7,5L ottaa kasi öljyä
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljyistä jälleen :)
Collapse
X
-
Noita Mobilin 5W-50 ei kannata juurikaan mihinkään kulkineeseen laittaa, liian jäykkää talvikeleillä ja muutenkin menneen talven lumia..
Noista toi Teboil Diamond 5W-40 on hyvä vaihtoehto, erittäin hyvä hinta-laatu suhde. Ja kesäksi 10W-60 jos meinaa ajella raskaammalla kaasujalalla..
Comment
-
Laatikkoöljyistä kysymys, mitä näistä kolmesta kannattaisi käyttää -04 A4:sen 6-vaihteisessa laatikossa, ja paljonko quattrossa laatikkoon menee öljyä?
http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=599
http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=136
http://www.polarautovaruste.com/shop...ails.php?p=135
edit: Castrolia tulossa..Viimeksi muokannut JarnoN; 15.3.2009, 21:38.
Comment
-
Tarkoitus olisi vaihdattaa talveksi uudet öljyt moottoriin, ennen autossa käytetty shell helix ultra 5w-40 öljyä. Olen tässä lueskellut foorumilta motulin esteripohjaisesta öljystä, jos vaihtaisi merkkiä ja kokeilisi millaista se on. Kannattaako vaihtaa näin öljyä, tekeekö koneelle hyvää? Vaihteistoöljytkin menee samalla vaihtoon, sinne tulossa castrolit.
Comment
-
Merkilleen ihan sama, omassa NM-koneessa olen käyttänyt Delphiä, Mobil 1, Teboil Gold ja jotain muitakin mitä nyt on sattunut olemaan. Katsoo vain että purkissa on hyväksynnät ja täyssynteettistä. Kaikki edellämainitut ovat toimineet hienosti myös täydessä ratarääkissä. TB Gold on ainakin melko edullista.
Comment
-
Ostin tuossa A6:sen 2004 2.5TDI V6, jossa oli 198tkm asti käytetty Long Life huoltoja n. 30tkm välein. Näytti olevan luokitukseltaan 507 00 edellisestä öljynvaihdosta. Vaihdatin nyt öljyt ja pannuun näytti menevän Liqui Moly Leichtlauf HC7 5W40 öljyä ilmeisesti luokitukseltaan 505 00, joka kyllä ilmeisesti tuohon kärryyn käy, ainaki käyttöohjevihkon mukaan, jos vaihtaa 15tkm välein.
Samassa huollossa koodattiin vaihtoväliksi 15tkm. Nyt kuitenkin tuntuu että moottorin käyntiääni on huomattavasti karkeampi. Mittatikussa öljyt oli maksimikohdassa.
Voiko muutos long lifesta normiöljyyn kuulua käyntiäänessä vai oliko kyseinen öljy edes sopivaa tuohon koneeseen. Voi olla myös että kuvittelen tai olen väärässä mutta kulutus näyttäisi hieman kasvaneen (n. 2dl sadalla).
Ihmetytti myös kuinka vähän uutta öljyä koneeseen kaadettiin, kun jo käynnistettiin suodattimen täyttämistä varten...
Comment
-
Näytti olevan jonkun lappusen mukaan se edellinen öljy tällaista:
http://www.thomasclever.de/A4_VAPSOIL_507_00_Titel.pdf
Onko tämä ns. merkkihuolloissa käytettävä merkki ja plaatu. Hyvin ainakin tuolla ennen kävi ja kukkui.
Comment
-
Laitat sinne sitten mitä vaan, niin vaihda viimeistään 15tkm kohdalla. Talven alla voisin noista laittaa 0W-40, kesällä 5w-40. Molemmat toimii ok, kuhan ne muistaa vaihtaa.
Comment
-
Muutamia eri öljyjä tullut kokeiltua tuossa R5 TDI:ssä ja kokeilut loppu siihen kun löytyi öljy mikä pysyy koneessa! Täyssynteettisiä 5W40 öljyjä olen käytelly 10tkm vaihtovälillä. Castrol ja Mobil alkoivat jo 6-7tkm ajoilla menettämään ominaisuuksiaa niin että tuon edellä mainitun matkan pysyivät koneessa ja sitten sai viimisen 3-4tkm ajoilla lisäillä vähän toista litraa! Teboilin diamondit on ollut nyt käytössä ja 10tkm vaihtovälillä ei tikussa juurikaan öljyn pinta laske.
