Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 nykii - vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 nykii - vikakoodeja

    Vag-Com vikakoodeja tilanteessa:

    17978 Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 Intermittent

    01176 - Key
    07-10 Signal to Low - Intermittent

    00545 - Engine-Transmission Electrical Connection
    27-00 Implausible signal

    00545 - Engine-Transmission Electrical Connection
    31-00 Open or Short to Ground

    Onko tullut kenelläkään muulla samanlaista vikaa vastaan, mistähän johtuisi? Nuo kaksi jälkimmäistä voisi viitata johtoliittimeen tai vastaavaan, vai voisiko? Nykiminen on välillä aika voimakasta, joskus se taas häviää kokonaan.

    #2
    Noi kaksi ekaa voisi tulla pelkästään huonoista pattereista kakessa ? Ajoneston/Immobilizer - laitteen toimintaan vaikuttaa vielä lukupuolan kunto mistä aiheesta löytyy täältä keskustelua.

    Aukeaako ovet kakella samaten kun ennen vai pitääkö naksutella muutaman kerran ?

    Comment


    • #3
      Tuo avain koodi saattaa olla vanhoja peruja, vaihdoin uudet paristot kaukosäätimeen muutama viikko sitten, silloin oli jo vaikeuksia saada lukkoja auki. Nykiminen tullut vasta jälkeenpäin.

      Comment


      • #4
        Nuo avaimen viat ei liity patterin kuntoon millään tavalla.

        Comment


          #5
          Johtohäiriöltähän tuo kuullostaa. Todennäköisesti vielä maapuolen häiriöltä. Nollaa viat ja katso tuleeko nuovirtahäiriöt uudestaan. Jos nykiminen on terävää on virtapuoli todennäköinen syypää.

          545 vika viittaa vielä moottorin ecun ja laatikon ecun väliseen häiriöön. Laatikon ecun liittimen voit helposti tarkastaa ottamalla apukuskin puolelta tuulilasin edestä sen muovin pois. Sen alta paljastuu laatikon poksin liittimen voisi irroittaa ja katsoa onko hapettumia yms. Vika voi korjaantua ihan liittimen "renkkaamisella"

          Näistä voisi lähteä vikaa metsästämään...

          Comment


          • #6
            Taas aamulla kulkee kuin ei mitään vikaa olisi ollutkaan...??

            Vielä löytyi vikakoodi 00526 03-00, en tiedä mitä tämä sitten tarkoittaa?

            Comment


            • #7
              AutoData:sta katsottuna.

              Vikakoodi 00526 , oli maininta: " stop lamp switch" - johdotus- tai kytkinvika.

              Comment


                #8
                Jarruvalokytkintä tuo tarkoittaa. Et kai katsonut laatikon puolelta vikakoodeja? Siellä tuo tulee jos ei jarrua paina ennen vikakoodien lukua...

                Comment


                • #9
                  Jep, laatikon puolelta, sen koodin jo sainkin selville.

                  Mutta nykiminen alkoi taas :(

                  Comment


                    #10
                    Lambdat ei välttämättä anna mitää herjaa, mutta voi aiheuttaa kummallisia oireita. Tarkistuta ne, ja jos autolla on paljo jo ajettu, niin suosiolla vaihda ne.

                    Comment


                    • #11
                      Kilometrejä takana jo jonkin verran, ainakin sen verran että sisäänajo on jo tehty ;-)

                      Kävin merkkihuollossakin, siellä ei osattu tehdä muuta kuin ottaa samat vikakoodit ja siitä lasku 13,90e. Ja nyt nykii vielä enemmän :(

                      Comment


                        #12
                        Itselläni samanlaista nykimistä audi 80:ssä vm-93. Merkkiiliike vaihto osia 1000 euron edestä ja koitti laskuttaa, vika vaan ei korjaantunu.
                        Itse löysin vian vahigossa, joka oli moottorinohjausyksikön rele kuskin jalkatilassa ratin alla(maksoi 15eur).
                        Tarkastapa oisko sulla saman tapanen murhe vaikka auto on erimallia.

                        Comment


                        • #13
                          NYkiminen

                          Mitenkäs tuo nykiminen ilmenee? Alkaako nykiminen jos ajaa pintakaasulla, tasaisella vedolla vai silloin kun vedättää kunnolla? Ja mitenkäs sitten jos pintakaasulla ajettaessa polkaisee kunnolla, poistuuko nykiminen vai lisääntyykö?

                          Tämä voi olla sähköinen vika mutta ihan yhtä hyvin se voi olla mekaaninenkin (laatikon öljynpinta liian alhainen). Sytytyksestä tuskin on kyse, koska muuten vikakoodeissa olisi maininta niistäkin.

