Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0E 8v -> ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2.0E 8v -> ?

    Moro! Semmosta oon täs jo vähän aikaa miettinyt että minkäkokosia riisseli koneita menee 80 audin nokalle niinkun "heittämällä" ? Mielellään TDI koneita. Tämä on se uudempikorinen malli. Ja mitä kaikkea menee vaihtoon kun operaatioo alkaa tekemään? Missä hinnoissa muuten noi diisselit tommoseen vehkeeseen on? Tietysti koosta riippuu ja ajokilometreistä mut noin yleensä..

  • #2
    Eräs sukulainen teki tuollaisesta 1.9 tdi:n eli se lienee yksi vaihtoehto 1.6 td:n ohella. Vaihtoon menee ainakin tankki, laatikko, vetarit ja laatikko + muuta pientä

    Comment


    • #3
      joo eli varmaan toi 1.9TDI ois sitte yhtenä vaihtoehtona. Jos keväällä alkais tekeen vaihtoa.

      Comment


      • #4
        Ehkä se helpoin ratkaisu olisi jos löytäisit kolari/varaosa tdi auton josta saisi raksittua kaikki tarvittavat osat omaasi. Pelkkiä koneitahan saa jo aika kohtuulliseen hintaan mutta kun mukaan tarvitsee aika paljon muutakin.
        Jos kelpuuttaa esikammiokoneen niin nuo 1.6 ja 1.9 TD moottorit taipuu keulalle aika iisisti.

        Comment


        • #5
          joo kiitoksia vinkeistä pitää alkaa metsästään noita kolariautoja jos sattuis tärppäämään :)

          Comment


          • #6
            Juu eli taas vois palata aiheeseen. Ei oo osunut silmään pahemmin noita TDi koneita ja nyt on alkanut käydä mielessä että mitäs bensakoneita tohon menee? 5-pyttynen bensakone kiinnostais. Mimmosia noi vitoset on yleensä moottorina? Onko niitä rakennettu monilla eri venttiili määrillä? Mitä tommosesta vitosesta sais pulittaa?

            Comment


              #7
              http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=6130

              Lueskele vaikka tuota lämpimikses.

              Oletettavasti toivotun ikäpolven vaparivitosia on 2,0, 2,2 ja 2,3 litrasena. Ensin ja viimeksi mainittua sekä 10, että 20 venttiilisinä. 2.3 on aina kattipeli, 2.2 aina ilman, 2.0 en tiedä, mutta ainakin 20v on katiton.
              Jos rekisteriotteessasi lukee "vähäpäästöinen", rajoittaa se valintaa. Tehot taitaa olla noin about 115, 136, 160 ja 170hv. Nettisurffaamalla lisätietoja.

              Comment


                #8
                Ittellä 2.0 5-syl ja 10V En oo ainakaan kuullu vapari 2.0:sta joka olis 20V.
                Niin ja tota mun konettaon kateilla ja ilman. Ittellä 115hv ilman kattia.

                Comment


                • #9
                  Joo vähäpäästönenhän toi on mikä mulla on. Koneen kiinnikeitä joutuis siis modaamaan jos vitosta haluis? Turbo vaa neloskoneeseen mutta noi päästöt argh...

                  Comment


                    #10
                    vähäpäästösen diiselöinti on ihan yhtä hankalaa kun sen turbottaminen.

                    Ei kannata.

                    Comment


                      #11
                      2.0 20v vapari konekoodi NM 160hv. Rakennettu Italian/Ranskan markkinoille, mutta Suomeen ja Ruotsiin niitä tuli myös jonkin verran.

                      Comment


                      • #12
                        Näinhän se taitaa olla että jos haluis enemmänkin tehoa niin auto vaihtoon. Mutta sais nyt edes pikkusen pirteyttä tohon 2.0E 8v koneeseen.

                        Comment


                          #13
                          Helpointa lienee siis pultata sinne 2.0 16v vähän vireistettynä?

                          Comment


                          • #14
                            Niin no se on tietysti yks vaihtoehto. Mitä se 16venanen antaa vakiona? onko se sen 130hv:n kieppeillä?

                            Comment


                              #15
                              Uudempi versio taitaa olla tasan 140hv. Siis se joka oli 80q compissa.

                              Comment


                              • #16
                                eli toi 2.0 16v menee ihan suoraan sinne ilman mitään kiinnikkeiden muokkausta?

                                Comment


                                  #17
                                  Pitäisi mennä vanhoihin kiinnikkeisiin. Akun voi joutua siirtään imusarjan tieltä, ainakin alunperin 16V akku on kuskinpuolen etukulmassa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    joo kattelin kans äskön kuvia tommosesta 16v audista ja näyttää siltä että akku pitää siirtää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      tyhmä kysymys mutta pitää silti kysyä että mitä eroa noilla koneilla on 2.0 8v 2.0 16v ? kansi, lohko, ruisku?? onko eroja paljon? esim sopiiko 16v kansi 8v koneeseen?

                                      Comment


                                        #20
                                        Männät, öljypumppu, kansi ja ruisku on ainakin vaihtoon...

                                        Comment


                                        • #21
                                          ei sitte mistää meinaa noita 16v koneita löytää =/ kertokaas jos tiedätte mistä vois tommosen saada ostettua.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo eli ois tos yks V6 kone audiin tiedos.. Mitenkäs tämä kone menee 2.0E :n tilalle? Onko se muutakun "heittää" vaan vai onko nois kiinnikkeissä eroa? Ton koneen tyyppihän taitaa olla AAH

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eli 2.8 luulisin. Vaihto ei ole missään mielessä järkevää, koska aivoloota yms sähköt menee uusiksi. Samoin V koneessa on 2 pakosarjaa/kattia jne . Taitaa mennä vaihdelootakin vaihtoon? Unohda koko V 6:een vaihtoajatus:)

                                              Comment


                                                #24
                                                En nyt aivan voi jorkan mielipiteeseen yhtyä. Tai siis siinä mielessä kyllä, että taloudellisesti järkevää se ei kyllä takuulla ole.
                                                Jarrut, apurunko jne pientä menee vaihtoon.

                                                Jos olet kätevä käsistäsi ja saat helposti muitakin lähdeauton osia kuin pelkän moottorin niin mikäs siinä.

                                                Itse saattaisin muuten "12 volttisen" ottaa ensin pukissa auki ja remontoida :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  onko mitää sivua mistä vois kattoo mitä moottoreita saksanmaalla olis tarjolla?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Taitaapi olla helpoin ja paras tapa vaihtaa koko auto?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      no oishan se mutta ku nyt tarttis vaa koneen =) eikö tosiaa kukaa tiiä mitää sivua?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Katso mielummin ruotsista www.fbt.se

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X