Tiedä mikä sitten on hyvää öljyä mutta &ituttaa sekin kun lisäileen joutuu!
Comment
-
Itsellä on jäänyt ihan samat kokemukset kuin Antilla Diamondista ja Diamond dieselistä.
2.4 V6:lle maistui Magnatec, Diamond pysyi. Samaten urssissa.
Myöskin dieselit ovat pitäneet hyvin noi öljyt sisällään ja lisäystarvetta ei ole ollut.
On tullut mieleen, että jos se onkin huonon öljyn merkki. Mutta toisaalta Diamond taisi pärjätä hyvin TM:n testissä.
Lisäksi tuo on suht edullista, tarjoustalosta saa ~25e/kannu.
Comment
-
Lisäyksenä viellä että diamond dieseliä tuo käyttämäni ööli, jota saa muuten 10l tonkissakin.
En tiedä miten öljyn "hyvyys" luokitellaan mutta joidenkin ominaisuuksien on loputtava kesken kun tietyssä pisteessä sitä alkaa kulumaan huomattavasti enemmän kuin normaalisti.
Eikös se ollu joku TM:n talvitesti missä tuo teboilin tuotos oli vahvoilla.Viimeksi muokannut retulainen; 2.10.2009, 22:24.
Comment
-
Pahoittelen tyhmältä tuntuvaa kysymystä, mutta onko mielestänne mittatikun öljyntäytön maksimi ja minimi metallin ylä- ja alaosa vai noiden muovien ylä- ja alanypykät. Auto omassa ohjekirjassa mittatikku on erilainen. Olen kysynyt mielipidettä useammalta ja kaikki sanoo että tuossa on tulkinnan varaa. Kysyn sitä koska jos öljyn maksimi on tuon metallin yläkohta niinkuin perinteisesti niin sitten öljyä on liikkeessä täytetty aivan liikaa. Todennäköisesti "ylänypykkään" asti josta öljy on hävinnyt jonkin verran.
http://img260.yfrog.com/i/dsc00805na.jpg/
Comment
-
5½litraa sitä 2.5v6:een menee ja about ton verran siihen tikkuun tulee näkymää. Ihan vähän ylemman muovin päälle. Ei o viel ikinä tarvinnut lisätä öljyjä koneseen, ennen seuraavaa vaihtoa, et ainaki noi slx:t siel pysyy ihan hyvin, jopa näin varvoaisesti viritetyssä vehkeessä. :)
Comment
-
Jep, mutta siis en voi tietää onko öljyä ollut vielä enemmän. Huomasin että kestää aika kauan ennen kuin nuo öljyt valuu sieltä auton käyttämisen jälkeen ja tulee näkymään tohon muovin päälle. Eli kiiressä öljyjen vaihtaja on katsonut että nyt on hyvä "hiukan muovin päälle ei se mitään" mutta siihen vielä valumat päälle ja onkin puol litraa öljyä liikaa. Voi olla että korvissa surraa mutta selvä matalien kierrosten ihme traktorin ruksutus on tullut tohon öljynvaihdon jälkeen. Voi olla että 200tkm jälkeen vaihto long lifestä normi öljyihin vaikutti tai ehkä sitä rupes kuunteleen erilailla koko autoa, kun selvis että Tippatronicci kaipaa 3000e välihuoltoa.
Comment
-
Psyyykkologiaa sano joskus Reinikainen.
Ainoa haitta öljyn ylitäytöstä on kampiakselin osuminen öljyyn pyöriessään, se on raskasta ja kuormittaa osia mekaanisesti. Öljytila on kuitenkin sen verran alhaalla, että alle sentin ylitäytöllä ei vielä mitenkään voi osua.
Comment
-
Pitääpäs nyt kysyä vaikka täällä sitä on, ainakin jonkun verran, vatvottu.
Tuli laitettua kokeiluksi Castrolin Edge 10w-60 tuossa A4:n koneeseen, vaikka se ei ollutkaan koneen suosituslistalla. Nyt kun talvi tulee, niin uskaltaakos noilla ajella? Kuitenkin 99% pakkas aamujen kylmäkäynnistyksistä tapahtuu lohkolämmittimen käytön jälkeen. Ja 100% varmuudella autoa ei laiteta käyntiin ilman lämmitystä, jos pakkasta on yli -15 astetta.
Eli kannattaako kokeilla noilla öljyillä vai pitääkö mennä vaihtamaan ennen kovia pakkasia? Löytyykö hyviä mielipiteitä?
Comment
Comment