Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paisuntasäiliön vaihto 80>90 (typ89)* E:lopputulos*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Paisuntasäiliön vaihto 80>90 (typ89)* E:lopputulos*

    90 audin paisuntasäiliön etuosaan tuleva ohut letku vuotaa tuosta paisarin kyljestä.
    Letku on ehjä mutta tuo oksa on murtunut juuresta osittain.

    Varaosa-80 (-87 1,8s:stä muistaakseni) löytyi samannäköinen ehjä säiliö.
    Vaihto jäi siihen että jäin aprikoimaan risan säiliön pohjassa olevan anturin (lienee pinnankorkeus?)
    irrottamista.
    Onko se vain painettu,kierteellä vai jollain muulla tavalla kiinni?
    Ehjässä säiliöstä tuota anturia ei ollut tai se on joskus otettu jo pois.

    Onko kasikympissä vakiona tuo anturi ja ko ominaisuus?

    Viime rempan yhteydessä tuo piti tehdä mutta aika taulu kusi jo valmiiksi joten tämä homma jäi rästiin,perjantaina edessä.
    Tällä kysymyksellä koitan vähän alustaa hommaa ettei menisi koko iltaa helpolta tuntuvassa hommassa.

    Vinkkejä,neuvoja ja tietoa?

  • #2
    Eri säiliö on tuon anturipaikan osalta. Normaalisti 80:ssä ei ole. Lie kuitenkin autoissa, joissa autocheck. Nehän ovat täällä siperiassa yleisiä.

    Comment


    • #3
      En tuosta varaosasta löytänyt säiliötä irroittaessani ainakaan irrallista anturia/johtoa joten mahtaa olla karvalakki versio.
      Täytyypä vielä tarkistaa koska tuo konehuone ja sisusta ovat jo aika lailla purettu.
      Jos tuon murtuman paikkaan,mikä aine olisi paras tuohon?
      Super epoxy tuubia jo tuossa mietin mutta parempia vaihtoehtoja,onko noita?

      Comment


      • #4
        Ei sitä muovilaatua saa oikein liimattua millään. Kolvi on ainoa jota kannattaa edes kokeilla.

        80:stä voi löytyä johto paisarilta vaikka anturia ei olisikaan. Todennäköisesti löytyy.

        Comment


        • #5
          No tuota tuota, ainakin meikäläisen Audi "painonsäästön vuoksi kaikki turha lisävaruste jo tehtaalla poistettu" kahdeksassakymmenessä on tuo anturi eikä todellakaan ole autocheckkejä :)

          Vaihdoin säiliön joskus vuosi sitten ihan ulkonäkö- ja käyttösyistä. Vuosimallin 1987 säiliöstä näkyi vain erittäin kirkkaalla valolla, että onko säiliössä soppaa. Vanhasta en tiedä, mutta uudessa säiliössä oli vahvistettu metallilla se kohta, mikä on Juhalta hajonnut.
          Viimeksi muokannut peiponen; 11.4.2012, 11:25.

          Comment


          • #6
            Nojoo, rahallisestihan tuo ei ole mitään kun auton pidosta on kysymys.

            Vanha paisari on vielä autossa kiinni mutta tuo nesteen lisäily noin kerran kolmeen viikkoon saa nyt riittää.

            Comment


            • #7
              Audin jäähdytysjärjestelmän muoviosissa on näemmä jokin itsetuhomekanismi joka kytkeytyy öpaut 10v kantturoilla.

              Enivei, mulla oli paisarissa ihan vastaava ongelma. Syylarista tulevan ohuen letkun "kiinnitysoksa" katkesi paisarin kyljestä. Sain sen näppärästi korjattua niin, että tein paisarin letkuliitännän, siis sen oksan reikään M8 kierteen n. 5cm matkalle ja sitten siihen kiersin n. 8cm pitkän teräsputken, jossa M8 ulkokierre. Tuli varmaan kestävämpi mitä alkuperäinen rakenne on.

              Uusi paisari tosin odottaa asennusta, mutta enpä ole sitä jaksanut vielä laittaa, kun tuo viritys toimii ihan ok.

              Comment


              • #8
                Laitetaas vähän rempan tuloksia:

                Vuotava ja romu paisari:
                http://i6.photobucket.com/albums/y23...g?t=1168114586

                Hommasin uuden paisarin kun remppa venähti vähän.

                Ja taas näkyy nesteen määrä:

                http://i6.photobucket.com/albums/y23...g?t=1168114929

                Vanhaa säiliötä en viitsinyt edes yrittää entrata kuntoon.
                Mikolle "osta uusi" vinkistä kiitos! :)
                52e marmorilta tuli tuo maksamaan ja kestänee niin kauan kuin autokin

                Comment


                • #9
                  Sen verran ajattelin tähän soppaan lusikkaani työntää, että voihan noissa karvalakki-kasikympeissäkin olla Minicheck, joka välkyttelee valoa jos jäähdytysnesteen lämpötila nousee yli normaalin (vai tarkkailiko se nestemäärää? En muista).

                  Omasta karvalakkikasikympistä juurikin tuo Minicheck löytyy ja piuha paisarin pohjasta samaten.

                  Mitä taas tuohon paisarin vaihtoon tulee niin pelkän käyttöhyödynkin lisäksi käy tuo jo konetilan ulkonäkökohennuksestakin, sen verran näyttäisi ilme muuttuvan! Pitänee yrittää tuota omaa putsata.. :)

                  Comment


                  • #10
                    Kumma homma,tuo muovipönttö tuskin ikinä muuttuu takaisin omaan kirkkaaseen väriinsä.

                    Vanhan pömpelin pohja oli kuin savella rapattu vaikka viimeaikoina neste on varmasti vaihtunut.

                    Tuon vesioksan alkupää oli murusina tuon letkun sisällä,tiedä sitten murtuiko lopullisesti purettaessa.

                    Comment


                    • #11
                      [OT]

                      Pyyhkäise vielä tuo korkki oikein puhtaaks, niin sitten on hyvä. Sattuu silmään. :)

                      [/OT]

                      Comment


                      • #12
                        Kumma homma,tuo muovipönttö tuskin ikinä muuttuu takaisin omaan kirkkaaseen väriinsä.
                        Jep, kahta Audin paisaria olen koittanut elvyttää entiseensä loistoonsa, mutta turhaa hommaa oli. Ongelmahan on se, että paisarin muovi samentuu syystä tai toisesta vuosien saatossa ja muuttuu huonosti läpinäkyväksi.

                        Comment


                        • #13
                          Mobilistit elvyttelee noita säiliöitä upottamaalla ne joksikin aikaa jarrunesteeseen.

                          Comment


                          • #14
                            Pyyhkäise vielä tuo korkki oikein puhtaaks, niin sitten on hyvä. Sattuu silmään. :)
                            Kas vaan, asentajan kädet on ollu kakkaset.
                            Tarkka huomio:)

                            Comment

                            Working...