Laitetaas tähän tämmöinen vinkkivinkki t89:ään.
Eli kannattaa tarkistaa omasta autosta peräöljyt. Itsellä on nyt sattunut kaksi tapausta, jossa perässä on ollut alle 1 dl öljyä eli käytännössä pyörinyt kuivana. Kumpikin tapauksista on toiminut hyvin eikä ole pitänyt ääntä. Toisesta vaihdoin laakeritkin, mutta se oli oikeastaan aika turha homma. Mutta eipä sitä nyt kannata koittaa, että minkä aikaa se kestää, koska homma on yksinkertainen:
a. auto perästä ylös
b. alapuolen öljyproppu auki 17 mm kuusiokoloavaimella
c. kyljessä oleva proppu (17 mm kuusiokolo) auki ja reiästä 0,75 litraa Mobil SHC 75W90 -öljyä. Öljymääristä tuntuu olevan vähän kaikenlaista mielipidettä, mutta tämä on Bentleyn korjausoppaasta katsottu. Esim. Autodata ehdottaa 1.8 litraa (!). Itse tämän verran sinne laitoin, kun perä oli pöydällä ja sitten perä autoon kiinni. No sieltähän ne ylimääräiset tuli sitten huohottimesta ulos.
d. proppu kiinni ja kovaa ajoa
Edit: vähän muokkailtu alkuperäisestä
Eli kannattaa tarkistaa omasta autosta peräöljyt. Itsellä on nyt sattunut kaksi tapausta, jossa perässä on ollut alle 1 dl öljyä eli käytännössä pyörinyt kuivana. Kumpikin tapauksista on toiminut hyvin eikä ole pitänyt ääntä. Toisesta vaihdoin laakeritkin, mutta se oli oikeastaan aika turha homma. Mutta eipä sitä nyt kannata koittaa, että minkä aikaa se kestää, koska homma on yksinkertainen:
a. auto perästä ylös
b. alapuolen öljyproppu auki 17 mm kuusiokoloavaimella
c. kyljessä oleva proppu (17 mm kuusiokolo) auki ja reiästä 0,75 litraa Mobil SHC 75W90 -öljyä. Öljymääristä tuntuu olevan vähän kaikenlaista mielipidettä, mutta tämä on Bentleyn korjausoppaasta katsottu. Esim. Autodata ehdottaa 1.8 litraa (!). Itse tämän verran sinne laitoin, kun perä oli pöydällä ja sitten perä autoon kiinni. No sieltähän ne ylimääräiset tuli sitten huohottimesta ulos.
d. proppu kiinni ja kovaa ajoa
Edit: vähän muokkailtu alkuperäisestä
Comment