Vaihettiin tohon pelto-Audiin 2.2l kone 2.litrasen tilalle viime keväällä vm 78 satku Audista, niin kytkin ei sitten toiminukkaa. Ei noussut poljin heti, tai siis tuli vähän jälessä, ja sitten alussa oli ~5cm tyhjää, vaikka ilmattiin ihan kunnon ilmauspumpulla. No nyt sitten kun saatiin toinen nosturi, niin otettiin 2vkoa sitten loota irti, painelaakeri on ok.
Se on kyllä otettu siitä satasen 4-pykäläisestä lootasta mutta ihan normaalisti toimii. Mutta nyt kun otettiin loota pois,niin samalla katottiin vauhtipyörä, ja oli aika pahasti lasittunut, ja ajateltiin,että siinä olisi vika, koska kytkinlevy kävi kuitenkin loota spooreihi, jota aluksi ajateltiin viaksi. No hiottiin se viuhtipyörä kunnolla, ja vaihettiin vielä URkin paineasetelma, vaikka sen 2.2 koneen omalla asetelmalla oli ajettu vain n.10tkm ja kytkimellä saman verran. No tänään kun sain vetarit kiinni ja yms roippeet, nii aateltiin kokeilla.
Ja eikä suorastaan tapahtunut mitää eroa. Polkimessa samanverra tyhjää alussa, ja eikä nouse kunnolla ylös,vaikka käytettiin taas sitä pumppua. Ja liikkuu hiljakseen eteen ja taaksepäin, eli luistaa ihan mukavasti.
Nyt on sitten sillee, että isällä joka on ollut kohta 30vuotta Vw, Audi, Seat, Skoda korjaaja, loppu niksit kesken, koska ei oo enne tollasta tullut vastaan, vaikka on ennenkin koneita vaihdeltu, niin ajattelin, että jos joku täällä voisi vähän jelppiä.
Harmittaa kuitenkin aika pirusti, kun tuli tehtyä periaatteesa turhaa työtä...
Se on kyllä otettu siitä satasen 4-pykäläisestä lootasta mutta ihan normaalisti toimii. Mutta nyt kun otettiin loota pois,niin samalla katottiin vauhtipyörä, ja oli aika pahasti lasittunut, ja ajateltiin,että siinä olisi vika, koska kytkinlevy kävi kuitenkin loota spooreihi, jota aluksi ajateltiin viaksi. No hiottiin se viuhtipyörä kunnolla, ja vaihettiin vielä URkin paineasetelma, vaikka sen 2.2 koneen omalla asetelmalla oli ajettu vain n.10tkm ja kytkimellä saman verran. No tänään kun sain vetarit kiinni ja yms roippeet, nii aateltiin kokeilla.
Ja eikä suorastaan tapahtunut mitää eroa. Polkimessa samanverra tyhjää alussa, ja eikä nouse kunnolla ylös,vaikka käytettiin taas sitä pumppua. Ja liikkuu hiljakseen eteen ja taaksepäin, eli luistaa ihan mukavasti.
Nyt on sitten sillee, että isällä joka on ollut kohta 30vuotta Vw, Audi, Seat, Skoda korjaaja, loppu niksit kesken, koska ei oo enne tollasta tullut vastaan, vaikka on ennenkin koneita vaihdeltu, niin ajattelin, että jos joku täällä voisi vähän jelppiä.
Harmittaa kuitenkin aika pirusti, kun tuli tehtyä periaatteesa turhaa työtä...
Comment