Aivan, hieman halvempikin öljy täyttää tuon luokituksen. Esim. Valvoline Max life 10w40. Mobil1 ESP 5w30 täyttää nuo luokitukset myös.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljyistä jälleen :)
Collapse
X
-
Itse kävin hakemassa Castrolin Magnatec C3 litkua, takana luki VW 505.2/505 Ihmettelin tätä ja kävin netissä tarkistamassa niin kaikki väittää 502/505 luokituksia löytyvän. Etikettivirhe purkissa. Mutta Killerin linkistä näkee että on 502/505 luokitus. Enemmän nokka akseli kuluu kun ei käytä täysisynteettistä ja vaihtaa öljyt liian harvoin. Kunhan öljyt täyttää ohjekirjan VW luokitukset niin ei tarvitse murehtia sen enempää. Long Life öljyjä kannattaa suosiolla vältellä. Jos öljyt vaihtaa itse niin ei paljoa kirpaise vaihtaa niitä 10tkm välein. 5L magnatecia, öljynsuodatin ja öljytulppa yhteensä 40.70€.
Comment
-
Eiköhän se parempi LL öljy voitele ja suojaa paremmin sillä lyhyelläkin välillä, vaikka "huonompikin" riittäisi, eri asia onko siinä sitten mitään mitattavaa eroa. Itselleni olen perustellut asian niin, että vähätuhkaisempi dpf-yhteensopiva öljy karstaa konetta vähemmän. Kannattaa muistaa, että öljylaadulla on vaikutusta siihen imusarjan/-kanavienkin karstaantumiseen tfsi ja tdi-koneissa.
Comment
-
Castrolin sivuiltakaan ei löydy enää WV-luokituksia magnatec 5w40 c3:sta. Noh tuskin moottorit hajoavat yhteen 10tkm tolla tavaralla, vaihdetaan takas mobiiliin syksyllä. https://www.castrol.com/fi_fi/finlan...-magnatec.html
Sopiiko Castrol Magnatec 5W-40 C3 autolleni?
Hyväksynnät ja luokitukset:
ACEA C3
API SN
BMW Longlife-04
MB 226.5/ 229.31
Fiat 9.55535 S2
Renault RN 0700/ RN 0710
Onko Castrol MAGNATEC 5W-40 C3 oikea öljy autollesi? Saat sen selville öljynvalitsimemme avulla.
Comment
-
CASTROL MAGNATEC 5W-40 A3/B4:sta löytyy VW 502 00 / 505 00 -luokitukset mutta tuossa C3:ssa ei Castrolin sivujen mukaan VW-luokitusta ole, vaikka tuoteselosteessa se taas on mainittu. Joten otapa tuosta nyt selvää :/
Myös Motonetin sivut väittävät, että tuossa Magnatecin C3:ssa 502/505 luokka olisi. Siinäkin mielessä tuo Magnatec olisi ainakin kesäöljynä hyvä, koska sen tuhkapitoisuus on 0.8 wt % eli paljon vähemmän mitä esimerkiksi melko kalliissa Edge 0W-40 öljyssä, jota olen talviöljynä käyttänyt.
Comment
-
Sillä ei varmaan ole mitään merkitystä mitä Motonetin sivulla lukee jos valmistajan sivut sanoo toisin.
Itse menisin pelkästään niillä mitä valmistaja lupaa sopiviksi autoon. Pelkkä viskositeetti ei kaikkea kerro, vaan eri versioissa A3/B4/C3 voi olla lisäaineistuksissa eroja niin, että niissä on joko liikaa/liian vähän aineita auton valmistajan spekseihin verrattuna.
Comment
-
https://m.imgur.com/a/hCM1aO2
Viime syksynä ostettu motonetistä, yllätys oli suuri ettei ollutkaan 502 luokitusta.
Comment
-
Todennäköisesti eivät ole halunneet jostain syystä maksaa volkkarin 502 lisenssiä tuohon öljyyn jos löytyy esim edge sarjasta rinnastettava öljy. Ei varsin oo liemen koostumus muuttunu mihinkään mutta säästetty miljoona euroo lisenssi maksuissa...
Lisäys: miullakin varmaan leikkaa tuo A4:n kiinni kun laitoin Amsoilin signature serieksen 0w-40 öljyä millä on pelkästään api-sn ja nissan gtr luokistus.
Comment
-
Koneesi on tuhoon tuomittu nyt, ikuinen moottorivaurio on jo syntynyt kun ei löydy vw luokitusta
Comment
-
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 vaikuttais lähes täydelliseltä öljyltä fsi motteihin, jos ominaisuuksia on uskominen, kaveri tuossa kertoi laittaneensa saabiin Shell helix ultraa 5w40, ja sanoi että öljyt paskottuivat nopeammin kuin moni muu öljy, eli pesevät paremmin, tästä kiinnostuneena aloin lukemaan lisää tuosta ja shell nimenomaan mainostaa noissa pureplus öljyissä hyvää pesevyyttä, tämä oli myös siinä mielessä kiinnostava kun tämä tehdään maakaasusta, väittävät olevan puhtaampaa öljyä kuin muiden valmistajien täyssynteettiset öljyt.
