Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t 275tkm koneremonttia tekemässä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8t 275tkm koneremonttia tekemässä

    audi a4 1.8t 275tkm

    havainnot:

    - ahdot ei nouse yli 0.4baar
    - kolinaa ja klapinaa konehuoneessa.
    - käynnistyksessä kolisee hetken
    - kytkin luistaa 2 vaihteella

    remonti aloitettu tänään 3.1.2007 ja nyt ajattelin kertoa havaintojani mitä huomasin avatessa konetta.

    - vesipumppu aivan loppu
    - tuuletin krahisee ja krohisee
    - laturin laakerit oleet ilman rasvaa pitkään krohisee kilisee
    - turbo näytää hyvältä näin maalikon silmässä pitkittäis valistä löytyy 1mm hukkaporti omasta mielestä ei sulje vaan jää hieman auki rinkula pyörii paikallaan
    - kansi karstainen ja likainen "pikimusta" ölyt tainnut jäädä useasti vaihtamatta ;)


    - kansi näyttää hyvältä! venttiilit ja nokat hyvännäköiset ei kulumaa ja jokainen ventiili on pitänyt
    - lohkossa ei kulumaa havaittavissa yläpäässä hieman karstaa muuten todella hyväkuntoinen

    että olen itse todella tyyttyväinen että kriittiset paikat on kunnossa ja remonti on helpompi.

    tulossa:

    - hyd nostimet 400e
    - yläpään tiivistesarja 109e
    - pinnapultit 34e
    - kk laakerit
    - öljy pumppu
    - vesipumppu
    - kannen koneistus 200e
    - allapaan tiivistesarja 60
    - nokkakselin ketju 30e
    - männänrenkaat
    - hihnat
    - kiristin rullat
    - rst pakosarja
    - gt2860rs ahdin
    - kytkin
    - lstutus karala
    - dp itsetehtynä
    - putkisto rst 1
    - suuttimet 485


    arvio
    yli 2500e ja noin 300hp

  • #2
    Oliko vanhat kannenpultit 12 kulmaisia XZN pultteja? Uusia ei saa enää tällä kannalla eikä Torxina. Mielenkiintoinen yllätys itsellekkin kun tein kansiremppaa A6 1.8, 1996 . Piti avain tilata Ruotsista asti.

    Volkkarin kehittämä uusi kannenpulttimalli on lähellä Torxia, mutta on kuitenkin sakaroiltaan teräväkulmaisempi kuin Torx. Kaikkea ne kehittelee suojatakseen hommat merkkikorjaamolle.

    Comment


      #3
      Siis hytikkanostimet 400e?! Kai niitä nyt jostain vähän järkevämpäänkin rahaan löytää.

      Unohdit budjetoida virityksestä vielä ainakin dp:n/putkiston, suuttimet ja ohjelmamuutoksen.

      Uusi apuakselin laakerit.

      Comment


      • #4
        kannen pultit oli omasta mielestä 16 kulmaisia eikä työkalua oikein löytymyt kaikki motonetin oli liian pieniä joten kävin kakemassa erikois työkalulu liikeestä kyseisen työkalun

        kai hyd nostimia saa halvemmallakin mutta laadullisesti hyvää ei nostimien kovuus tulee olla täsmälleen oikea ja jos kovuus on heikko niin sen jälkeen alkaa nokan kuluminen tuo on vääräpaikka tinkiä.

        aiheesta
        tuonnoin omistimme ford eskort 1.6cvh ja tähän laitettiin yli 3000e viritys palikkaa
        xr3i avarrettu kansi virtaukset 220hp legendaarinen 285nokka ja tähän laitoimme vakio nostimet
        autoon laitettiin myös korkea paine öljypumppu + paljon muuta

        autossa oli tiettävästi noin 160 - 170hp ja 2 -3 vaihteella lähti mukavasti
        autolla ajoimme noin 4kk ja 3000-4000km kun laitettii auto myyntiin sitä ei tietenkään saatu mihinkään liikeeseen hukattua sopivalla summalla ja laitoin auton vakioksi ja myimme pois
        aukaisun yhteydessä hyd nostimet oli kuluneet käyttökelvottomiksi ja nokka akseli virattomaksi niin että korjaus oli mahdoton koneessa oli öljyä kunolla ja painetta riitti

        vastaus ammatti-ihmisiltä oli ette silloin ostaneet nunnon nostimia ja siinä syy..

        no olihan se vain ford eikä ne autoa osaa tehdä mut kyl sen nyt aina 10000 km luulis kestävän ;)
        ja osat oli kaikki parasta paitsi nostimet vakio tarvike

        Comment


          #5
          On kyllä tasan eka kerta kun kuulen moisen selityksen, johtunee ilmeisesti pitäytymisestä VAG:n tuotteissa.

