Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

89q 2.8 takapönttö haussa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 89q 2.8 takapönttö haussa

    Hei

    Olen yrittänyt metsästää tähän autooni takapönttöä jo parisen viikkoa tuloksetta. Yhdestä bosal, babel, tjsp. raamatusta löytyi osuva, mutta kyseistä jötikkää ei saanut rahallakaan Suomeen.
    En ole hakemassa pöntöltä mitään syvän kaunista bassoääntä tai ulkonäköä ( ei tosin haittaakaan, mutten halua turhasta pörinästä älyttömästi maksaa).
    Jostain jos vain saisi sopivan ts. istuisi paikalleen ilman hirvittävää turaamista.

    Mitenkäs tuommoinen yleismallin vaimennin asentuu tuonne alle? Osuuko pakoputken päät lähellekään niille varattua paikkaa? Löytyykö alkuperäisen mallista mistään?
    Viimeinen vaihtoehto on soittaa audille ja hakea orkkispönttö.

    Autona siis Audin Qupee quattro vm 95.

    nimim. katsastus vähän myöhässä...

    #2
    Custom auto craft

    Itselläni tuollainen ja on kyllä takuulla hintansa arvoinen. Ulostulot pitkät, koska sama käy sedaniin, jossa pidempi peräylitys.

    Comment


      #3
      Oisko porkkis linkittää kuvaa tuosta miltä se näyttää sämpylän pyllyssä? Mites vitosen saundimaailma tuolla muuttui?

      Comment


        #4
        Lievästi "pulputtava" eli hitusen turbosaabimainen ääni tuli. Sisämelu ei missään nimessä tippaakan häiritsevä.
        Kuvaa en kehtaa panna, koska en oo vieläkään saanut aikaiseksi lyhentää noita häntiä :D Eihän sitä nyt parissa vuodessa kerkee.
        Näyttää siis varsin typerältä liian pitkänä.

        Comment


        • #5
          Päivän saldo.

          Pit stop e-18 S2:n vaimennin n. 650e paikaleen. Ens viikolla sai jo soitella.
          Eurostainless tarjosi puhelimitse 250e (!!). Paikan päällä 600e. Rosteripönttö asennuksineen. Rojut löytyisi hyllystä (älkää viekö sitä viimestä sieltä ennen huomista!)
          Veromiehen Audilla vakio, asennuksineen 500e. Toimitusaika pari päivää.

          Audin palvelu yllätti positiivisesti, mutten ole ihan varma kannattaako vakiosta maksaa 500 kun "Ikuisen" (quot: Eurostainless) saa jo kuudella sadalla.
          Hmm hmm... Eikä tuo hintansa puolesta vaikuta huonolta tuo Customikaan. Milläs aikatalulla sellaisen saisi Suomeen?

          Euro on tällä hetkellä ykkösenä. Naapurissa on vielä katsastusasemakin ja olishan se hienoa, että kun audin työntää joskus perse edeltä lepikkoon niin vielä vuosikymmenten päästä saa joku ihastella hienoa takavaimenninta.

          Comment


            #6
            Audin palvelu yllätti positiivisesti, mutten ole ihan varma kannattaako vakiosta maksaa 500 kun "Ikuisen" (quot: Eurostainless) saa jo kuudella sadalla.
            Ei rosteripönttö ikuinen ole, kuitenkin huomattavasti pitkäikäisempi mitä tavallinen. Saattaa muuten tuo Audin vakiopönttökin olla rosteria.

            Vinkki: Jos putki on haponkestävää terästä, niin siihen ei tartu magneetti kiinni.

            Comment


              #7
              Ainakin S2:sen vakioputkistossa itse putket on jotain rosteria ja pöntöt sitten jotain alu/sinkkipinnoitteista mustaa rautaa.

              Ja kylmämuokattuun rosteriin ja haponkestävään tavaraan magneetti kyllä tarttuu. Ei ihan yhtä innokkaasti kuin mustaan rautaan mutta tarttuu kuitenkin.

              Comment


                #8
                Osa putkistosta tosiaan on magneettista ja osa ei. Ihan siis putkiosat. Pönttöjenkin kestävyys on mielestäni ensiluokkainen.
                Tökkiikö tuossa CAC:ssa joku? Vai pitääkö saada nyt heti äkkiä eikä malta odottaa viikkoa? Säästäisit aika sievoisen summan.

