Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkin pohjaan+sammuu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkin pohjaan+sammuu?

    Mistä tämä voi johtua? Tapahtuu vain harvoin, mutta (yleensä) alamäkeen kytkin pohjaan ja jarrutus niin kierrokset ei ehdi tasaantua siinä 1100kierroksen kohdalla vaan tipahtaa kuin kivi pohjaan. Voi tehdä sen ajon aikana sitä, muuta taas voi mennä viikko, kunnes sama voi toistua taas pari kertaa..

    havainto -> useimmiten 5vaihteella tasaista 100km/h n.5km ja sitten kytkin+jarru -> sammahtaa.
    ärsyttävä vika.

    Onko ideoita?

  • #2
    Ufo juttu, eli käytä (ellet vielä) audia testerissä. Veikkaan kansakoulupohjalla sähkövikaa?

    Comment


    • #3
      Romppari

      "vilkaisi" pikaisesti, yritti putsata ja sanos et vois olla likaa kertyny läpän ympärille ja ku painaa kytkimen ja päästää kaasun nolla-asentoon läpän reunien ympärillä olis jääny likaa joka tukii sen verran että ilmamäärä mikä pitäis virrata ohi läpän reunan ei pääsekkään sisään...

      Voiko olla mahdollista?

      Comment


        #4
        Pikaisena veikkauksena yleinen vika, ISV eli tyhjäkäynnin vakainventtiili ruvennut toimimaan kankeasti huohottimesta tulleen öljyn johdosta.

        Comment


        • #5
          aha

          eli tota suomeks vielä.. tai siis onnistuuko kotikonstein kikkailla homma kuntoon? puhdistus ilmeisesti riittää? ja vielä se et mistä mikin löytyy? esim. kuvaa tai tarkempaa selitystä..
          pärjääkö ihan rätillä, liuotimella, paineilmalla?

          Comment


          • #6
            Jees, samaa ihmettelen minäkin. Eli onko V 6:n koneessa samanlainen isv kuin 5:ssa ( KP)? ja missä paikassa? Omassani en sitä ole huomannut. Aikaisemmasa 5:ssa oli sen suhteen ongelmia, mutta nyt ei mitään.

            Comment


            • #7
              Edellisessä audissani (2,8 aah) oli sama vika,mutta en saanut ISV venttiiliä pesulla toimimaan,ja tuli koko auto vaihdettua ennen venttiiliä.

              Comment


                #8
                Eihän kytkimessä muuten ole mitään anturia syötön katkaisun ohjaamiseen? Lähinnä moottorijarrutuksen yhteydessä...

                Comment


                  #9
                  Ei ole.

                  Comment


                  • #10
                    ISV tuntuu oikuttelevan. Venttiilin sijainnista löytyy kuva mm. täältä: http://www.12v.org/engine/index.php?...n=cl&view=rear ja täältä: http://www.12v.org/engine/index.php?...n=cl&view=iman

                    Mitään ihmeempää hommassa ei ole. Koneen päältä muovi pois ja oikealta puolelta imusarjan takakulmalta löytyy kyseinen venttiili. Venttiili on kolmella ruuvilla kiinni. Ruuveihin pääsee aika hyvin käsiksi, vain yksi on vähän hankalassa paikassa, mutta jos vähän siirtää letkuja ja johtimia tieltä, homma onnistuu aika helposti. Venttiilin päällä on myös sähköliitin, joka pitää tietysti irroittaa.

                    Venttiilin puhdistuksesta on ollut paljon puhetta aikaisemminkin, mutta lyhyesti: Mönjää irroittavaa ainetta venttiilin sisään, esim. Electro spray. 5 voltin jännite liittimiin ja kytketään ja katkaistaan tiheään tahtiin välillä suihkuttamalla mönjää irroittavaa ainetta venttiilin sisään. Sitten kun venttiilistä ei enää näytä tulevan muuta kuin puhdasta puhdistusainetta ulos, voi venttiilin voidella jollakin ohuella voiteluaineella esim. teflon spray. Homma valmis.

                    Comment


                    • #11
                      Mainiota!

                      Kiitokset erittäin hyvästä kuvasta..itekkin noita sivuja selailin, mutta eipä pistäny silmään. Pitääpi irroittaa ja kattoa saako kokonaan rikki vaiko jopa toimimaan.

                      Comment

                      Working...
                      X