Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 quattron kytkimestä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 90 quattron kytkimestä?

    Onko normaalia että kun kierrättää konetta enemmän ja painaa kytkimen alas niin se polin tärisee aika reilusti mut pienemmillä kierroksilla ei mitään tärinää?
    auto siis vm. -87 90 quattro 2.3 koneella

    #2
    Ei ole normaalia.

    Comment


    • #3
      Varaudu ainakin siihen että painelaakeri on kohta sökö.

      Comment


      • #4
        onkohan iso rojekti vaihtaa tuo painelaakeri? en oo näitä "uudempia" autoja niin asennellu vaan uusin on ollu tähän mennessä vm. -80 ooppeli niin siihen se ei ainakaan ollu monen tunnin urakka :)
        jos sitä joutuu kovinkin purkamaan niin sithän sitä kyllä vois vaihtaa kaikkee muutakin tarpeellista samalla ettei tartteis alkaa heti uudestaan purkamaan =)

        Comment


          #5
          Koko kytkinpaketti kannattaa vaihtaa samalla eli levy, paineastelma ja painelaakeri. Myös kampuran/vauhtipyörän silmälaakerin vaihto voisi myös tulla kyseeseen ja jos autossa hydraulikytkin, niin eipä sen työsylinterinkään vaihto pahasta olisi. Vaihdelootan öljyt voisi myös vaihtaa kun siellä auton alla rymytään. Niin ja kardaanin kuulanivelten, ristinivelen sekä tukilaakerin tarkastus/kunnostus olisi myös järkevä tehdä samalla. Muiden osien vaihtoon tietysti vaikuttaa se, miten avaat kytkinkopan, otatko laatikon vai koneen pois.

          Aikaa kantsii varata hieman enempi mitä ooppelin kytkinremppaan. Ainakin viikonlopun varaisin tuohon askareeseen sitä ensi kertaa tehdessä.

          Comment


          • #6
            Muiden osien vaihtoon tietysti vaikuttaa se, miten avaat kytkinkopan, otatko laatikon vai koneen pois.
            Ehdottomasti laatikko pois. Koneen poistoon kuluu tupla aika siinä kaikessa pikku-näpräilyssä, ja laatikko tipahtaa kuitenkin varsin inhimillisesti paikoiltaan. Oikeastaan _lähes_ sama homma kuin takavetoisen kytkimen kanssa.

            Comment


              #7
              Ja varaa paljon laastareita ja jotain hermoja jäähdyttävää. On nimittäin ahdasta siellä...

              Comment


                #8
                Joo ei se mikään mahdoton homma ole. Muista katsoa kytkimen työsylinterin paikka laatikon ollessa lattialla. Ts. miten se laitetaan paikalleen. Ja varaa tarpeeksi tupakkaa asennuksessa. :) Raidetangot kannattaa myös irroittaa ohjausvaihteesta laatikon yläpuolelta niin tulee kivasti lisätilaa. Muuten se loota hyppää sieltä aika kivasti pois.

                Comment


                  #9
                  Työsylinteristä viis mutta kampuran takastefan vaihtamatta jättäminen enemmän ajetussa on typerää.

                  Comment

                  Working...
                  X