Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaksi letkua venttiilikopan takaosassa (AAN)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaksi letkua venttiilikopan takaosassa (AAN)

    Eli otsikossa mainitut letkut mikä virka niillä on ja mihin ne menee ja mitä niissä kulkee. Ne lähtee siitä kannen takaosasta silleen sinne kuskin puolelle päin.??

  • #2
    Huohotin letkuja

    Comment


    • #3
      Voikohan niissä virtailla öljyä??

      Ja miksihän niitä kaksi pitää olla ??

      Ajattelin vaan voiskohan niistä vuotaa öljyä??

      Comment


        #4
        Virtailla on aika kova määre, mutta onhan siinä huohotus"höyryssä" öljyä.
        Yleensä ne yhdistyvät (ja muualtakin tulevat huohotusvedot vielä samaan linjaan) ja viedään kiertoon, eli imupuolelle (esim. maf:in ja turbon väliin).

        Comment


          #5
          Jep suorasytkän venakopan sisällä kulkee se putki. Ilmeisesti haluttu siistimpi konehuoneen ilme. Sama putki siis se siellä takapäässä ja se siinä melko edessä sivulle.
          Josko siellä takana on vielä joku pienempi liitos niin se on varsinainen yläkerran huohotusveto. Tuo isompi menee vain läpi olematta samaan tilaan yhteydessä.

          Comment


          • #6
            Asiaa sivuten, omassani huollatin turbon ja huollon jälkeen on ollut pientä öljyvuotoa turbon pakopesän ja rungon välistä. Viisaammat sanoivat koneen joko huohottavan liikaa tai huohotinjärjestelmän olevan tukkoinen. Minä jo sitten pelkäämään väljää konetta, mutta huohottimia imusarjan alta availlessa huomasin putkien olevan vaaleasta mällistä lähes tukossa. Nyt on käryt loppuneet, kun putket on auki. Ilmeisesti oljy ei pääse vapaasti valumaan turbolta kampikammioon, jos huohotus ei toimi ja pääsee pikkuisen lirkkimään pakopuolen tiivisteestä. Joudutteko usein putsailemaan noita putkia? Nyt on tasan vuosi/15000km edellisestä putsauksesta.

            Comment


            • #7
              En oo kertaakaan putsaillu niitä ja ,tästä nyt päästään kysymykseen että miten voisin putsilla niitä vaikka en oikein usko niistä johtuvan sen öljyn käryämisen mutta kaikki keinot on koitettava että se käry lähtis pois.

              Comment


              • #8
                Ihmeelliseltähän tuo vähän tuntuu, kun huoltamaton turbo ei vuotanut (jossa toinen pakopuolen tiivisteistä poikki ja toinen jumissa +muutenkin jo laakereissa väljää). No samapa tuo kerran ei enää tiputtele.

                Comment

                Working...
                X