Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyntiongelmia lötkössä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Käyntiongelmia lötkössä

    Olis tollanen -89 100 tq ja ongelma olis se et välilllä toi pelaa ihan hyvin, ei ilmene mitään vikaa pelaa kui ihmisen mieli kun taas toisinaan voi mennä useampi päivä et ei pelaa. Toimimattomuus ilmenee nykimisenä, kone ei ota kierroksia,meinaa sammua eikä käy kunnolla tyhjäkäyntiä. Sytkä osat on uusia ja kokeiltu on kaiken näköisiä aineita bensan joukossa mut mitään suurempaa apua niistä ei ole ollut. Vois viedä vian määritykseen viralliseen huoltoon mut tulee vaan aika kalliiksi joten josko kanssa ihmisiltä löytyis hyviä vinkkejä siihen mitä tehdä. Vaiko vaihtaa koko kone, vai auto?

    #2
    Sielä taitaa olla pieni imuvuoto, varsinkin pakkasilla toi alkaa häirittemään kaikkea. Toinen on että kuinka täydellisesti sytkä on uusittu? , eli onko jakajan Hal-anturi vaihdettu?

    Comment


      #3
      Ei ole anturia vaihdettu, eipä kyl tulle edes moinen mieleen. Alkaiskohan noi suutin putket/letkut vuotamaan vanhuuttaan, vois tietty käydä teettämässä uudet hydrauliikkaliikkeessä niin vois sulkee ne pois.

      Comment


        #4
        Suuttimien putket kyllä ilmoittavat itsestänsä bensasuihkun muodossa jos vuotavat. Mielestäni ei ole järkeä uusia niitä varmuuden vuoksi, ovat kuitenkin aika arvokkaat ja harvemmin syyllisiä tyhjäkäyntiongelmiin.

        Imuvuodolla tarkoitetaan ilmavuotoa eli kone imee jostain alipaineletkusta tms. ilmaa ohi ilmamäärämittarin ja se tuppaa sotkemaan seoksia aiheuttaen kaikenlaisia ongelmia.

        Comment


        • #5
          Oma lötkö on kesästä lähtien käynyt huonosti. Ei meinannut käydä kylmänä tyhjäkäyntiä oikein millään.
          Aloin sitten selvitellä ongelmaa ja aloitin tyhjäkäyntimoottorista. Avattuani putket, havaitsin, että ilmatorvissa on runsaasti vedensekaista öljyä (tai päinvastoin). Irrottelin kaikki huohotukseen liittyvät putket, samoin imupuolen ml. kaasuläpän akselin ja kytkimen. Tuota samaa möhjöä oli monessa paikassa. Jarrusprayta apuna käyttäen puhdistelin paikat ja pistin kasaan. Rupesi toimimaan huomattavasti paremmin.
          Ei haitanne tuollainen operaatio, vaikka ei varsinaista ongelmaa olisikaan. Pakkasella ainakin huohotinputki jäätyy herkästi, jos sisällä on kosteutta, BTDT.

          Comment


            #6
            Ilkka, ei toi ajatus aina juokse kovin terävänä.. imuvuotoja ei ole havaittu. Paineensäädintä tai sitä määrämjakajaa itse epäilen. Tarttee tänäin putsata se tyhjäkäyntimoottori ja katsoo mitä vaikuttaa.

            Comment


              #7
              Siis noi snadit imuvuodot on todella vaikeita paikantaa, itellä oli huollossa joskus laitettu ilmamittarilta turbolle menevä putki huonosti kiinni turbo päässä ja välillä veti välistä ilmaa, niin sai todella mielenkiintoisia käyntihäiriöitä aikaa. Vian paikansin vasta sitten kun auto stumppas lopullisesti putken irrottua kunnolla. Juurikin alipainepuolella noi on veemäisiä, kun ei ole ylipainetta "plompsauttamassa" vuotoa suuremmaksi tai letkua irti.

              Comment


                #8
                Eikös tuo K-Jetronic ole vielä aika tarkka huohotuspuolen vuodoistakin? Eli nekin letkut tarkistukseen.

                Comment


                  #9
                  Eikös tuo K-Jetronic ole vielä aika tarkka huohotuspuolen vuodoistakin?
                  On se. Kannattaa tarkistaa mm. öljykorkin sekä -tikun tiivisteen kunto.

                  Comment


                    #10
                    No niin nyt se taas pelaa aika hyvin. Muuta ei tarttenut kuin vaihtaa taas tulpanjohdot uusiin, en tiä mitkä ne oli kun tuli auton mukana mut ei ne ainakaan pelannut.

                    Comment

                    Working...
                    X