Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi a4 b5 1.8t mistä kytkin kannattaa ostaa tulossa n:300hp

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi a4 b5 1.8t mistä kytkin kannattaa ostaa tulossa n:300hp

    eli mistä kannattaa ostaa kytkin ja minkälainen?
    itse en halua kupari levyä eli joku massa kytkin olis kai sit järkevin
    missä hinnoissa pyöritään?

    #2
    Sachs Race Engineering:n tiukka asetelma, kestää sujuvasti 500+ Nm, hintaluokka vähän vajaa 300e sis. rahdin Turkuun asti.

    Comment


    • #3
      Mitä tuo sachs paketti sisältää.Tartteisin tuollaisen kytkinpaketin A4/B5 1,8 TQ AEB vm.97 koneeseen.Ja VW passatin vanhempaan 1.9 TD koneeseen 210mm asetelmalla.Jos paketti on täydellinen onnistuisiko kimppatilaus?

      Comment


      • #4
        Miten muutes tuollainen sachs kisakytkin eroaa tuntumaltaan vakioon. Tai joku vähän kevyempi kuin tuo 500nm kestävä. Meneekö kuinka on-off maiseksi ja huonoksi ajaa?

        Comment


        • #5
          kimppatilaus on jees!!

          katsoin myös netistä että us parts myy noita kytkimiä
          netti hinnaston mukaan 238E +alv 22% eli 290e

          muutama tunnettu audiguru sanoi että suomesta ei mitään hunnon kytkintä saa ja vakio olisi rittävä
          tuonne hieman päälle 400nm saakka ja toimisi hienosti.


          soitan huomenna ja kyselen us partsilta
          http://usparts.locomail.com/euro/index.php?page=53

          Comment


            #6
            Mitä parista SRE:n kytkimestä on kokemusta (vitosen perässä) niin ei ne todellakaan mitään on/off-mallia ole, sellaisen siitä kyllä saa kun levyksi vaihtaa sintteriversion.

            Mikäli tilaajia on useampia niin pystynen parempaan hintaankin, mutta kysy ihmeessä us-partsista, toimitusaikaa unohtamatta.

            Yhdelle tarkennettu hinta 286e.

            Comment


              #7
              Vois löytyä kans kiinnostusta dieselin kytkimelle,tarttee kattoa ne numerot tarkemmin...

              Comment


                #8
                Ai niin, tuo on siis pelkkä kytkinasetelma.

                Ja sama aseltema sopii myös 1.9TDI:hin

                Comment


                • #9
                  us parts asetelma n:300e kytkin 350e että pompsahti tuonne 650e tuntumaan
                  nyt pitää punnita mitä tulen tekemään asian suhteen..
                  tuote on hyllyssä jos jollain on ylimääräistä kahisevaa.

                  Teppo Kalske
                  Yhdelle tarkennettu hinta 286e.
                  mikä on tilaus aikasi? ja onko kyseessä asetelma ja levy?

                  Comment


                    #10
                    Tuo hinta on pelkälle asetelmalle. Kisalevyyn on mielestäni jokseenkin turha investoida kun vakiolevyllä pääsee tuonne 500Nm paremmalle puolelle.

                    Osatoimittajani palaa lomilta tammikuun toisella viikolla, jonka jälkeen noita pystyn toimittamaan.
                    Tarvittaessa järjestyy muutkin kytkimen osat.

                    Comment


                    • #11
                      jep jep

                      tilasin sit perus SACHS kytkimen virtasenmoottorista asetelma+levy 240e saapuu huomenna
                      http://www.vmstyle.fi/index.php?page=products&id=49
                      tuolta löytyy myös rst pönttöjä jne..

                      Comment


                        #12
                        Jep jep

                        toivottavasti vakio kestää.

                        Jouni, nyt en oikein ymmärrä mitä ajoit takaa ja mihin peliin? BeeKutoseen vahvempaa orig. osista kasattua? Siihen kysymykseen en mitään tarkkaa osaa vastata, vakiolevyille kun varsin huonosti noita lukuja kerrotaan.

                        Comment


                        • #13
                          siis toivoa sopii moni asian tuntia on ollut sitämieltä että vakio kestää jos on hyvää merkiä eikä biltema

                          jos kytkin luistaa niin luultavasti isoila vaihteilla alhaalta lähdetäessä kun koneen vääntö tulee maksimiin voi toki olla että ei kestä mut yli 400nm pitäisi kestää hienosti

                          ja onse parempi kun nyt 150hp ja kakosella luistaa ;) heh heh aikapomilla siis ajelen

                          Comment


                          • #14
                            Etuvetosessa b5 kytkin kesti noin 420Nm kadulla kun sutii.Alastarolla kun vähän paremmin löytyy pitoa niin tuli savua auton alta koko varttimaili matkan aikana.Kun quattrolla löytyy pitoa niin ei varmasti kestä 500Nm.Mutta onhan siinä jo tavoite saada 500Nm 1.8T:stä.

