Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kannen porttaus (AVJ)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kannen porttaus (AVJ)

    Onko joku portannut Audi A4 1,8t (avj) kantta?
    Jos on niin onko jotain virtaustuloksia virtauksista (esim. virtauspenkistä)?
    Omasta Audista kansi portataan tammikuun loppupuolella.
    Olisi kiva nähdä jos joku olisi portannut niin paljonko virtaus on muuttunut ja mihinkä suuntaan?

    #2
    Mitähän muuta moottoripuolelle on tarkoitus tehdä?

    Comment


    • #3
      Mulla on portattu Aeb kansi.Vakiona virtaa 211hv mulla 225hv.Imu puoli ei vielä porttattu paljon pakopuoli aika rajusti.Mutta kannesa ei välttämättä virtaukset ole kaikki kaikessa.

      Comment


      • #4
        minäkin olen kuullut että turbo koneessa ei virtauksien kanssa ole niin paljon merkitystä kuin vapari koneessa.

        Comment


          #5
          millä nostolla saitte 211hv???


          hmm. kyllä se kannen tehtävä on sama onko turbo vai vapari.. turboon laitaisin isomman kanavan koska virtaus nopeus kasvaa...


          mitä bombber meinaa tehdä moottorille/ muulle....???

          Comment


          • #6
            kansi firma naapurissa mittasi en tiedä miten mittasi.Ja kesällä tietää miten toimii.Kantta voi aina portata lisää mutta jos vetää liikkaa heti aluksi niin kantta voi sen jälkeen käyttää verkko painona.

            Comment


            • #7
              Bomber paljasta nytten jotain kun niin paljon kysyt.Kun kysyin miten on mittattu niin sain 30min vastauksen en jaksa kirjottaa tänne koko juttua.

              Comment


              • #8
                Tuossa olis nyt ne virtautulokset.
                Kyseessä on siis avj kansi.

                http://s165.photobucket.com/albums/u...t=HPIM6901.jpg

                Comment


                  #9
                  kannattiko?

                  Comment


                  • #10
                    Kannatti!

                    Comment


                      #11
                      Oletkos Jyppe Jounille sukua...

                      Ps. Ainahan hyvin tehty kansi parantaa lopputulosta, olkoon sitten ahdettu tai ahtamaton kone.

                      Comment


                      • #12
                        Onko vakio nokalla tuo 9 mm max nosto?

                        Comment


                        • #13
                          Imunokan nosto n.8,5mm

                          Pakonokan nosto n.9mm

                          Comment


                          • #14
                            Millähän paineella nuo virtaukset onkaan ilmoitettu? 10", 25" vai 28"? Vähän sekavan oloiset laput. Oliko kyseessä vaparin, vaiko ahdetun kansi?

                            Comment


                            • #15
                              Tullut vaan työn puolesta tehtyä näitä Audi/VW konsernin kansia melko paljon. Nyt mielenkiinnolla odottelen, milloinka miehet saavat savut uudesta 20v 5 syl koneesta, johon tuli väännettyä ns. EVO1 kansi. Kyseessä on ahdettu mylly, jossa oli aikaisemmin pikkumuutoksilla olevalla kannella ja kesyillä nokilla +600 hp.

                              Comment


                                #16
                                paljonko tuollainen "evo1" kansi virtasi??

                                Comment


                                • #17
                                  Itse asiassa en edes mitannut, koska se ei sillä kertaa ollut mielestäni tarpeen. Olisihan siitä tietysti saanut jotain puhetta aikaiseksi, mutta..

                                  Niinkuin sullekkin silloin jossain vaiheessa taisin sanoa, ettei se kannen virtaus kerro lopputuloksesta oikein mitään, varsinkaan se imukanavan virtaus. Pakokanavan toiminta kun on niin pirun tärkeää, olipa sitten vapari tai ahdettu.

                                  Ei siinä sunkaan kannessa ole painotettu imukanavan max virtauksiin, vaan siihen että kanava olisi kokoajan täynnä, ts. virtausta tulisi palotilaan venttiilin joka puolelta. Ja pakokanavan kanssa tulikin tehtyä sitten jo paljon töitä, että ahdin heräis suht kivasti, vaikka onkin mitoitettu melko suurille tehoille.

                                  Miltäs Urkki on alkanu tuntuu muuten ajossa? Onko moottori ollut suurinpiirtein sitä, mistä alunperin puhuttiin?

                                  Comment


                                    #18
                                    kyllä auto tuntuu hyvältä,maksimi ahdot saavutetaan noin 3000 kierroksen kieppeillä.eiköhän ne hevosvoimatkin lähde mitä suunnitelmissa oli.laitan sulle teho lapun sit kun käyn harisella uudestaan.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X