Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

moottori käy kuivana kylmäkäynnistyksessä? (A4 b6)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• moottori käy kuivana kylmäkäynnistyksessä? (A4 b6)

Profiilin b6:een on ilmaantunut sellainen mukava ominaisuus tässä "talven" kylminä aamuina että yleensä pitkän seisomisen jälkeen -> aamuisin kun starttaan, ensimmäisen noin 0,5-1,0 sekunnin ajan moottori aivan kuin kävisi kuivana. Onko tämä tavallista vai onko syytä huolestua? Johtuuko kylmyydestä vai kuivuuko moottori "ylätilat" pitkään seistessä? Öljymäärä on ok ja huollossakin juuri kävi, joten minä noviisina en osaa sanoa mistä tuo hetkellinen rohina johtuu. Onko syytä tehdä jotain suurempia tutkimuksia vai huolehdinko turhia? Edellisistä autoistani vastaavaa ei ole tullut vastaan kylmänä käynnistettäessä eikä tässäkään autossa tuota ole esiintynyt kuin oikeastaan vasta tässä viimeisen kuukauden aikana. Tosin, tämä onkin ensimmäinen talvi ko. kärryllä ja Audilla yleensäkin.

Samaa on havaittavissa omassani ja samasta "ongelmasta" olen kuullut ennenkin. Tähän on annettu muutamia erilaisia vaihtoehtoja mistä tuo "pärähdys"/"särähdys" yms. voisi kuulua tuossa kylmästartin yhteydessä.
    1) Lisäilmapumppu ?
    2) Resonointi ääni jostain lämpösuojasta?
    3) Nokkien välisen ketjun hydraulikiristin löystyy ja päästää äänen ennenkuin taas öljynpaineet kiristävät ketjun?
    4) Bensiinikiskoon pääsee ilmaa venttiilin kautta?

Kukaan ei oikein tunnu tietävän vastausta tähän eikä se ole ilmeisesti toimenpiteitä vaativa homma. Itseäni tuossa eniten ihmetyttää että tuota esiintyy vain silloin tällöin eikä se tunnu olevan riippuvainen mistään olosuhteista paitsi alle +10 lämpötilasta. Välillä ei ääntele viikkoon vaikka kelit olisivat pakkasenkin puolella, säteilylämmittimen käyttö ei tunnu vaikuttavan. Paras arvaukseni on että tuota tapahtuisi "kosteilla" ja kylmillä keleillä mutta sekin ihan mutua.

Omassani AVJ kone.

Comment

Vanhaan aiheeseen palaten.
      Onko kenellä tähän mitä uusia kommentteja tai kokemuksia? Itselläni myös välillä rämähtää tai pärähtää 2.8 V6 ALG tyypin kone. Itsekkin olen veikkaillut ja arvellut ketjun kiristäjää ja että yläkerta "kuivaisi" muutaman päivän seisomisen jälkeen. Tuota on tapahtunu satunnaisesti koko auton minulla olon ajan..
      Missään huolloissa eivät ole mitään osanneet sanoa tai outouksia havainneet..

Comment

Minä veikkaisin nokkahihnan hydraulista kiristintä. Jostain syystä se pärähtää ässässäkin varsinkin kun moottori on ollut pidempään käynnistymättä. Tuon huomaa parhaiten kun hihnaremontin jälkeen moottorin käynnistää ekan kerran.

Comment

Mullakin pärähtää samalla tavalla käynnistäessä seisonnan jälkeen. eikä huoltamolla mitään vikaa ole löytäneet.

Comment

Sama ääni kuuluu jo kolmatta "talvea" . Nokkaketjun hydraulikiristimen vaihto ei minulla auttanut.
            Mutta ei vissiin kovin vakavaa kun ei ole ääni muuttunut mihinkään.
            Sellaisen olen huomannut että jos nokka on alaspäin mäessä niin ääni tulee useammin kun jos auto on toiste päin ( voi olla kuvitteluakin ).

Comment

Pärinää aamuisin täällä myös. En hermostu.

Comment

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...06&postcount=4

Comment

Working...
                X