                            Comment


                              #15
                              "vakiolevy" = sachs tai luk tai OE kytkinlevy.

                              virimpää vakiota en osaa neuvoa, autossasi kun 228mm levy ja noissa ässissä yleensä 240mm.

                              Comment


                              • #16
                                ELI ! Olenko oikein ymmärttänyt,kun olen lueskellut näitä vastuksia ? Että A4/b5 korin sachs vakiokytkin kestää MTM:n lastun tuoman lisätehon/väännön n.200hp/310nm.Vaihdoin omaan autoon MTM:n lastun tuossa 2 viikkoa sitten pili pali lastun tilalle ,niin rupesi olemaan pitoongelmia välittömästi.Tosin en tiedä auton huoltohistoriaa,kytkin voi olla ajettu 170000 km.Paljonko sacsh lupaa vakio kytkimen kestävän? Pitääkö se seisovissa lähdöissä ? Autoni B5 TQ

                                Comment


                                  #17
                                  Mulla on kokemusta tuosta SRE:n asetelmasta 1.8T:ssä, kytkinlevy on myös SRE-mallia, ei tosin sintteriversio. Kytkinpoljin muuttui vaihdon jälkeen huomattavasti raskaammaksi ja ottaa alempaa kiinni kuin vakio, joka tosin tuntuu ottavan melko ylhäältä tyypillisesti. Vaihdon jälkeen ainoa mikä luistaa on renkaat :) Muistaakseni tuolle paketille luvataan väännön kestoksi jotain 450 Nm, ja sintterilevyllä sitten jotain 500 Nm. Esson baarissa puhutaan, että vakio kestäisi noin 330 Nm, mutta 'tiukalla' ohjelmalla sen saa kyllä luistamaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    että vakio kestäisi noin 330 Nm, mutta 'tiukalla' ohjelmalla sen saa kyllä luistamaan.
                                    Nämä arviot ovat sitten uudelle kytkimelle että on ihan turha hämmästyä jos se oma >100tkm ajettu vakiokytkin luistaa noilla väännöillä. Itselläkin vakiokytkin alkoi luistelemaan mutta nyt talvella tuntuu pärjäävän.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Koskeeko nämä edelliset keskustelut ainoastaan kiinteää vauhtipyörää, vai löytyykö muuttuvamassaiseen kanssa töpäkämpää asetelmaa?

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllä tuo sama 2-massaiseenkin näyttäis sopivan

                                        Comment


                                        • #21
                                          Teppo.voisitko ilmoitella mitä jäisi maksamaan sinun kautta B5/AEB sachs kytkinpaketit?

                                          Paketti 1. SRE asetelma+vakiolevy+painelaakeri

                                          Paketti 2.Vakio asetelma+levy+painelaakeri

                                          Tiedolla ei hätä ,odotellaan että saat välittäjäsi kiinni.

                                          Comment


                                            #22
                                            4vant kirjoitti:
                                            Samassa viestiketjussa ylempänä Kalle mainitsee, että B5 S4:sen täydellinen kytkinsetti oli n. 360 EUR (huom 2v sitten), joten hinnat saattaisivat olla kohtuullisia verrattuna edellämainittuihin. Tästä syystä kysyin OE vaihtoehtoja.
                                            Tarkennetaan että tuolloin tuo oli S3:sen kytkinpaketin hinta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Osaisko joku kertoa tälläisestä kytkin asetelmasta jotain?
                                              http://viewitem.eim.ebay.fi/XTR-STAG...915019985/item
                                              ei ole ainakaan hinnalla pilattu

                                              Comment


                                                #24
                                                Olikohan se Saalasti joka tuommosenki joku aika sitten omisti ja oli ihan paikollaanki asti. No siinä kävi sitten niin että, luistelua ja kerrasta vainaa. Vai muistanko oikein? :) Mutta tehoja ja vääntöjä tais olla himppu enempi mitä tuo 300hp..

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Aivan paska oli. 470nm kesti ja tattis. Ei mikään erikoinen ostos. En voi suositella paitsi jos haluaa harjoitella. :)
                                                  Vauhtipyörä otti selkäpuolelta kiinni kampuran takapään Stefan laippaan, eli vaati sorvaamista. Asetelma on melko veltto.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    kiitoksia tiedoista.

                                                    Mikä olis sellanen hyvä ja halpa sarja?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ei ole semmoista. Tepolta setti niin säästää rahaa. Ei tarvii ostaa erikseen hyvää ja halpaa.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X