Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Matka loppui kesken.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Matka loppui kesken.

    Auto sammui kesken matkan täysin yllättäen, eikä lähde käyntiin. Sulakkeet tsekattu kuskin puolen ovesta ja moottoritilasta, ei hylsyjä. Saa bensaa, virrat ihan ok. Anturien liittimet kävin käsikopelolla läpi tienposkessa. Ei vaikutusta. Auto ei edes lupaa. Olisko lisää ehdotuksia?

    Moottorinohjausboksi kolvailtiin tuossa muutama kuukausi sitten ja sen jälkeen auto on toiminut loistavasti tähän päivään asti. Ennen sitä käynti ja käynnistyminen oli vähintäänkin epävarmaa. Takana tänään noin 200km iloista matkantekoa ja noin puoltoista kilometriä ennen kotia hyydyttiin tienposkeen. Näin pienen kävelylenkin jälkeen harmittaa melkoisesti. Väärään paikkaan hyydyttiin muutenkin kun täällä autoa ei pääse missään tarkemmin tutkimaan ja tuttu korjaamokin on toisella puolella Suomea.

    Jos ei tule loistavia korjausehdotuksia niin loistavia (ja huokeita) korjaamoita Tampereen seudulta otetaan myös vastaan.

  • #2
    Ootko miten testannu että saa bensaa.?

    Mulla samallalailla sammui vaan kuin seinään ja bensapumppu oli menny.

    Kipinä kannattaa kattoa.

    Comment


    • #3
      No bensan saantia en testannu muuten kun että totesin sen selkeesti haisevan startatessa. Bensapumppu ainakin surisee ilman soraääniä kun virrat laittaa päälle, kipinää en testannu kun olin yksin liikkeellä eikä tulpanavaintakaan ollu matkassa, mutta virranjakajan avasin ja katoin pyörijän.

      Kunhan tuo kaveri nyt tulis kohta töistä niin saatas hinattua se ees tuohon parkkipaikalle niin vois koittaa kipinät ja bensan saanninkin luotettavasti.

      Comment


      • #4
        Ihme ja kumma. Auto ei lähteny avaimesta mihinkään, mutta tuossa hinausmatkalla kun pisti mäkistartaten niin hörähti käyntiin ja kävi ihan nätisti. Parkkiin kun saatiin niin käynnisty avaimestakin taas ihan normaalisti. Tuossa kun kääntelin avainta niin ei enää kuulunutkaan bensapumpun surahdusta, mikä normaalisti tulee aina kun virrat kääntää päälle. Saas nyt nähä lähteekö aamulla enää mihinkään. Voisko bensapumppu olla jotenkin leviämässä? Ei riitä tehot enää kunnon paineisiin ja bensasuihku suuttimelta ei oo tarpeeks hienojakonen joten auto ei ota sytyttäen pelkällä startin veivuulla? Pitäiskö noin heikkojen paineiden vaikuttaa kuitenkin käyntiinkin merkittävästi? Tuntu nimittäin että käynnissä ei ollut mitään vikaa. Pitää testata bensarelekin huomenna että naksaako se vai ei. Vesisade ja parkkipaikka ei oikein houkuttanu syvempiin tutkimuksiin enää tänään.

        Mystinen vika jokatapauksessa.

        Comment


        • #5
          Veikkaus: Hall-anturi

          Itselläni saattoi kesken ajon käyttää kierroksia nollissa ja kohta taas mentiin... Auto oli 2,3 AAR vm 92. Sitten se vaan yksi kaunis päivä päätti lopettaa menemisen kesken ajon. Välillä oli päiviä parikin että oltiin vain parkki ruudussa. Sitten yhtäkkiä lähti käyntiin aivan kuin ei olisi mitään koskaan ollutkaan.

          Comment


          • #6
            Muistelen että Hall-anturin vamma johtaa käynnistymättömyyteen, ei kuolemaan kesken ajon. Virtalukon takuun umpeutuminen sen sijaan johtaa virtojen katoamiseen ajoittain, joskin useimmiten startti katoaa ensin, joskaan ei harvinaista virtapuolen katkotkaan. Jäikö lämppäri pyörimään sammumisen jälkeen?

            Comment


            • #7
              Voihan se olla niinkin, mutta minulla hävisi kesken ajon sammuilemiset anturin vaihdon yhteydessä. Virtalukolle ei tehty silloin mitään...

              Comment


              • #8
                Tuossa <- KR-koneisessa Hall-vamma teki juuri tuon kuvatun kesken ajon kuoleman. Tiivisteen pettämisen kautta tullut öljy tuhosi johtojen eristeet jonka seurauksena alkoi pätkiminen. Kesken ajon, varoittamatta. Muutaman kerran onnistui samaan vielä käyntiinkin, mutta lopulta vaikeni kokonaan.

                Comment


                • #9
                  Lainataanpas topikkia! Tänä aamuna kesken ajon vanha kunnon AAH päätti kuolla. Himmasin jarrulla rekan perään ja kun nostin jarrun, niin kaikki merkkivaloit paloivat ja totesin, että kone kuoli. Kuolema tuli ilman mitään oireita, kertalaakista vainaa! Tienposkessa hetken odoteltuani kokeilin käyntiin ja ei mitään. Ei myöskään lähtenyt vaihteella vauhdissa käymään. Tovin lisää odottelua ja kone lupasi ja rötkytti pari sekkaa öljyvalo vilkkuen. Tätä teki useamman kerran, mutta ei jäänyt käyntiin. Olisiko antaa vinkkiä, mistä lähteä metästämään vikaa.

