Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s6 4.2 tilalle 2.2t -95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s6 4.2 tilalle 2.2t -95

    onko mitään esteitä kyseiselle projektille 4.2 tilalle 2.2t AAN . eikös jarrut ja alustan osat ole täsmälleen samat. ja kosksa 4.2 sen tehot on 290hv, niin voiko laittaa lisää 20% tehoa.

    autoa ei vielä ole, mutta jos olis. niin ja valmiinaki niitä tietysti saa 2.2t:nä mutta mutta mutta.....

    en haulla löytänyt mitään. voi olla että vika on käyttäjässäkin.

    kysyvä ei tieltä eksy! :)

    #2
    OT: iskikö kaipuu vanhaan.

    Comment


    • #3
      kyllä se pudotus oli rankka. mutta pitkän toipumisen jälkeen, ja oikeilla lääkkeillä siitä on selvitty.

      ja tietty se "quattro"

      on tainnu kaiman ässä pelata hyvin:)

      Comment


        #4
        onko mitään esteitä kyseiselle projektille 4.2 tilalle 2.2t AAN . eikös jarrut ja alustan osat ole täsmälleen samat. ja kosksa 4.2 sen tehot on 290hv, niin voiko laittaa lisää 20% tehoa.
        20% tehonlisälle ei kait sinänsä mitään estettä, kun 4.2 S4/S6 on mallisarjan tehokkain auto.290hv + 20% = 255,8kw (336hv). AAN:stä ei moiset tehot irtoa vakio-osilla ja "saako" noihin vähäpäästöisiin edes mitään osia vaihtaa ilmanputsarin ja katin välistä ilman kalliita päästömittauksia? Meinaan siis jos haluaisit auton leimata sääntöjen mukaan 336hv tehoille. Tästä päästäänkin siihen, että kannattaisko harkita ADU:n ujuttamista pellin alle. Siinä olisi ainakin tehtaalla speksatut saastearvot ja menisi vielä 255kw tehorajan sisään.

        Comment


          #5
          Ai että onko esteitä? No järki! Ei tippaakaan mitään ideaa, kun kerran valmiitakin on ja autoa ei edes hankittu.

          Comment


          • #6
            klik

            Comment


            • #7
              no pitihän se arvata, järkihän se oli. se este sille vaihdolle, kaskun en itte tajunnu. en tosiaankaan kysynyt onko järkee tai ideaa hommassa. kysymys oli ihan joku muu.

              ja KIITOS linkistä hakukone on mikä on, ja sen käyttäjä mitä sattuu.

              Comment


                #8
                Miksi ostaa 4.2 jos haluaa 2.2:en? Varsinkin jos autot on muuten samoja?

                Comment


                  #9
                  Taitaa kaimalla olla jo paikka valmiina tolle 4,2:lle. Mihinkäs meinaat sen istuttaa?

                  Comment


                    #10
                    Vaikka olisi valmis paikka kasille olemassa, niin eikö silti olisi edullisempaa hankkia 2.2t valmiina ja ostaa erikseen se kasi?

                    Comment


                      #11
                      Ihme järkevyyspuuska porukalla ollut vuosi sitten... ?

                      Comment


                      • #12
                        Vaiko kaksi vuotta sitten..?

                        Comment


                          #13
                          Niin se muuten taitaa olla... no menee jonnekin kesäkuulle asti että nuppi tottuu taas vuosimittarin pyörähdykseen.

                          Comment


                            #14
                            Tulipas selattua vanhoja ketjuja... Täysin asiasta moottorisahaan mut eikös mallisarjan tehokkain ole S6+ jolloin huipputeho saa olla sen 240kW +20% eli 288kW?

                            Comment


                              #15
                              Jaa-a, lieneekö plussa viranomaisen silmissä samaa mallisarjaa. Ei lie kukaan kokeillut?

                              Comment


                                #16
                                LTJ mallimerkintä rekisteriotteessa: 5D AVANT A6 S6 PLUS QUATTRO 4.2-Q1-4X4/269

                                Eiköhän toi saman sarjan puitteissa mahtaisi mennä.

                                Comment


                                • #17
                                  ADU kone lienee tehokkain mitä siihen voi laittaa. 315hv tekee reilut 230kW joka teho-painosuhteen osalta tarkoittaa 1620kg omapainoista autoa.

                                  AAN virittämällä voimaa tietysti saisi mutta se menee VTT reissuksi ja paljon tuosta 230kW ei voida mennä yli kun 7kg/kW tehoraja menee yli ja siitä ei voi tinkiä on vertailumalli mikä tahansa. 288kW tarkoittaisi yli kaksitonnista autoa. Omapainoltaan. Siis jos laillisesti haluaa mennä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Q1 = quattro gmbh:n eka tuotos? Mitähän tuossa lukee normaalissa ässässä?
                                    Puhdasta arvailua tämä. Kannattaa varmistaa konttorilta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Plussa on tosiaan quattro gmbh:n tekele. Rekisteriotteessa tosin merkkinä Audi.

                                      Tuosta tehopainosuhteesta lähin laskemaan niin tuon oman auton omamassa 1820kg josta saadaan lain mukaiseksi maksimitehoksi 260kW eli 353hv.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mites nuo päästörajat? Tuleeko moottorin olla vanhimmillaan -95 autosta vai onko ne rajat pysyneet samoina noina aikoina?

                                        Comment


                                          #21
                                          Moottori ei saa olla vanhemmasta, kuin reseptori-kori.

                                          Comment


                                            #22
                                            Eikös moottorin saa vaihtaa vanhempaan sillä edellytyksellä että elimenluovuttajan ensirekisteröintiajankohtana on ollut voimassa vähintään samat päästönormit kuin vastaanottajan? Ainakin muutama vuosi sitten Janin edellisessä projektissa tuo oli ihan luvallinen muutos. On voinut tietysti pykälät muuttua sen jälkeen.

                                            Comment


                                              #23
                                              Joo siis pykälien mukaan saa olla vanhempi kunhan vaan päästöt täyttyy. Käytännön ongelmia saattaa silti tulla katsastajien ohjeistuksen takia.

                                              Comment


                                                #24
                                                Voi olla, että olen ymmärtänyt väärinkin. Ei olisi edes eka kerta.

                                                Jotenkin järjettömältähän se kuulostaa, ettei koriin saisi asentaa sitä vanhempaa moottoria, mutta ei se olisi ainoa pykäläkukkanen suomalaisessa säädännössä. Valitettavasti.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itselläni tosiaan oli aikoinaan -94 auto ja vaihdoin siihen -90 moottorin. Vastaavuustodistuksen, jossa oli nuo päästönormit, kävin ihan merkkiliikkeestä. Kone oli siis laillinen, ainakin paperilla olevien päästöjen puolesta.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X