Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90q t89 pyöränlaakeri vai poskilaakeri?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    90q t89 pyöränlaakeri vai poskilaakeri?

    Ei korva kestä enää tota jollotusta.

    Apukuskin puolelta edestä kuuluu aaltoilevaa ääntä, joka kasvaa vauhdin lisääntyessä. Ääni alkaa kuulumaan n.40km/h jälkeen eikä lopu ajamalla. Siihen ei tule mitään muutosta jarruttaessa, kiihdyttäessä tai vapaalla rullatessa. Ääni kuitenkin voimistuu kaarrettaessa jyrkästi oikealle ja hiljenee vasemmalle.

    Askissa on öljyä ylärajaan. Apukuskin puolen poskilaakeri on hieman vuotanut. Pyöränlaakeri ei tunnu väljälle käsin pyörä ilmassa kokeiltaessa.

    Kumpaako kokeneemmat veikkaavat?

    Onko tietoa mitoista tuohon pyöränlaakeriin eteen? 7a kone eli halkaisija on ainakin 82mm, muuta ei minun etka näytä.

    #2
    Pyöränlaakeri veikattu. Aika harvinaista tuo laatikon laakerin hajoaminen.

    Comment


    • #3
      Pyöränlaakeria ehdottelisin minäkin. Entisessä Obeliksissa oli samantyyppistä ongelmaa...

      Comment


      • #4
        Annetaan nyt vielä yksi ääni pyöränlaakerille. Harvemmin niissä väljää tuntuu vaikka pitäisivätkin hirveää meteliä.

        Comment


        • #5
          Joo mulla oli sama juttu vaikkeivät huollossa meinanneet uskoa:
          http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16392

          Comment


            #6
            Joo ite epäilen vahvasti myös tuota pyöränlaakeria. Käytin eräässä paikallisessa liikkeessä sitä jo kerran vaihdattamassa vaan eivätpä olleet vaihtaneet. Oli kuulemma niin hyvässä kunnossa. Kai se on itse otettava auki ja käytävä jossain prässillä.

            Edelleen kaipaisin tietoa sen pyöränlaakerin mitoista. Onko sama kuin S2?

            Comment


              #7
              Niinhän tuo albumi väittää, että sama laakeri ässän kanssa.

              Comment


                #8
                Veikkaanpa minäkin pyöränlaakeria. Sellaiset murikat noi Audin laakerit, että harvemmin väljyyttä esiintyy vaikka laakeri jo huutaa kurjuuttansa.

                Samalla kantsii vaihtaa sekä vasen, että oikea laakeri. Jos toinen puoli vielä ehjä, niin ei se kauaa pysy hiljaisena kuitenkaan ja joskus nuo laakerijurinat on vaikeita paikallistettavia. Ääni saattaa kuulua oikealta vaikka oikeasti tulisikin vasemmalta. Joskus kori heijastelee ääniä oudosti.

                Comment


                • #9
                  Ääni kuitenkin voimistuu kaarrettaessa jyrkästi oikealle ja hiljenee vasemmalle.
                  Juuri noin tekee kun pyöränlaakeri on loppu... en nyt muista vain kuinka päin se oli, olisko ollu niin että kun kääntää oikealle ja ääni voimistuu niin olis vasen laakeri...

                  no kuitenkin kannattaa vaihtaa kumpikin samalla kertaa

                  Comment


                    #10
                    Pieniä poikkeuksiakin on...

                    Eli viallinen laakeri olikin oikeanpuoleinen. Vian huomasi vasta kun olin irroittanut navan. Tulipahan nyt vaihdettua molemmat laakerit kerralla. Ei vaan ollut momenttiavainta tallilla, niin kysyisinkin että kuinka nirso toi on siitä kiristyksestä? Pitkän varren kanssa vedin ne kiinni tiukkaan. Voiko ne irroittaa vielä ilman huolia ja kirrata uudestaan momenttiavaimen kanssa tuohon 200Nm + 90deg?

                    Comment


                      #11
                      Ei se nyt niin tarkkaa ole kunhan ovat kiinni. Voi ne avata uudestaan ja kiristää momentin kanssa.

                      Comment

                      Working...
                      X