                Comment


                  #9
                  Samoilla linjoilla Porkkiksen kanssa, CAC:lta saisit melkein 2 putkea (toisen vaikka seinälle) samaan hintaan. CAC:lta toimitusmaksu Suomeen on 50-60 euroa tuolle putkelle. Olisin ostanut tuossa syksyllä, mutta silloin ei ollut varastossa, nyt löytyy taas.

                  Comment


                    #10
                    Ja kylmämuokattuun rosteriin ja haponkestävään tavaraan magneetti kyllä tarttuu.
                    Jos tarkkoja ollaan, niin austeniittinen ruostumaton teräs (ns. haponkestävä) on täysin anti-magneettista, esim. AISI 316L teräkseen ei magneetti tartu muuten kuin liimalla.

                    Mutta muitakin ruostumattomia teräksiä on; martensiittiset, ferriittiset ja duplex -teräkset, jotka kaikki on enempi vähempi magneettisia. Jostain syystä vain oletin, että putket olisi tehty austeniittisesta rosterista, kun se minun mielestä olisi paras materiaali pakoputkiin. Paljon mahdollista, että muita laatuja niihin kuitenkin käytetään.

                    Comment


                    • #11
                      Eipä tuossa CaCissa mitään vikaa ole.
                      On viimeaikoina vaan alkanut tuntua, että karma saattaa loppua kesken, kun jo heinäkuussa olen yhden ylikonstaapelin kanssa puhelimitse jutellut katsastusasioista. Tyttöystävällä tuolloin auto lainassa (ei ollut kovin tyytyväinen ;P).
                      Noh, on tässä vielä yö aikaa miettiä...

                      Comment


                      • #12
                        Doc powerilla oli vika vaimennin s2:een 450? materiaaline rosteri.

                        Comment


                          #13
                          Olet Ilkka aivan oikeassa siinä mielessä että perustilainen tai kuumamuokattu austeniittinen ruostumaton teräs kuten 304 (kansankielellä rosteri) ja 316 (eli hapokas) ovat antimagneettisia. Mutta KYLMÄMUOKKAUKSESSA austeniittinen rakenne muuttuu ferriittistä rakennetta muistuttavaksi ja siten magneetti alkaa tarttua ilman liimaakin. Kuinka hyvin magneetti tarttuu riippuu suoraan kylmämuokkausasteesta.

                          Asian voi kuka tahansa todeta omin käpälin etsimällä magneetin ja tallustelemalla keittiöön pesupöydän tykö ja taputtelemalla sitä magneettia pitkin pesupöydän pintaa. Erityisesti kannattaa kokeilla magneetilla altaiden pohjaa, kylkiä ja teräviä kulmia missä teräs on venynyt eniten. Magneetti ei sinne mihinkään kyllä tartu samalla tarmolla kuin mustaan rautaan, mutta "magneettisuuden" muokkautuneimmista kohdista kyllä huomaa selvästi.

                          Pesupöydät valmistetaan kylmämuokkaamalla 304:sta lähtötilassa täysin austeniittisesta ruostumattomasta teräslevystä.

                          Samalla tavalla "magneettisia" ominaisuuksia voi löytää austeniittisen ruostumattomaan teräkseen hitsatuista hitseistä.

                          Sattumoisin olen tehnyt töitä parin kolmen vuoden ajan austeniittisten ruostumattomien terästen muovauksen ja hitsauksen tuote- ja tuotannonkehitystehtävissä, joten saatan asiasta jotain tietääkkin...

                          Orkkispakoputkimateriaaleina käytetään juuri tuota austeniittistä 304:sta ja toisena vaihtoehtona ferriittistä ruostumatonta terästä. Kolmantena vaihtoehtona on sitten se alu/sinkkipinnoitettu musta rauta.

                          Comment


                          • #14
                            CaCin kaveri mailasi äsken takaisin ja hinnaksi tulisi 224 + 32e. Taidan tilata.

                            Erehdyi selailemaan tuota sivustoa enemmänkin ja silmääni sattui hydrauliset nostimet.
                            Nakutus ei vielä ennen nostimen myyntisaarnoja häirinnyt juurikaan, mutta nyt mietin, että pitäisiköhän samalla tilata pari tusinaa nostinta.
                            Mahtuisi hienosti budjettiin ja saisin vielä öljykorkin, etuvilkut, matot ja kromatun käkkäkahvan napin!

