Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2:sen jarrut!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2:sen jarrut!

    Onko kellään tietoa voiko tämän jarrujen ns. paineakun ohittaa ja laittaa paine suoraan tehostimelle?
    Tiedän mikä laitteen tarkoitus on ja en sen ominaisuuksia kaipaa kyseessä olevaan autoon.

  • #2
    Ei voi.

    Comment


    • #3
      Ei voi.
      Tai voi kyllä, mutta viimeistään maanantaina on joko ruumishuoneella tai varaosaliikkeessä tungosta. =)

      Comment


      • #4
        Aika usein kyseinen laite on rikki ja silti tehostin toimii auton käydessä.

        Comment


        • #5
          Järjestelmän paluukierto on järjestetty niin, että kun pommin paine nousee tarpeeksi, niin pommin kautta alkaa virrata neste takaisin säiliöön. Tehostimella tuollaista kiertoa ei ole, vaan sieltä matalapaineinen neste palaa säiliöön vain jarrua painettaessa.

          Eli siis jos laitat pumpun suoraan tehostimeen, siun pitää kehittää siihen väliin joku paluukierron paineventtiili. Tuohan tietysti rasittaa pumppua enemmän, kun mitään paineiskuja tasaavaa säiliötä ei ole.

          Comment


          • #6
            Niin ja käytännössä ns kuollutkin pommi kyllä avustaa jonkin verran. Täysin kuollut sitten aiheuttaa sen että pumpun paineiskut tuntuu polkimessa. Ilman pommia poljin sykkii varmaan aika tavallakin eikä pumpun tuotto riitä tehostamaan nopeissa polkaisuissa.

            Comment


            • #7
              En ole koskaan jaksanut könytä tuolla ahtaassa konetilassa sen vertaa, että onko tuossa paineakussa standardin mukainen kalvoakun (olettaisin että on kalvomallinen 90%varmuudella) mitta/täyttöpiste? Voisi piruuttaan tarkistaa/täyttää oman.

              Comment


              • #8
                Orkkispommi ei valitettavasti ole täytettävissä. Joskus oli kylläkin juttua täyttöventtilien rakentamisesta noihin, mutta enpä osaa sanoa, onko joku sellaisen onnistuneesti tehnyt.

                Comment


                • #9
                  On toki. Pasi_ teki tuollaisia muutaman aikoinaan. Itselläni esimerkiksi on täytetty autossa kiinni. Nyttemmin taas tyhjentynyt kylläkin :)

                  Eihän siinä kai muuta ollut kuin pieni reikä alemmalle pallonpuoliskolle varovasti. Kalvo luultavasti nojaa siellä sisällä alempaan puoliskoon, joten sen poraamista kannattaa vähän välttää. Sitten vaan joku holkki siihen palloon sähköliimalla varoen kuumentamasta sitä kamalasti ja holkkiin täyttöventtiili.

                  70baria typpeä sisälle.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitoksia vastauksista. On haaveena saada "pommi" ja tehostin pois konehuoneesta ja laittaa ohjaamoon sähköhydraulinen pumppu.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä mie tosiaan noita pommeja täytin joku 3 kpl reilu pari vuotta sitten. Oma on silloin täytetty ja kestää tänä päivänä 50 polkaisua eikä ole koskaan hälyttänyt startatessa tyhjästä pommista. Eli homma siis onnistui. :)

                      Comment


                      • #12
                        Minulla palaa öljy takaisin säiliöön, kun auto seisoo pitempään. Onkos se silloin vuotavan venttiilin syytä ja pystyyköhän sitä korjailemaan.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllähän se siihen viittaa. Tiedossa ei ole korjaustapaa. Ulkoinen takaisku paineletkuun varmaan toimisi ehkä. Jos se siis vuotaa pumpulle takaisin kuten kuvittelen. Itsellä sama tilanne. Pommissa vielä typpeä rutosti, mutta venttiili vuotaa seisotuksessa hytikkaöljyn pois.

                          Comment

                          Working...
                          X