Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kevyemmät hyt.nostimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kevyemmät hyt.nostimet

    Vakio 20vt hyt.nostimen paino on 80g - aika painava isolla nostolla(n11mm) korkeillä kierroksillä(7-8k rpmi)
    Tarjolla ois n.55g painavat hyt.nostimet, tai aino oikea ratkaisu - jäykemppi jousi? Jäykkä jousi teke taas kipu nokalle/laakereille?
    Tai milloin kannatais alka huolehti valvefloatistä?

  • #2
    Mikä on tuo kevyempi nostin? ts. mistä autosta, vai onko joku tarvike?

    Jos meinaat kierrättää yli 7500, laita kovemmat jouset, mutta käytä laatumerkkiä. Älä kierrätä vakioöljypumpulla yli 8000:n, tai tulee romua.

    En ole törmännyt mainitsemaasi nokkien/laakerien kulumisilmiöön, vaikka aika moneen vekottimeen on kovat jouset tullut asennettua.

    Comment


    • #3
      http://www.034motorsport.com/product...roducts_id=464

      Niita aatelin käyttä, 30% keyemppi ois noin 55g, en tietä, kennen tekemä, varaosaliikestä löyty monta eri valmistaja, mutta kaikissa paino 80gramma.

      Comment


      • #4
        INA merkkine sekä FEBI (kun febin laatikossa on juuri INA nosturi) paina 70g

        Comment


        • #5
          Reval Autosta saa kahta 20V sopiva nostinta 034 109 309 AD - paino 68g
          050 109 309 J - paino 56g

          Comment


          • #6
            Kyseiset nostimet hommatu :)
            Meyle products valmistamat
            100 109 0029
            audin liikesta koodilla:
            050 109 309 J

            Comment


              #7
              "INA merkkine sekä FEBI (kun febin laatikossa on juuri INA nosturi) paina 70g"

              Toisin kun yllä, kalsken tepolta saa nostimia 56 gramman painoisina.

              Comment


                #8
                Miten noista kevyemmistä nostajista hyötyy? Onko noista iloa vasta jos tehoa on 500++ vaiko jo kesymmissä laitteissa..?

                Comment


                • #9
                  Kevyempi rasitus koko venttiilikoneistolle, pienemmät pintapaineet, parempi kestävyys.
                  Arvaan että esim 1.8T ventiilikoneiston kestävyys johtuu osittain siitä että on kolme
                  pientä (ja kevyttä) imuventtiiliä, kahden raskaamman sijaan.

                  Sitten kovemmin kiertävissä alkaa tuo valvefloat myöhemmin, jousia vaihtamatta. Jousien
                  vaihtaminen kovempiin rasittaa myös (ja vie vielä tehojakin).

                  Comment


                  • #10
                    Vähemmän kiihdytettävää massaa -> kierrosherkkyyttä & enemmän tehoa auton kiihdyttämiseen. Vaikutus varmaan aika marginaalinen.
                    En ole kyllä kuullut että muissakaan vag-venttiilikoneistoissa olisi kestämisen kanssa ongelmaa, pl. ne v6 dieselien nokkaviat.

                    Comment


                    • #11
                      Onko noi kevyemmät nostimet jostain tietystä vuosiluvusta alkaen, tietyssä moottorissa vai mitenkäs?

                      Comment


                      • #12
                        Eri moottoreissa, pääosin 4cyl 8V-koneissa noita kevyitä tehtaalta ollut.

                        Comment

                        Working...
                        X