Vag-com antoi tälläisen vikakoodin: 17539 oxygen lambda sensor b2 s1: internal resistance too high p1131 35 10 intermittent. Tahtooko toi sanoa et lamda on sökö? Ja jos on niin kumpi puoli? Sopeuttamis arvo oli 1,5% mutta nousi ajon aikana 2,3%:iin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lambdasta vikakoodi?
Collapse
X
-
B1-S1 on apukuskin puolella ennen kattia, B2-S1 kuskin puolella vastaava, S2:t on vastaavasti katin jälkeiset.
Useimmiten jos vikakoodi on tuo, anturi on sökö tai muutenvaan vaihtokunnossa. Toki, koska on "intermittent" eli satunnainen, teoriassa liitinhäiriökin mahdollinen. Ehkä lähinnä teoriassa.
Comment
-
Itsekin joskus miettinyt että mistä ihmeestä voi tietää kumpi tarkoittaa kumpaa? En ole sitä missään manuaalissa nähnyt mitä olen lukenut.
Tuon resistanssin muuten näkee vag-comilla, se näytti minulla muistaakseni 0.01 kohm, ja mittarilla mitatuna se oli 9 ohmia.
Noita kun alkaa vaihtamaan niin samalla vaivalla kannattaa vaihtaa ne kummatkin.
Comment
-
Laitoin ittelle uuden lambda-anturin ja nyt antaa tämmöstä vikakoodia:Oxygen (lambda) sensor heating : Before cat 26-00 Short b+. Viittaako johonki lämmitysvastukseen ja että lambda on väärä? Jostain kuulin huhuja että b5 koppaseen pitäs olla planaarilambda, pitääkö paikkansa? Tämä ostettu ei ole..
Comment
Comment