Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8t käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 1.8t käyntihäiriö

    Osaako joku neuvoa mikä vois olla vikana kun olis tollanen audi a4 1.8t quattro vm.2000 ja kesken normaaliajon rupesi moottorin vikavalo vilkkumaan ja auto alkoi tärisemään. Katoin konepellin alle niin pakosarja oli lambda-anturin(?) jälkeen aivan punahehkuinen. Pystyy kyllä ajamaan mutta täristää aika paljon ja vikavalo vilkkuu.

  • #2
    Puolavika?
    Käy varmaan vajailla pytyillä, siksi täristää.

    EDIT: Ja lisätään, että kohta kattivikakin.

    Comment


    • #3
      Onkos nuo puolaviat missä moottoreissa yleisiä? Itsellä AWT ja ei tietoa onko tuossakin ihan yleinen vika.
      Vapuksi pitäisi lähteä reissuun ja harkinnassa on varapuolan haku ennen sitä...

      Comment


        #4
        Kyllä minä tuohon exääni vaihdoin kaikki. Koneena AWT.

        Comment


          #5
          Samat oireet, 1.8t BFB, vm.2006.
          Ensin alkoi ravistaa kun kaasulle siirtyy. Tyhjäkäynti ok. Sitten alkoi vilkkua moottorivikavalo. Ajoa oli onneksi vain puolisen kilometriä jäljellä.
          Sisälle tuli hajuja, mutta konepellin alla en huomannut savuja, hajuja enkä muutenkaan epämääräistä. Epäilin jo edellä ajanutta autoa, kun kabiinissa oli selvästi käryä kun kävi välissä ulkona.
          Auto seisoo pihassa, kunnes saan vikakoodit ulos.

          Comment


          • #6
            Vois olla joku puolista menny. alko käymään kolmella ja bensaa jäi käyttämättä niin tästä vois hajut tulla.

            Comment


              #7
              Misfire cyl1 ja cyl2. Nollattiin ja ajoin koneen lämpimäksi kun kävin hakemassa uudet tulpat. Ei antanut uusia vikakoodeja, mutta välillä tuntui kuin olisi jäänyt sieltä täältä isku välistä.
              Uudet tulpat koneeseen ja kehrää kovin tasaisesti, ilman puolan vaihtoja.
              Auto hankittu noin kuukausi sitten, joten tarkkaa huoltohistoriaa ei ole tiedossa. Merkittömät puolat, melko uuden näköiset.


              Comment


                #8
                Miulla awt koneessa samoja oireita. Kaasulla alkaa täristämään ja pätkimään. Moottorin vikavalo vilkkuu ja joskus jää palamaan. Missfire koodeja eri sylintereiltä antaa.
                Tulpat uudet eikä sillä vaikutusta.

                Comment


                • #9
                  Muistaakseni klassikko oire puolille jos mittaristossa vilkkuu epäsäännöllisesti valo

                  Comment


                    #10
                    Kyllähän tuo vahvasti vaikuttaa että kaasu auki kuormalla ei sytkä riitä, eli puolat uusiks.
                    Kannattaa myös katella maadoitukset että onko orggisjohdot kuinka rapeita.

                    Comment


                      #11
                      Kuinkahan näitä puolia ei olla tässä 15 vuodessa keksitty tehdä kunnolla, vai onko kyseessä pelkkä oire, ja syy olisi jossain muualla?

                      Comment


                        #12
                        Vika hävisi puolien vaihdolla .
                        Nyt vaan päästöt on korkeella . Tyhjällä käynnillä HC yli 100.
                        Rikkaalla käy.
                        Lambda arvo näyttää normaalia, samoten happi.
                        Ilmamäärämittari vai katti? Vaiko molemmat tien päässä ?

                        Comment


                          #13
                          Mitäs CO oli ? Tuo hc on palamatonta bensaa. Fuel trimmit kannattaisi lukaista testerillä.

                          Comment


                            #14
                            CO% kierroksilla 0.47 ja tyhjällä käynnillä 0.29
                            CO2 kierroksilla 14.9 ja tyhjäkäynnillä 14.2
                            Lambda 1.03

                            Mistä nuo trimmit löytää?
                            Auto ei oo vakio...

                            Comment


                              #15
                              Onko se tällä setupilla menny ennen päästöistä läpi ?

                              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info

                              Comment


                                #16
                                Viime vuonna oli kans lähellä yläreunaa.
                                Aikaisempina vuosina menny paremmin.

                                Comment


                                  #17
                                  En tiie onko vaikutusta sillä et kone on vaihdettu välissä. Sama moottorikoodi kuitenkin, AWT. Vanhalla ajettu 340tkm ja uudella 160tkm.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen keraamikennoinen katti vai viritarvike? Halvat tarkastukset on katsoa, että pakosarjanlaippa tai mikään muu liitos pakopuolella ei vuoda kannen ja lambda-anturin välillä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Katti on siirretty auton alle, ja siel oli keraaminen katti aikasemmin mut katsurin sanottua pari vuotta sitten et kattihajalla ku päästöissä vikaa ni vaihdoin metallisen.
                                      3" virikatti siel nyt on paikallaan.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X