”Ylivoimainen imuventtiilien puhtaus
Ylitta?a? VW:n vaatimukset perustuen VW FSI -testiin.”
https://www.shell-livedocs.com/data/...f04666b6e5.pdf
Menee ehdottomasti testiin, kun syksyllä menee öljyt vaihtoo.Viimeksi muokannut Breach; 22.5.2019, 12:54.
Comment
-
Tätähän sais aika edukkaasti,mutta oisko laadukasta?
Comment
-
Miten moni täällä ajelee vanhemmalla koneella öljyillä missä ei ole VW merkintää? 50 öljyissä ei tunnu monessa olevan mitään vw luokituksia, ilmeisesti vain sen takia koska vw on asettanut tietyt kriteerit jotka öljyn pitää täyttää jotta saadaan myydä specsin mukaista öljyä. Huomaa esim jossain linglong öljyissä 5w40 täyssynteettisiä 16€ kannu ja löytyy kaikki hyväksynnät, eli valmistaja saa lätkiä ne jos täyttää lapulle isketyt arvot.Viimeksi muokannut Laamapalmu; 15.8.2019, 11:34.
Comment
-
En muista, mikä moottorilehti (TM!?) testasi tunnetut synt. moottoriöljyt, Teboil gold oli 4. tai 3. sijalla. Nykyään ajelen Tokmannin synt. gold Teboililla 5w40, 16,65-19,95e/4litr ja vaihdot 10tkm välein. Kerran käytin Bilteman synt. halpismoniastetta +500hp motissa monta vuotta, tosin vaihdoin öljyt 100km-400km välein riippuen kaasujalan asennosta. Kauan kauan sitten ajoin Pennzoilin mineraaliöljyillä 600hp motissa, öljynvaihdot 500km välein. Silloin Pennzoil todettiin parhaaksi mm hivenaineiltaan, nykyään tuokin taitaa olla historiaa ja huomaan olevani vanha, kääks.
Comment
-
Minulla aikanaan A4 b6 BEX koneella vei Castrolin 5w-30 öljyä aika tavalla. Noin 2dl/1000km. Sitten kun kilometrejä oli yli 300tkm ja kokeeksi Shell Helix 5w-40, väheni öljynkulutus lähes 1/10 osaan aiemmasta. Mutta asiahan on niin että jokainen tekee omat havaintonsa ja ne on yksittäisiä. Onko se öljyn kulutuskaan huonosta, jos matka taittuu ja kone hyrrää. :)
Comment
-
Itse laitoin S6 C6 volkkarin omaa 5w30 öljyä 10 litraa, vaan kun ei riittänyt, niin piti vielä kaataa varalla ollut litran 0w30 castrol magnatec perään.. jäi silti hieman vajaaksi. jatkettiin motox 0w40 dieselsyn litkulla parin desin verran.
Ulos tullut litku oli mustaa ja haisi bensalle, joten nuo uudetkin öljyt menee varmaan pian taas vaihtoon, josko sitten menisi vaikka sen 5-10tkm yksillä öljyillä.
Comment
-
Mitä moottoriöljyä käytätte / suosittelette TT Audin moottoriin?
Onko täyssynteettinen oltava kuitenkin?
Comment
-
Vieras
Ja jos oikein tarkaksi mennään, niin kannattaa katsoa että öljy on nimenomaan VW hyväksytty, ei pelkästään täytä tai ylitä VW normeja. Monia öljyjä mainostetaan niin että " täyttää ja/tai ylittää normin tämä ja tämä" mutta virallista VW:n hyväksyntää sillä ei ole, eli öljyä ei ole käytetty VW:n laboratoriossa hyväksytettävänä, tämähän toki maksaa rahaa.
Tästä toki voidaan sitten vääntää että huonontaako se välttämättä öljyä, mutta se on sitten toinen tarina.
Comment
-
Kiitoksia hyvistä vastauksista.
Öljyjä on tullut kyllä vapareihin vaihdeltua, mutta nyt alla on ensimmäinen turpotettu auto, ajattelin että puhaltimen takia kyselen muiden kokemuksia.
Comment
-
Vaihdoin -97 A8:siin, ABZ -moottorilla, öljyt ja taso pitäisi olla nyt oikea. Oikeaa Castrolin öljyä laitettu ja öljyn määrä myös oikea. En ollut yhtään varautunut, että nyt auto vilkuttelee punaista öljyvaloa vaihdon jälkeen. Tovin kun on ajanut, niin tulee punainen öljyvalo, joka sitten jossain vaiheessa sammuu toviksi ja sitten tulee takaisin. Uudelleen käynnistäessä tai ns. hyvänä hetkenä kun punainen valo ei pala, ja tekee Check-napilla tarkistuksen, niin ei anna mitään herjaa, vaan sanoo "OK".
Onko tämä normaalia ja vaatii vain öljynvaihdon nollauksen VAG-COMilla vai pitäisikö tässä huolestua, että olen kämmännyt jotain?
Comment
Comment