Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

(AAN) alapyörä asiaa ja muutakin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • (AAN) alapyörä asiaa ja muutakin

    Avasin paketin vaihtaakseni hihnan ja se alapyörän kiila oli paikoillaan ja ehyt , nyt oisin kysynyt että käytetäänkö sitä kiilaa muuhun kuin kohdistukseen eli jos se on ehjä niin tarviiko uutta alapyörää.

    Ja vesipumpussa tuntui jonkin verran väljyyttä niin se vissiin kannattaa laittaa uusi.

    tässäpä nämä tärkeimmät

    #2
    Sitä ajoitusta vartenhan se siellä on.
    Ei ole tarvetta laittaa uutta pyörää, jos siinä entisessä ei ole mitään vikaa. Tietysti ei ole kalliista osasta kyse, niin vähän väärä paikka säästää jos pyörä on huono.
    Vesipumppu, kiristinrulla ja vuotavat stefat vaihtoon samalla.

    Comment


      #3
      Jos ei ole hätä laittaa kasaan, niin kannattaa tuo alahihnapyörä vaihtaa. Halvempi kuin moottoriremontin hinta. :) Niitä on kuitenkin hajonnut.

      Comment


      • #4
        Mut pääseekö se pyörimään tyhjää jos se kiila irtoaa sen kiristyksen(450NM)jälkeen.

        ei siinä tosiaan päälisin puolin ollu mitään halkeamia tms.

        Ei lähellä merkkilikkeessä ollut ainakaan sitä ja on sillä vähän kiirekin.

        Comment


          #5
          Ei kiilan pitäisi käydä mitenkään, jos kiristetään oikein eli lukitaan hihnapyörä eikä kampiakseli.

          Comment


            #6
            Noita alapyöriä on vitosista kuitenkin mennyt useita. Siltä pohjalta suosittelen lämpimästi sen vaihtamista.

            Comment


              #7
              Se neljän pultin kiinnitys on aika kriittinen, jos se liitos pääsee elämään, ei auta vaikka olisi kuinka uusi alapyörä ja ehjä kiila, niin hajoaa 4 n. yhtäsuureen osaan ja hihnasta kuoriutuvat hampaat päältä.

              Comment


              • #8
                Vaiha vaan se hihnapyöräkin. Oikeastaan on turha tehdä edes hihnan vaihtoa jos ei raaski laittaa kaikkia muitakin osia uusiksi. Vesipumppu ja se taittopyörä ei kestä kahden hihnan kilometrejä eikä stefat. Ja jos useammilta on hajonnut kampiakselin hihnapyöriä niin miksi kasata vanhalla kun ei ole ton kalliimmasta osasta kyse.
                Niin ja uusi pultti kanssa ja hyvää liimaa.

                Comment


                • #9
                  Joo nyt on kaikki uutta.

                  Tarviiko jotenkin tarkkailla jälkeenpäin tuota hihnan kireyttä tms.

                  Comment


                  • #10
                    Kellään ei vissiin tuosta jälkitarkkailusta/kiristyksestä tietoa??

                    Comment


                      #11
                      Ei tarvitse jälkikiristää. Hihnaa ei myöskään kannata kiristää liian tiukalle, koska se alkaa silloin ulisemaan.

                      Comment


                      • #12
                        Itselläni ainakin meni sen verran vinoon asentaessa, että ensimmäisen käynnistyksen jälkeen joutui tiukkaamaan. Onneksi tarkistin enkä laittanut suojaa heti päälle.

                        Comment


                        • #13
                          KIITOS

                          Kyllä mäki sitä pyörittelin useita kierroksia ennenkuin laitoin kopan ja kun käynnistin niin toinen oli katsomassa että se hihna pysyy ns linjassaan.

                          On se nyt jo 500km siellä ollu ja ihan ongelmitta.

                          Eikai se liian tiukalla ole kun se kääntyi siitä pitkältä sivulta sen 90 astetta ja ei enempää.

                          Comment


                            #14
                            Saa kääntyä vähän enempikin, mutta tuo neljänneskierros on ihan ok nyrkkisääntö.

                            Comment

                            Working...
                            X