Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Isv "pärisee",alempi letku litteänä,rikkikö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Isv "pärisee",alempi letku litteänä,rikkikö?

    Otsikon mukainen kysymys isv:n toiminnasta.

    Auto käy normaalisti tyhjäkäyntiä. Kaasuttelun jälkeen kierrokset putoavat alle tyhjäkäynnin,nousevat takaisin normiin taas.(näin ei käy aina)
    Isv:tä kun kokeilee käsin se värisee kuin mamman vibra:)
    Onko tuo normaalia?
    Konepelli auki kuuluu isv:stä "pärinää"selvästi.

    myös isv:stä alempi lähtevä letku imusatsiin on koneen käydessä suht littanana.

    Ehjänä vai ei?

    Kyseessä tuo nicin alla oleva 90 2.0 10v

    #2
    Mun vastausta ei kannata ottaa liian vakavasti, koska tietotaso aika huono, mutta heitetään nyt jotain :)

    Ei tuollainen pärinä kuulosta normaalilta, eikös noissa ole joku solenoidin tapainen joka liikuttaa luistia. Kuulostais kun luisti vaan heiluu ees taas. Olet varmaan jo irroittanut ko. osan ja putsannut oikein perusteellisesti jollain sopivalla litkulla (ite putsannu naftalla, mutta parempiakin aineita lienee)? Tuppaavat olemaan täynnä mustaa töhnää, joka voisi hyvinkin aiheuttaa jumittelua. Putsauksen jälkeen voi testata isv irti josko "luisti" liikkuu normaalilla tavalla.

    Offtopic:
    Ja niiden alipainelinjojen uusiminen on ihan fiksua, mulla oli pari linjaa vähän heikossa hapessa, en ollut huomannut yhden olevan irtipoikki (imusarja -> temperature pneumatic valve tjsp) ja eiköhän se tipahtanut tulikuuman imusarjan päälle. Siinä sit arvottiin yöllä kolmen aikaan että mikä helv**** palaa kun savua puskee konepellin alta, onneksi sai sammutettua eikä ollut kriittinen kun liittyi ainoastaan kylmäkiihdytysrikastukseen joka oli vissiin ollut toimimatta ties kuin pitkään kun tyhjäkäynti aaltoili (imuvuoto) ja kulkupuoli oli tavallistakin heikompaa kylmänä.

    edit: typå

    Comment


    • #3
      Kunnon tuntien/vuorokauden liotusta en ole tehnyt.Kevyttä kenttähoitoa tosin tuo on saanut liuottimella ja sitten crc:llä muttei pitkää aikaa.
      Joku mättää ilmeisesti kun ajossa kytkimen pohjaan painaminen tiputtaa jengat lähes nolliin.
      Kierrokset tosin palaavat normaaliin,ikinä ei ole sammunut kuitenkaan. Tätä se ei kuitenkaan tee joka kerta,välillä käy normaalisti.

      Viitanneeko tuo vaan isv:n paskaisuuteen vai johonkin muuhun.

      Paljonko tuon isv:n sisällä olevan "lautasen" pitäisi avautua?
      Tuossa se avautuu noin 3mm.
      Ruuvarilla kokeillen se ei enempää avaudukkaan ja luisti liikkuu hyvin.

      Comment


        #4
        Kyllä tyypillisesti isv:tä ohjataan pulssisuhteella eli sen kuuluukin hurista ja täristä.

        Comment


        • #5
          Hyvä.
          Mikä mahtaisi aiheuttaa tuon tyhjäkäyntihärön.
          Kaikki letkut pitäisi olla ok.
          Voiko tuo isv aiheuttaa moisen satunnaisen häiriön?
          Putsaus lienee totaalisesti paikallaan kuitenkin.
          Aiemmin kun tuota liottelin ei röhnää tuosta pahemmin kuitenkaan irronnut.
          En tosin liottanut vuorokausia kun autoa tarvitsin.

          Comment


          • #6
            Omassa lötkössä samaa ominaisuutta. ISV:n putsailin ja liottelin, mutta eipä merkittävästi ollut vaikutusta. Itsellä kierrokset tippuu sinne jonnekin 300-400 maastoille ja hyppäävät kyllä sitten taas normaalille tyhjäkäynnille. Ja miullakaan tätä ei tapahdu jokakerta. Mistä moinen voi sitten johtua, alkaa ideat olla lopussa.

            Comment


              #7
              Oisko tyhjäkäyntikytkin rikki tai väärässä asennossa, niin ISV:n ohjaus tulee viiveellä.

              Comment


              • #8
                Tyhjäkäyntikytkin.. siis kaasuläpällä?

                Comment


                  #9
                  Juu, se on yleensä siinä kaasuläpän alapuolella. Siinä vieressä on myös semmonen iskunvaimennin, joka vaimentaa kaasuläpän sulkunopeutta kiinnimennessään. Senkin säätö voi auttaa.

                  Yhdessä koneessa näiden säätö auttoi kummasti. Aikaisemmin kun hölläsi kaasun, niin kierrokset heitteli hetken. Nyt tippuu nätisti tyhjäkäynnille, kun tyhjäkäyntikytkin ottaa oikeassa kohdassa.

                  Comment

                  Working...
                  X