          Kyllä näissä ongelmitta käytetty Febin ja INA:n tarvikenostajia. Toki saat rahasi saman valmistajan tavaraan (VAG:n laatikossa) hukata, jos haluat.

          Comment


          • #6
            Siis hytikkanostimet 400e?! Kai niitä nyt jostain vähän järkevämpäänkin rahaan löytää
            Noi nostajat maksaa motonetissä reilu 20? kappale et ei niitä paljon halvemmalla saa mistään tiiä sitten...

            Comment


            • #7
              vai 320hv virtas cvh:n kansi escortissa :DDD Muahahaaaaaaa

              Comment


                #8
                Voikos tuo korkeampi öljynpaine olla syynä kulumiseen? Olettaisin kosketuksen nokka-akseliin pysyvän tiukempana, mistä voinee johtua myös kuluminen. Tai no Foortti on Foortti.

                No eikai Audiin paljon muuta saakkaan kuin Inaa tai Febiä? Ihmeen arvokkaita nuo kun A8:n omatki makso 16e kipale Ina-leimoilla. Halvemmallakin niitä saa.

                PilkNus: Ja jos vaivautuisi edes hieman pilkku ja pisteitä pistään lauseisiin, niin olisi selvempää lukea.

                Comment


                  #9
                  legendaarinen 285nokka ja tähän laitoimme vakio nostimet
                  Eikös nokka-akselien mukana yleensä tule ko. nokalle sopivat nostimet. Paljon mahdollista, että vakionostimet eivät vain sovi virinokalle ja siksi kuluvat nopeasti, kun taas vakionokan kanssa saattavat samat nostimet kestää hyvinkin pitkään.

                  Comment


                  • #10
                    Tuossa Foordin CVH koneessa on tuo nokan/nostimien kuluminen ihan ominaisuus. Nehän on kätevä vaihtaa vaikka samalla kun vaihtaa tulpatkin.

                    Comment


                    • #11
                      paninovirhe paholainen.... 220hv oli virtaus arvot cvh kannessa ja kyllä sen nostimien kuluminen on ihan ominaista cvh kannelle. toin vain esille kun nostimien kovuudessa on eroja huomattavasti.
                      ja silloin tulee väärässä kohdassa tingityä..
                      niin rallyrace tietää tapauksen sielt kaikki ostettiin nokkaakseli nostimet jne..

                      Comment


                      • #12
                        - nyt kansi ja lohko koneistettu
                        - imupuolen hyd nostimet oli niin hyvässä kunnossa että niitä ei lähdetty uusimaan vaihdettiin vain pakopuoli
                        - ventiilin ohjurit oli todella väljät ja venttiilivarren kumit olivat kivikovat ne vaihdettiin
                        - laturi oli lähes loppu mutta ei vielä vaihdeta sen korkean 280e hinnan takia
                        - kannen nokkahihnan kiristäjän nailon palat oli totaallisen loppu uusi makso audiliikeessä 150e mistään ei saanut pelkiä paloja

                        koko kone haisi jäteöljylle ja jokapaikka oli pikeä täys
                        nyt pesun jälkeen näyttää uudelta ;)

                        Comment


                          #13
                          ventiilin seetit oli todella väljät
                          eli seetirenkaat kannessa löysällä (joita vasten venttiililautaset painautuu)?

                          Comment


                          • #14
                            nyt rupee kone olemaan valmis laitettavaksi takaisin autoon.

                            -pieni ongelma kampiakselin neulalaakerin irroituksessa vei aikaa n: 2h ja sit piti viedä korjaamoon että saatiin reijästä ulos. sinäänsä ihan turha vaihto eihän se oikein koskaan mene rikki. mut kun tuli sellainen ostettua niin piti se myös vaihtaa :)

                            että nyt pientä talanne tietoa hinnoista
                            --------------------------------------------------------------------------
                            koneistamon 1080e sis kaikki yllä mainitut osat
                            audiliike nokka ketjun kiristin 150e + tiiviste 10e
                            turbo cooleri jne.. n:900e

                            kyllä kohta kelpaa ajella kun koneen lähes kaikki kuluvat osat on korvattu uudella osalla.

                            oljyksi valitsin castrol motorsport 10-60 siis joku parempi oljy olevinaan

                            seuraavaksi:
                            3"putkiston rakennus yhdellä rst vaimintimella. tiedä sit miten melutason käy mut omasta mielestä olin lukevani et melutaso ei tule kovin korkeaksi.