                            Ongelmaksi muodostuu vain kädettömyyteni, ja menneitä tarinoita lueskeltuani itseluottamusta ei välttämättä riitä tuohon projektiin. Kuinka suuri mahdollisuus minulla on ryssiä koko touhu?
                            Niin ja yksin minun ei tarvitse noita vaihtaa... Jos tuossa nyt toisesta paljon hyötyä on.

                            Comment


                              #15
                              Oliko toimitus nopeudesta puhetta?

                              Comment


                              • #16
                                Kolmesta neljään päivää siitä kun maksu näkyy CaCilla.

                                Op:n elektroni ei taas oikein futaa minulla noiden paypallien ja moneybookersien kanssa, joten pitänee käyttää IBANia tuohon maksuun. Olen kyllä aukonut nettipankista tuon nettimaksuominaisuuden. Ei ymmärrä mikä tuossa oikein haraa vastaan...



                                Nostimet jää tilaamatta tällä
                                kertaa.

                                Tuossa kuva jonkin beneluxin qp:sta tuolla pöntöllä.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuleehan nuo hieman pitkälle, mutta ehkä tuon kestäisi. Ja voihan niitä tosiaan lyhentää. Itse haluaisin vaan hieman äkäisemmän näköiset ulostulot. "DTM"-ulostulot ja hieman isommat ehkäpä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei se sillä jo 90-luvun lopussa kuolleella DTM-muodilla nopeammaksi muutu...

                                    3 tuumaiset ovat ja ihan sopusuhtaiset mielestäni. Kukin tavallaan, mulla alkaa kolmekymppisyys olemaan lähellä :)

                                    Comment


                                      #19
                                      No mä en nyt hirveesti muodista muutenkaan mitään tiedä. Mut omassa silmässä näyttää hyvältä:) Ai ne on kuitenkin 3 tuumaset. Jotenkin näyttää tuossa kuvassa pieneltä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Nostimia saa Audiclubin kautta tosi edullisesti verrattuna marmoritiskin hintoihin, joten niitä ei välttämättä kannata Luxemburgista asti tilailla. CAC:ltä tilailin lötköön viime syksynä pommin ja homma sujui uskomattoman jouhevasti. Sähköpostia kun laittoi lauantai-iltana, niin vastasivat samana iltana. Toimitukseen meni noin viikko siitä kun maksoin lähetyksen.

                                        Sitten vielä tuosta teräs hommasta, eli magneetti ei tartu austeniittiseen teräkseen, oli se sitten mitä tahansa. Austeniittistä ruostumatonta terästä muovatessa, muokkautunut kohta niin sanotusti työstökarkenee, jolloin ko. kohdan kiderakenne muuttuu osin martensiitiksi, johon taas magneetti tarttuu. Tavallinen austeniittinen ruostumatonteräs ei ole hapon kestävää, vaan kun siihen seostetaan ~1%:n luokkaa molybdeenia se muuttuu haponkestäväksi.

                                        Comment


                                          #21
                                          Luetun ymmärtäminen tuntuu olevan nykyään täysin aliarvostettu ja katoava taito. Ja tuloksena syntyy turhaa väittelyä samasta asiasta eri termeillä puhumalla ja termejä sotkemalla ja samalla kaikki ovat oikeassa.

                                          Tässä pitäisi nyt pystyä tekstistä erottamaan puhutaanko austeniitista mikrorakenteena vai austeniittisesta teräksestä terästyypin nimikkeenä. Ja kyllä, austeniitti mikrorakenteena ei ole magneettinen. Ja kyllä, austeniitti leikkautuu kylmämuokkauksessa martensiitiksi, johon magneetti taas tarttuu, koska martensiitti mikrorakenteena muistuttaa läheisesti ferriittistä (ferromagneettista) mikrorakennetta.

                                          Mutta kun puhutaan austeniittisesta teräksestä teräsnimikkeenä (esim 304 eli se kansan rosteri), se on edelleen austeniittista terästä 304 kylmämuokkauksen jälkeenkin, teräksen nimike ei muutu vaikka mikrorakenne muuttuukin. Ja silloin austeniittiseen teräkseen magneetti tarttuu. Joko tämä nyt oli riittävän ymmärrettävässä muodossa?

