Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8S kansi 1.6:een.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8S kansi 1.6:een.

    Ennenkuin alan purkamaan mitään, ajattelin kysäistä täältä.

    Eli käykö 1.8S vm 86 sylinterikansi 1.6 vm88 olevaan koneeseen?
    molemmat on kaasari koneita.

    Onko tuosta kannen vaihdosta mitään hyötyä?

    Onko 1.6 ja 1.8 samasta lohkosta tehtyjä?

  • #2
    On samasta lohkosta tehty ja vaihtaminen onnistuu.
    Moottorikoodit vois auttaa tuota hyöty kysymys pähkäilyä.

    Comment


    • #3
      itellä olis tarkotus piristää kulku puolta
      tuplat hommattu ja tiukempi nokka pitäs saaha,ja tietysti peltisatsi
      kone on 1.6 YP
      käykös siihen uudemman 1.8:n kansi?
      sellanen löytyy nurkista,jos sen koneistas ja laittas siihen kireämmän nokan

      Comment


      • #4
        Sopivuuden suhteen pitää olla tarkkana, kuten Sleepy2 mainitsi niin koodit kertoo. -86 vuosimalli on juuri se raja jolloin venttiilin nostimet muuttuivat hydraulisiksi, tosin suomeen on tuotu autoja -87 joissa on mekaaniset nostimet. Kannet siis eivät sovi keskenään jos venttiilien käyttötapa on eri.
        Pääpiirteissään 1.6 ja 1.8 kaasari koneet eroavat iskunpituudeltaan ja männänlaen muotoilultaan johtuen juuri iskunpituus erosta. Osat sopivat toisiinsa mutta niiden vaihtamisen hyöty lienee rikkoutuneen korvaaminen ehjällä, tehon lisäystä on turha odottaa vakio osia keskenään vaihtamalla. Jos sitten kasvattaa tilavuutta akselin ja mäntien vaihdolla niin sitten on eri juttu mutta pelkkä kansi ei kesää tee.
        Viimeksi muokannut evinrude; 29.7.2011, 11:55. Perustelu: tarkennusta

        Comment


        • #5
          auto on vuosimallia -77
          eli jos löydän tuohon 1.6 tai 1.8 gti:n nokan niin pääsen helpoimmalla.
          siis pelkkä nokan vaihto riittää tehon lisäykseen tuplien ja peltisatsin kanssa

          Comment


          • #6
            Ainahan nokan voi hiotuttaa tinnimmäksi.

            Comment


            • #7
              käykös golf gti ja audi 80 gte:n kansi suoraan tuohon tavalliseen?

              Comment


              • #8
                Taas tarvittais ne lohkon kirjaimet asian varmistamiseksi, käy jos sama nostin tyyppi venttiileissä.

                Comment


                • #9
                  Mikä on se ero hytikka- ja kovanostajallisissa kansissa mikä estää niiden käyttämisen ristiin? Nokka on eri, mutta jos lähdetään siitä että kansi on ns. täydellinen.

                  Comment


                    #10
                    Öljynpaluukanavia menee erilain. Dieseleissä on selkeästi ero, hydraulikoneessa on yks enemmän. Mutta bensakoneissa on tullu törmättyä mekaanisillakin nostimilla samanlaisiin paluukanaviin. Moottorikoodi ei kerro suoraan kummat siellä on, vuosimalli ratkaisee.
                    Vanhanliiton 1,6 on sitten sylinterimitoilleenkin eri mitä kakkis-aikakauden 1,6, palotilakin taitaa olla männässä eikä kannessa.

                    Comment


                    • #11
                      Ero on siinä että kovilla nostajilla olevasta puuttuu yksi öljyn paluu kanava, tällaisen kannen voi toki laittaa uudempaan lohkoon kunhan peittää lohkossa olevan reiän ettei mene paskat sisään ja tule huohotin höyryt ulos, kovat nostajat ->yksi öljykanavan ulkonema etupuolella, hydrauliset -> kaksi ulkonemaa.

                      Olisiko MJF:n tapauksessa laitettu hydraulisten tilalle kovat nostajat, sitäkin harrastetaan erityisesti kilpakoneissa, moottorikoodi on ratkaisevassa asemassa koska vuosimalli rekisteriotteessa ei kerro totuutta -> valmistuspäivä on se ratkaiseva milloin vaihtuu hydrauliset ja se mihin autoon ko. moottori on alkujaan asennettu. Jos kyseessä pakettiauto (takamoottori diesel) kovat nostajat -92 asti.
                      Viimeksi muokannut evinrude; 2.8.2011, 18:13. Perustelu: MJF ehti ensin

                      Comment


                      • #12
                        Onkos muuten öljynpaineita rajoitettu hydraulimallisissa koneissa, kun tämmöinen muisto minulla olisi?

                        Comment


                          #13
                          Ei ollu muutettu mekaaniseksi, kone oli ykkös-gti:n DX. Samalla moottorikoodilla on mekanisia ja hydraulisia, ainakin tuola diisselipuolella.

                          Comment


                          • #14
                            jos jollain sattus olemaan gti golffin tai gte:n audin kansi täydellisenä niin voisin ostaa sopivaan hintaan

                            Comment

                            Working...
                            X