                  Onneks oli Eberi, nii ei tarvinnu palella kaveria odotellessa ja pääsi vielä tekemään kokeenkin, joka tosin meni penkin alle.

                  Comment


                  • #10
                    Kun sait jotenkin käyntiin, niin kävikö "vajailla" pytyillä? Mun veikkaus voisi olla bensapumppu. Mun ex S4 bensapumppu sanoi sopimuksen irti ilman mitään ennakkovaroitusta. 400m ennen alkoi nykimään, niinkuin olisi bensa loppunut ja sitten sammui. Kerran sain startattua käyntiin, muutta kävi todella huonosti niinkuin ei olisi käynyt kaikilla pytyillä.
                    Laita virrat päälle ja käske kaverin kuunnella takakontista kuuluuko bensapumpusta mitään ääntä.

                    Comment


                    • #11
                      No mulla ei kyllä nykiny eikä mitään. Ja vajailla rytkytti ku lupaili.

                      Comment


                      • #12
                        Tuossa <- KR-koneisessa Hall-vamma teki juuri tuon kuvatun kesken ajon kuoleman.
                        Tuossa koneessa ei ole muita kipinän muodostamiseen liittyviä antureita. Hall rikki=ei kipinää missään tilanteessa.
                        No mulla ei kyllä nykiny eikä mitään. Ja vajailla rytkytti ku lupaili.
                        Mites jakohihna?

                        Comment


                        • #13
                          Mites jakohihna?
                          Toivottavasti ei =)

                          Peräluukussa kykkiessäni totesin, että bensapumppu ei pidä minkäänlaista ääntä. Voipi olla se, raato jäi kuitenkin autosähköfirmaan tutkittavaksi, ei tohi lähteä uutta pumppuakaan tilaamaan summassa.

                          Comment


                          • #14
                            Taas jäätiin parkkiruutuun. Kone oli tällä kertaa lämmin ja ei vaan lähteny käyntiin kun matkaa olis pitänyt jatkaa. Koitin mäkistartatenkin, mutta sama tulos. No luovutin suosiolla ja palasin hetken päästä koittamaan uudestaan. Useita starttauksia ilman minkäänlaista lupausta ja sitten yhtäkkiä taas hörähti kun vähän näytti avainta. Ja käynti niin kun mitään ei olis tapahtunutkaan. Hieman kyllä tuo bensapumppu mietityttää sillä se ei surahtanut taas laisinkaan kun virtoja näytti. Muutama startti ennen tuota uudelleen käynnistymistä se nimittäin surahti.

                            Hall-anturikin tietysti vois olla mahdollinen, mutta jotenkin tuntuu hassulta että se tekis ihan tommosta on-off käynnistymisongelmaa, saati että sammuis ihan kesken matkan.

                            Ettei olis vaan jääny moottorinohjausboksille jotain kylmäliitoksia kolvauksen jäljiltä jotka aikansa toimittuaan palaa kummittelemaan.

                            Häiritsee vähän tuo bensapumppu kun ei oo tullu aikasemmin ajateltua että surahtaako se joka kerta kun virrat laittaa päälle. Semmonen kuva kuitenkin on jotenkin jääny. Voiko joku vahvistaa?

                            Ja muistaakseni lämppäri jäi pyörimään sammumisen jälkeen. 100% varmuutta en tästä kuitenkaan anna.

                            Comment


                            • #15
                              Nonnii, matka jatkuu taas. Bensapumppu oli menny sököks. Uusi pumppu töineen 190?, ei paha. Maksoi mieluusti, kun sai ennen viikonloppua sotaratsun kotiin.

                              Comment


                              • #16
                                Hall-anturikin tietysti vois olla mahdollinen, mutta jotenkin tuntuu hassulta että se tekis ihan tommosta on-off käynnistymisongelmaa, saati että sammuis ihan kesken matkan.
                                Kyl toi vähän Hall:lta kuulostaa. Just oli duunikaverilla kuvaamasi oireet. Lämpimänä jäi aina parkkipaikalle. Parin tunnin jälkeen taas lähti käyntiin nätisti. Saattoi sammua myös ajossa. Kun se ei saa Hallillta signaalia, niin ei anna kipinää.

                                MUTTA, et ollut varma bensapumpusta.
                                Häiritsee vähän tuo bensapumppu kun ei oo tullu aikasemmin ajateltua että surahtaako se joka kerta kun virrat laittaa päälle. Semmonen kuva kuitenkin on jotenkin jääny. Voiko joku vahvistaa?
                                Kyllä sen pitäs aina surahtaa kun virrat laittaa päälle. n.2 sekuntia. Pikkuveljen 80:ssä taas oli myös samankuuloisia oireita, mutta se kyllä yritti lupailla vähän, kun besaputkissa varmaan oli kuitenkin vähän tavaraa, vaikkei pumppu kunnolla pyörittänyt. Ja se kesken ajon sammuminen ei tapahtunut "kuin seinään" vaan nyki ja hyytyi kun painoi lisää kaasua.

                                Comment

                                Working...
                                X