                                          Pointtina tässä asiassa oli kuitenkin se että jos sitä esim pakoputkimateriaalia yrittää arvailla magneetin avulla ja vastaan tulee putki johon magneetti heikosti tarttuu niin kyse hyvin todennäköisesti on austeniittisten terästen ryhmään kuuluvasta (304) rosterista tai (316) hapokkaasta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuon työstökarkenemisen voi todeta myös austeniittisesta ruostumattomasta teräksestä valmistetun lusikan avulla, josta ns. kuppiosa työstökarkenee ferromagneettiseksi ja tarttuu näin magneettiin muuta lusikkaa paremmin. Työstökarkeneminen, eli martensiitin muodostuminen, vaatii kuitenkin voimakasta muokkausta. Uskoisin, ettei tätä tapahdu pakoputken valmistuksessa. Voin toki olla väärässäkin.

                                            Se, että hitsiaine on magneettinen johtuu siitä, että austeniittisten terästen hitsiaine seostetaan usein hieman ferriittiseksi kuumahalkeiluvaaran välttämiseksi.

                                            Ja noissa ns. haponkestävissä materiaaleissa molybdeenin osuus on jotain 2-3%.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tarkoituksenani ei ollut kyseenalaistaa austeniittisen ruostumattoman teräksen (teräsnimikkeenä) magneettisuutta, ja ymmärrän kyllä, että teräksen kiderakenne voi muuttua toimitustilasta ns. jalostuksen johdosta. Tarkoituksena oli vaan täsmentää tiettyjä kohtia yllä olevasta tekstistä ja mainita, että austeniittisen kiderakenteen omaavaan teräkseen ei magneetti tartu (olisi pitänyt viitata edellisessä viestissäni selvästi teräksen kiderakenteeseen, joten minun moka).

                                              Mutta KYLMÄMUOKKAUKSESSA austeniittinen rakenne muuttuu ferriittistä rakennetta muistuttavaksi ja siten magneetti alkaa tarttua ilman liimaakin.
                                              Jos tarkkoja ollaan, niin austeniittinen ruostumaton teräs (ns. haponkestävä)
                                              Jos puhutaan austeniittisesta ruostumattomasta teräksestä, niin itse miellän asian siten, että se ei ole haponkestävää. Jos se taas on haponkestävää, niin siitä mainitaan erikseen (siis puhattaessa yleisellä tasolla, eikä minkään standardin mukaisista teräksistä tai jonkin teräsvalmistajan tuotenimikkeistä). Mutta tämä tästä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eilen lähti kuulemma pöttö matkalle.

                                                Tuo pankkisiirto on kyllä aikas hv. verrattuna moneybookersiin.
                                                Tasan 7 päivää meni "täysautomattista" IBAN-härväkettä käyttäen siihen, että maksu näkyi CaCilla.
                                                Olisin vienyt rahat sinne pyörällä tuossa ajassa...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pönttö saapui!
                                                  Kuriirismies kiikutti ihan kotiovelle asti.
                                                  Tänään tuli myös audiclubin jäsenmaksulasku.
                                                  Oh joy.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Vaihdatko pelkän takapöntön? Laitappas sitte ääninäyte! Vaikka privalla jos et nettiin saa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Itsekin olen harkinnut tuolta cac:ltä tilailla rojua kun leima lähestyy ja pakari on poikki.
                                                      Kuinkas te jotka olette sieltä tilailleet, onko maksutapojen nopeuksissa paljonkin eroja koska toimituksen nopeuteen kuitenkin se maksu vaikuttaa. Ja kuinka rahtikulut? koko putkisto olisi kuitenkin tarkoitus hankkia. Säästö nimittäin voisi olla mukavan suuruinen kun tämä meidän paikkakunnan suuryrittäjä haluaisi origin. putkesta yli 500eeroa

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nopein tapa on CACin mukaan Moneybookers. Maililla kannattaa kysyä tarkat rahdit.
                                                        Minulla oli rahdit sen 34 euroa.

                                                        Vaihdoin omaani pelkän takapöntön ja ei se äänimaailma hirveästi muuttunut. Referenssimuistikuva ehjän pöntön äänestä on tosin aika hatara.
                                                        http://sites.internet.lu/folders/cus.../cac000013.mp3
                                                        tuossa on jotain CAC:in rosteripörinää. Eos mistä pöntöstä.
                                                        Ääntä voi myös koittaa kuulostella Itä-Hgin suunnalla vaikuttavasta hopeesta qupeesta...
                                                        Joka on muuten LEIMASSA!

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X