. Yleensä se kone käy edes jotenkin jos tulpanjohdoissa on vikaa.
Comment
-
https://deutscheautoparts.com/bosch-...6a906433g.html Anturi(G28?) on paskana. Ilmoittaa ECU:lle kierrosnopeuden. Ottaa vauhtipyörästä kierrosnopeuden Auton alla laatikon kyljessä. VCDS ei anna vikakoodia, koska kipinä tulee ja bensaa. Kipinä vaan tulee, milloin sattuu. Itsellä oli melkein sama ongelma. Ajoin auton parkkiin, ja se siitä. Välillä yritti, mutta ei. Uusi anturi, eikä silti. Loppu vika: pytyt puolillaan bensaa, koska bensapuoli ei tajunnut, ettei romu käy. Tyhjennys ja poltto ja laakista käymään. Tosta linkistä näet, minkä näköinen on.
Comment
-
Onko tulpat märät edelleen? Luulisi, että ei se bensaakaan anna, jos ei ymmärrä kierroslukua ja ruiskutuskohtaa. Ootko startannut kaasu pohjassa? Siskon Polo ei yksi aamu käynnistynyt. Starttasivat akun loppuun. Menin kattomaan, startattin ja tutkittiin. Kaikki ok. Lopulta kaasu pohjassa piiiitkä startti ja käyntiin. Sen jälkeen pelannut ok.
Comment
-
Oletko tutkinut, ettei sylintereissä ole "liikaa" bensaa? Jos tulee kipinää oikeaan aikaan ja siihen sitten bensaa, niin kyllähän kone jotain meteliä pitää. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin mulla pytyt oli puolillaan bensaa turhista käynnistämis yrityksistä johtuen.. Ei tullut itselle mieleen moinen vaihtoehto. Kannattaa tutkia. Bensahan ei syty, ellei se höyrysty. Jos pytyissä on liikaa bensaa verrattuna ilman määrään, tulos nolla. Nuorena yritettiin saada bensa palamaan, mutta ei se syty, edes tulitikun siihen heittämällä. Laita kanisteriin bensaa ja kokeile, sitten juokse. Oikeastaan ennen.
Comment
-
Mulla kans vastaavia oireita ollut eli joutuu välillä tosi pitkään sahaamaan käyntiin.3 viikon testaamisen jälkeen löysin ratkaisun siihen mutta en syytä miksi se tekee niin. Aina kun käynnistää auton niin ennen starttia pitää odottaa että ajoneston valo sammuu.Tämän jälkeen se lähtee aina heti käyntiin.Vikakoodit luettu vcds:llä ja niitä ei ole. Mistä toi voi johtua ?Onko johdot niin vanhat että virralla kestää pitempi aika mennä oikeisiin paikkoihin vai mistä on kyse ?
Comment
Comment