Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 BiT:n viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.7 BiT:n viritys

    Tarkoituksena olisi hankkia ja siitä sitten pikkuhiljaa rakentaa perheelle uusi kärry. Vaihtoehtoja on nykyisin tasan kaksi, vm. 2002 A6 manuaali farkku 2.7 biT ja yksi toinen ahdettu perhefarkku. Tuon toisen merkin specit on sangen hyvin hallussa (nykyinenkin on saman merkkinen) mutta tuo A6:n ei. Tarkoitus on rakentaa siitä perheauton vaatiman 400+ hv:n kaltainen menopeli (sisältäen alustan, jarrut). Sen verran alkaa massaa olla että potkuakin pitää löytyä. Vakiossahan on k3 eli "herneet" ja tarkoitus olisi sovitella pottuja (siis gt28r) tilalle. Tämänpä takia kovasti kutkuttaa mm. seuraavat asiat:

    1. Kestääkö sisuskalut eli meneekö männät ja veivit vaihtoon pottujen myötä?
    2. Mitens voimansiirto, onko paljon eroa esim RS4 tai RS6:n laatikoihin, vetareihin tai periin verraten?
    3. Mitens pakosarjat, riittääkö orkkikset koska kummallekkin puolelle kun puhaltaa vain kolme sylinteriä = ei tarvetta pulssipakosarjoille?
    4. Mistä DP:t (Ferritaa olen käyttänyt), ilmeisesti kolmetuumaiset alkaa käydä ahtaaksi, liekkö edes tarpeelliset?
    5. Mitä muuta tälläinen ehkä aloitteleva Audisti pitää tietää?
    6. Muuten aivan asiallinen foorumi tämä, tuntuu jopa kotoisalta...

    #2
    1. Kestääkö sisuskalut eli meneekö männät ja veivit vaihtoon pottujen myötä?
    kanget ei välttämättä kestä jos käytät pottujen reservit
    2. Mitens voimansiirto, onko paljon eroa esim RS4 tai RS6:n laatikoihin, vetareihin tai periin verraten?
    kestää, ei juurikaan eroa
    3. Mitens pakosarjat, riittääkö orkkikset koska kummallekkin puolelle kun puhaltaa vain kolme sylinteriä = ei tarvetta pulssipakosarjoille?
    riittää varauksella, mutta alkanevat ahdistaa yli 500hp
    4. Mistä DP:t (Ferritaa olen käyttänyt), ilmeisesti kolmetuumaiset alkaa käydä ahtaaksi, liekkö edes tarpeelliset?
    en ole kuullut kellään olevan ferritan dp:tä ja 3tuumaa on maksimi mitä sinne mahtuu jos osaa sovittaa!
    5. Mitä muuta tälläinen ehkä aloitteleva Audisti pitää tietää?
    lue muutama viikko noita arkistoja haulla ja kato myös muutama kuukausi audiworldin B5s4+rs4 forumin arkistoja(hakusana vaikka edyjun)
    6. Muuten aivan asiallinen foorumi tämä, tuntuu jopa kotoisalta...
    mielestäni suomen asiallisin, toki tähänkin olis voinut heti heittää että etsi haulla. on sen verran usein näitäkin vatvottu.

    ei kannata biturbon virityksiin käydä ilman kunnollista pohjatyötä. omasta kokemuksesta voin kertoa että lastutettu ja putkitettu riittää aika pitkälle.

    noiden pottujen kanssa olet sitten täysin custom pohjalla jota en suosittelisi ihan ensitekijöiksi.
    syy: aikaa menee tolkuttomasti sovitteluun ja aina kone irti. custom pakosarjat ja dp:t ei ole halpoja jos ei tee itse ja sitten onnea ettei pakosarjat halkea ja taas kone irti. ohjelma sitten ihan erikseen. suomesta ei taida löytyä kunnon koodia sille?

    mikäs merkki se toinen fakku olis niin päästään objektiivisesti neuvomaan : )

    Comment


      #3
      Joo, onhan tää mukavaa kun on muutama foorumi taas koluttavana. Ei tuu tylsää vapaa-aikana. Mitä tulee pakosarjoihin ja dp:hin, voihan niitä itsekkin hitsailla. Voiko muuten irroitaa pakosarjaa koneen ollessa kiinni alakautta? Jos tosiaankin ahtimien ja dp:n sovittamiset vaatii koneen nostamisen, menee aika työlääksi. Kaippa tuohonkin koneeseen saa jostain custom softaa että potut pelittää, nykyiseen löytyy aika hyvin virifirmoja Suomenlahden tolta puolelta, joku jopa suostuu viilailemaan softan rautoihin (ei siis bsr, eikä v**vo)

      Niin ja kiitos...

      Comment


      • #4
        Kyllä kiertokanget kannattaa vaihtaa jos meinaa isompia turboja. Niitä on katkeillut ihan lastutetuistakin peleistä, syytä en tiedä miksi.

        Pakosarjoja ei oikein voi irroittaa alakautta, tai se on ainakin älyttömän työlästä ja vaikeaa. Apukuskin puolelta ainakin sen kuulemma saa pois konetta irroittamatta. Nopeammin saa kuitenkin koneen pois, ja tehtyä kaikki hommat järkevämmin.

        Kolmetuumaiset DP:t tosiaan on aika ahtaalla, siellä on jotakuinkin sentti tilaa ahtaimmassa kohdin.

        Tuon softan kanssa tosiaan voi olla vähän vaikeeta, Karala niitä ainakin tekee mutta voi olla hankalaa saada haluttua...

        Täältä kun etsit searchilla biturbojuttuja niin pääset aikalailla kärryille tekniikasta.

        Comment


        • #5
          Bsr växjö kyllä viilaili mulle softat, jonot vaan pitkät.

          Comment


          • #6
            Mikä putki "olalla" muuten on ässässä? Mullakin tuli lastutuksen jälkeen hankittavaksi putkisto mutta en tiedä vielä et mikä kannattaa laittaa? Oisko suosituksia?

            Comment


              #7
              mulla oli LaBreen split DP:t ja 3tuuman borla. toimi äärettömän hyvin mut pirun kallis jenkeistä tilattuna. Kalliilta tosin vaikuttaa noi suomessa myytävätkin tuotteet.

              LaBreet on nyt myyty ja laitan vakiot DP:t takas jos saan ne sovitettua ton 3tuuman borlan kanssa.

              Comment


                #8
                LaBreet on nyt myyty ja laitan vakiot DP:t takas jos saan ne sovitettua ton 3tuuman borlan kanssa.
                Hä???

                Comment


                  #9
                  väliaikaisesti : )

                  Comment


                  • #10
                    Dahlbäck käyttää MTM:n softaa.

                    Comment

                    Working...
                    X