                          Mitenkäs tuon askin laita on? Onko sillä ajettu kuinka paljon ja tiedätkö onko siihen vaihdettu öljyjä kuinka usein? Suomi autoissa eivät ainakaan Laakkosella tuppaa niitä vaihtamaan ja siitä johtuen niissä voi olla vikaa. Jos et tiedä onko laatikkoon vaihdettu öljyjä niin se voisi olla ensimmäinen toimenpide, suodattimen kanssa. Öljyä vaihtuu 3l kerralla ja sitä on melkein 12l laatikossa joten
                          viikon välein saa vaihtaa vähäsen. Tosin, muutoksen vanhaan öljyyn huomaa jo ensimmäisen vaihdon jälkeen.

                          Voit vielä ottaa ECU:n pistokkeet irti ja ruiskasta niihin Contact Cleaneria (ei esim CRC:tä koska se johtaa) ja painella takaisin. Sillä voidaan varmistaa että sielä ei ole hapettumia. Vaikka itse epäilen vian kyllä olevan muualla kuin ECU:ssa.

                          Oletkos nollannut laatikon arvoja?

                          Comment


                          • #14
                            Mitenkäs tuo nykiminen ilmenee? Alkaako nykiminen jos ajaa pintakaasulla, tasaisella vedolla vai silloin kun vedättää kunnolla? Ja mitenkäs sitten jos pintakaasulla ajettaessa polkaisee kunnolla, poistuuko nykiminen vai lisääntyykö?
                            Kyllä, kyllä ja kyllä. Lisääntyy.

                            Tämä voi olla sähköinen vika mutta ihan yhtä hyvin se voi olla mekaaninenkin (laatikon öljynpinta liian alhainen). Sytytyksestä tuskin on kyse, koska muuten vikakoodeissa olisi maininta niistäkin.

                            Mitenkäs tuon askin laita on? Onko sillä ajettu kuinka paljon ja tiedätkö onko siihen vaihdettu öljyjä kuinka usein? Suomi autoissa eivät ainakaan Laakkosella tuppaa niitä vaihtamaan ja siitä johtuen niissä voi olla vikaa. Jos et tiedä onko laatikkoon vaihdettu öljyjä niin se voisi olla ensimmäinen toimenpide, suodattimen kanssa. Öljyä vaihtuu 3l kerralla ja sitä on melkein 12l laatikossa joten viikon välein saa vaihtaa vähäsen. Tosin, muutoksen vanhaan öljyyn huomaa jo ensimmäisen vaihdon jälkeen.
                            Laatikkoon on vaihdettu öljyt pariin kertaan, täytyypä vielä tarkistaa öljymäärä.

                            Kun vikakoodit tyhjentää ja sen jälkeen käynnistää auton niin tuo 00545 tulee aina uudelleen.

                            Auto käy tyhjäkäyntiä hienosti mutta kun paikallaan nostaa kierrokset noin 3000 rpm tasolle alkaa käynti pätkimään. Vaihde päällä ajossa alkaa nykimään jo kierrosten ollessa noin 1500 rpm.

                            Comment


                              #15
                              No sitten ensiksi vaan molempien (moottorin ja laatikon) ecujen pistokkeet irti ja tarkastukseen. Moottorin ECU on pelkääjän lattian etupaneelin alla ja laatikon siellä missä aiemmin mainitsin sen olevan. Akuuttia jännite ongelmaa se valittaa ja luulisin sen olevan nimeomaan maadoituspuolella tuo kyseisen signaalin kulussa.

                              En tiedä onko ecussa tuossa "torque reduction" hommassa sitä huomioitu onko vaihde päällä vai ei. Jos vika tosiaan johtuisi siitä että tuo signaali häiriintyy niin testiesi valossa sitä huomioidaan myös vaikka vaihde ei ole valittuna. Tuo signaali kyllä saa takuuvarmasti nykimistä aikaan koska se käytännössä tiputtaa väännöt pois vaihtohetken ajaksi. Ja nyt jos signaali on epämääräistä puuroa niin lopputuloksena voisi olla juuri mainitsemasi oireet.

                              Comment


                              • #16
                                No niin....

                                Vika ainakin katosi, nykiminen loppui ja vikakoodejakaan ei enää näytä tulevan.

                                Kotelo, jossa moottorin ja vaihteiston ECU:t ovat (E-box)



                                oli kosteana, laatikon pohjalla oli pari senttiä vettä. Kaikki liittimet tippuivat vettä ja moottorin ECU:n liittimissä oli hapettumia. Kuivasin paikat, puhdistin ja laitoin komponentit takaisin paikoilleen. Vesi menee boxin sisään joko kannen tiivisteen välistä tai kaapeliläpivienneistä, tuon laatikon sijoitus ei ole paras mahdollinen, koska molemmilla puolilla autoa moottoritilan takakulmissa makaa parin sentin vesilammikko. En ainakaan heti löytänyt mitään valuma-aukkoa?

                                Kiitos kaikille apua ja vihjeitä antaneille!

                                Comment


                                  #17
                                  Valumaaukkojen kumitutit näkyy pyöränkoteloissa iskarin takapuolella. Pienellä rassauksella vesi taas virtaa...

                                  Comment

                                  Working...
                                  X