Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

octavia 1.8t rs nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    octavia 1.8t rs nykiminen

    -mistähän mahtaa moinen ongelma johtua, 1,2-vaihteella ei nykimistä esiinny, kiihtyy tosi tasaisesti koko kierrosalueen.
    mutta 3,4-vaihteella noin 3500-4000 kierroksen kohdilla esiintyy nykimistä
    sellaista että ei auto ei tiedä meniskö vai ei menis eteenpäin, ohitustilanteessa pirullinen.
    autossa digituning-lastu. lastun asentaja arveli ilmamassanmittaria
    tai tulpanjohdotoja. hän itse oli vaihtanut omaan autoon tulpanjohdot ja vika oli kadonnut.
    vikakoodit luettu tänään ja vikoja ei löytynyt...
    itse ajattelin tuota ilmamassamittaria mutta kun vikakoodia ei tullut minkäälaista.
    entä tulpanjohdot, tulpat tai bybass voisko mahdollisesti ne aiheuttaa tämän.
    tulpat tulee vaihtoon 60tkm huollossa.
    tällähetkellä autolla ajettu tasan 50tkm. vm.-03.
    kyllähän tuon asian kanssa tulee toimeen, mutta olisihan se mukava jos 3,4-vaihteellakin auto kiihtyisi tasaisesti.
    -samoin sisävalojen suhteen jotain häikkää, sytyy ovista silloin kun sattuu.
    ja joskus monttuun ajaessa tulee mittaristoon valo joka varoittaa
    avoimesta ovesta.
    muuten auto pelannut tosi hienosti...

    kiitoksia kaikille viestiini vastanneille.

    #2
    Laajakaistalambda kiinni ja tsekkaa ettei mene laihalla. Jos ei omaa tai kavereilla ole niin esim johonkin dynolle, jossa on.

    Comment


      #3
      arvaisin ahtovuoto tai yliahto. vag-com kiinni ja lokita block 115?

      Comment


        #4
        Tulpan johdot?? -03 1.8 teessä?
        Tuota, kukas muuten asensi tuon lastun? (tai ohjelman)

        Comment


          #5
          asennus

          asennus tapahtui
          http://www.mandelli.fi/

          Comment


          • #6
            Hei Ola:

            Selvennätkö tuota yliahtohommaa, kiitos.

            Kun meidän 1.8T AJQ 180hp moottorissa Tekun 4-vetodynossa oli teho- ja vääntökäyrissä havaittavissa just ekaks tota yliahtamista ja sitten isompi korjauspudotus heti perään --> eli auto empi/nyhti hetkittäin. Ahdot Tekun mittarin mukaan 0.85 baria max, ja sitten aina ECU (?) korjasi terävästi ahtoja alaspäin ja veto hiipui aavistuksen hetkeksi. Moottori ja auto ovat vakiovireessä, noin 150tkm.

            Ahtopainetesti oli tehty, ei vuotoja. Ongelma siis oli tuo yliahtaminen ja sitten aina LÖPS, eli kiihtyvyys oli "portaittaista" kun välillä taas mennään mutta sitten silmänräpäykseksi LÖPS... Ongelma oli pieni, mutta dynolapussa kyllä näkyi. Ja esim. rampilta motarille vaikka nelosella kiihdytettäessä 1500-6000rpm se portaittaisuus kiihdytettäessä oli ainakin omaan hanuriin havaittavissa ja perin rasittavaa.

            Vuoden ajan vaihtelin osia:
            - tulpat (orkkis NGK), ei vaikutusta.
            - lambda, ei vaikutusta.
            - ilmamassamittari, ehkä jotain parannusta?
            - by-pass, ehkä jotain parannusta?
            - vedenlämpöanturi ja ilmanputsari, hehheh ei mitään uutta...
            --> mikään noista ei juurikaan auttanut. Kaikki vanhat osat oli Audin omia ja kaikki uudet samoin.

            - sitten vaihdoin N75 ahtopaineensäätösolenoidin, vanha (koodi C tai G ?) ja uusi (koodi F) naksuivat akkua vastaan samalla tavalla, mutta uudella se kone alkoi vihdoin vetää puhtaasti. Hieman lievempi tuntuu vääntö olevan alemmillla kierroksilla, mutta veto on puhdasta ihan koko kierroslukualueella. Samaan dynoon on tarkotus mennä uudestaan, tottakai, pitäis vaan vaihtaa nuo nastarenkaat taas kesäkumeihin siksi aikaa.

            Eli onko tuollainen portaittainen nyhtäminen/epäröinti muille tuttua? Oliko vika siinä N75:ssä, ja jos kerran oli, niin miksi F pelaa puhtaasti ja orkkiksella yliahtaa? Vai onko tässä jotain muuta vielä? VAG-com on, mutta tietotaito sen suhteen ala-arvoinen.

            Tekun dynovedossa bensa oli 98E ja nyt olen kokeillut V-Powerilla --> persdynon perusteella ei eroa noitten kahden välillä.

            Kiitos kun jaksoitte lukea loppuun asti, nyt antakaa korjaava palaute.

            Comment


              #7
              noissa lastutetuissa monesti menee noi ahdot yli sallitun maksimin jolloin ecu katkoo kaasuläpällä.

              sulla ilmeisesti oli jotain häikkää N75:ssa. jos se uusi pelaa niin ok. siinä saattaa olla säätöruuvi päällä jota voi minimaalisesti kääntää ja säätää herkkyyttä.(menee rikki jos säätää monta milliä/astetta, öhöm BTDT)

              toinen vaihtoehto katkomiselle on se että ahto on jotain 0.3bar eri kuin mitä ecu pyytää, jolloin menee yleensä kanssa hetkeksi vikatilaan ja joskus jää koodikin.

              Comment


              • #8
                Tänks.

                Tuli just mieleen että ehkä puran imutötteröitä sen verran että pääsen putsaamaan / tarkastamaan kaasuläpän herkkyyden kanssa. Se on kanssa tekemättä vielä.

                Comment

                Working...
                X