Autoni tuntuu olevan jatkuvasti vikatilassa, välillä se kuitenkin kulkee normaaleilla tehoilla, mutta vain hetkittäin. Voisiko vika olla siis ilmamäärämittarissa? Jos ilmamäärämittari on irti niin aiheuttaako se myös vika tilan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilmamäärämittari rikki?
Collapse
X
-
Kyllä ecu menee vikatilaan kun maffin piuhan irrottaa, mutta useesti toimii kuitenkin sillon paremmin kun viallinen maffi kiinni.
Jos ei mitään vikakoodeja ole ja ei reagoikaasuun, puutuu, röpöttää ja paukkuu niin suurella todennäkösyydellä maffi hajalla. Voihan sen tietysti oskilloskoopillakin mitata.
Comment
-
Joo, mutta tuossa kysyttiinkin että tuleeko MAFfin irroittamisesta vikatila :)
Sen verran olen joutunut rikkinäisen MAFfin kanssa painimaan, että auto kävin vain todella huonosti sillä. Ei ottanut kierroksia, ja kävi raskaasti ja savutti. Ei sillä pystynyt edes ajamaan. Kun otin liittimen irti, kone alkoi käydä ihan normaalisti.
Voihan sen MAFfin mitata myös VAG-COMilla logittamalla, näkee antaako se edes sinnepäin oikeita arvoja.
Comment
-
-
3BGPassat
Mites diisseli käyttäytyy rikkinäisellä MAFfilla? Kulkeeko sekin paremmin piuha irti kuin rikkinäisellä anturilla?
Comment
Comment