                            Comment


                            • #15
                              nyt valmis:

                              - Uutta performance uritetut jarulevyt etu ja taka ja greenstaf palat myös uudet jarru nesteet "uutta"

                              - 3" maf runko rosteri "uutta"

                              - 440 suuttimet "uutta"

                              - 4cm madallus "uutta"

                              - 3" putkisto 3" kisa katilla ja kahdella vaimentimella äänet liian kovat toistaiseksi taka rst pönttö menee vaihtoon ja tilalle tulee joku hiljaisempi vaimennin.



                              koko paketti tuli maksamaan
                              1080e koneremontti kaikki kuluva vaihdettiin
                              gt2860rs 800e
                              rst pakosarja 100e uusi
                              3"maf 50e kiitos "wolf"
                              3" katti 150e
                              3" putkisto hitsatuna 50-60e
                              3" vaimennin taka ja keski rst vaimennin 140e
                              performance levyt 280e
                              greenstaf palat 250e
                              madallus jouse 140e
                              uusi lamda 70e boss
                              suuttimet 60e kpl
                              säätö 500e
                              ölyt nesteet 100e
                              vakio kytkin! sach tuntuu toimivan hienosti

                              yht: 3780e
                              Viimeksi muokannut zerocools; 28.4.2007, 10:23.

                              Comment


                              • #16
                                Great!
                                Ainoa aukko mikä minulle tuosta jäi, on että mikä kytkin?

                                Comment


                                • #17
                                  Hyvin on tullut poforia lisää. Mistä hommasit pakosarjan?

                                  Comment


                                  • #18
                                    ostin foorumin kautta uutena.

                                    pakosarja:
                                    http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=64&t=1
                                    Viimeksi muokannut zerocools; 19.4.2007, 19:52.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onko muuten autosi etuveto vai 4WD? Yllättävän vähän vääntöä? Kävitkö karalan penkissä säädättämässä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        etuveto ja karala:n säätämä tietenkin :) enempi tehoja vähemmän vääntöä, vähemmän tehoa enempi vääntöä.
                                        karala teki hyvin ajettavan auton joka lähtee alhaalta ilman mitään piikkiä tai notkahdusta minusta onnistunut viritys. ja mitä väliä jollain 20nm väännöllä enään on kun tuossakin on jo liikaa ja auton tulisi myös kestää normaalin 2 auton ajot.
                                        myös ahtoja ei nostettu tappiin 1.1baar maksimi oishan sen voinut viel 1.3 nostaa mut noin parempi ja pitkäikäisempi
                                        vielä lisää tehoa ja vääntöä ja tässä tulee taas huomata että vakio kytkin et senkin tulisi kestää väännön voimat eikä niin että rupeaa luistamaan

                                        myös vakio cooleri paikalla taas lisää tehoa kun vaihtaa toisen coolerin keulalle
                                        Viimeksi muokannut zerocools; 19.4.2007, 21:19.

                                        Comment


                                          #21
                                          laitaha sit infoo et mite pakosarja kestää. et jos vaik alkaa repeilee jostai.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Noitten rosterisarjojen kanssa oli ollut kestävyysongelmia, näin sanoi tuo myyväliike kun kyselin talvella. Silloin olisi liikkeestä saanut 250 viimeisen kappaleen, eli kannattaa tarkkailla kestääkö.

                                            Comment


                                            • #23
                                              lupaan laittaa infoa kun repee ja sit teen patentin ja uudet tuet sarjalle.
                                              uskon että kun antaa kunnolla jäähtyä niin ei pitäisi olla ongelmaa mutta saapi nähdä miten käy

                                              Comment


                                                #24
                                                joo sanovat ettei mielellään myy kenellekää ku putket räjähtää kyljestä auki. on moni muuki sanonu et vaik on kui tukia ni ei mahdu laajenee.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  nyt luultavasti revennyt pakosarja

                                                  ei vielä varmaa tietoa mutta edestä kuullostaa siltä että revennyt on..
                                                  on niin vittumainen homma purkaa niin odotan viel hetken.
                                                  voi toki olla et joku toinen paikka vuotaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    peltisarjan laippa vuotaa ja on melkein poikki. et voi nyt paska :(

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Otahan kuvia näytille.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Siinäpä se rosterisarjan huonous :/

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          just annoin faijalle et vie huomenna hitsarille uudestaan hitsattavaksi. käyn ottamassa kuvan. oli sit revennyt kolmesta eri paikasta! hyvä et turbo pysyi kiinni ;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            nyt kuvat

                                                            rikki:

                                                            http://s187.photobucket.com/albums/x...t=P1010181.jpg

                                                            korjattu:
                                                            tämä on aivan suomen huippu hitsari joten luulis kestävän! "vedetty puikolla"
                                                            http://s187.photobucket.com/albums/x...t=P1010187.jpg

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X