Moro! Semmosta oon täs jo vähän aikaa miettinyt että minkäkokosia riisseli koneita menee 80 audin nokalle niinkun "heittämällä" ? Mielellään TDI koneita. Tämä on se uudempikorinen malli. Ja mitä kaikkea menee vaihtoon kun operaatioo alkaa tekemään? Missä hinnoissa muuten noi diisselit tommoseen vehkeeseen on? Tietysti koosta riippuu ja ajokilometreistä mut noin yleensä..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 2.0E 8v -> ?
Collapse
X
-
Ehkä se helpoin ratkaisu olisi jos löytäisit kolari/varaosa tdi auton josta saisi raksittua kaikki tarvittavat osat omaasi. Pelkkiä koneitahan saa jo aika kohtuulliseen hintaan mutta kun mukaan tarvitsee aika paljon muutakin.
Jos kelpuuttaa esikammiokoneen niin nuo 1.6 ja 1.9 TD moottorit taipuu keulalle aika iisisti.
Comment
-
Juu eli taas vois palata aiheeseen. Ei oo osunut silmään pahemmin noita TDi koneita ja nyt on alkanut käydä mielessä että mitäs bensakoneita tohon menee? 5-pyttynen bensakone kiinnostais. Mimmosia noi vitoset on yleensä moottorina? Onko niitä rakennettu monilla eri venttiili määrillä? Mitä tommosesta vitosesta sais pulittaa?
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=6130
Lueskele vaikka tuota lämpimikses.
Oletettavasti toivotun ikäpolven vaparivitosia on 2,0, 2,2 ja 2,3 litrasena. Ensin ja viimeksi mainittua sekä 10, että 20 venttiilisinä. 2.3 on aina kattipeli, 2.2 aina ilman, 2.0 en tiedä, mutta ainakin 20v on katiton.
Jos rekisteriotteessasi lukee "vähäpäästöinen", rajoittaa se valintaa. Tehot taitaa olla noin about 115, 136, 160 ja 170hv. Nettisurffaamalla lisätietoja.
Comment
-
-
Eli 2.8 luulisin. Vaihto ei ole missään mielessä järkevää, koska aivoloota yms sähköt menee uusiksi. Samoin V koneessa on 2 pakosarjaa/kattia jne . Taitaa mennä vaihdelootakin vaihtoon? Unohda koko V 6:een vaihtoajatus:)
Comment
-
En nyt aivan voi jorkan mielipiteeseen yhtyä. Tai siis siinä mielessä kyllä, että taloudellisesti järkevää se ei kyllä takuulla ole.
Jarrut, apurunko jne pientä menee vaihtoon.
Jos olet kätevä käsistäsi ja saat helposti muitakin lähdeauton osia kuin pelkän moottorin niin mikäs siinä.
Itse saattaisin muuten "12 volttisen" ottaa ensin pukissa auki ja remontoida :)
Comment
-
Comment